TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453839  av ArildM
 
Brages bil? Tror Priusen ble nysolgt der :)
Begynner å se skikkelig digg ut!

SW20en har en litt "flytende" følelse på veien, har fått det i det siste. Spørs om jeg skulle ha tatt en 4hjulskontroll der også :)
 #453861  av Makk
 
Denne tråden blir snart en lovestory mellom meg og deg Arild, får håpe andre kommenterer snart slik at de andre ikke får rare tanker :mrgreen:

Venting på pakker = rævvaaa
 #453919  av Makk
 
Stortur fra der jeg bor til Stryn motorfestival så til Geiranger.

Oppdaget 2 viktige ting jeg må sjekke før europaturne :

Ikke nok kjøling, blir varm ved lav hastighet, løsningen blir og koble om vifta fra pusher til puller da jeg har den på innsida og det funker jevla dårlig og trykke varm motorluft inn i radiatoren, pluss det motvirker kjølingen en får ved lav hastighetskjøling.

Noe jeg strengt tatt burde visst og tenkt på, brainfart.

Og pullervifter er 20 prosent mer effektive heh.

Nummer 2 er en ultramega irriterende skvikelyd fra baksete eller noe, må vel finne hva f det er for jeg blir GAL.

Forøvrig støttet sosialistkassa i dag med 3600 spenn sånn dem har mer å bruke på muslimer.

Fiskeren reiser dit fisken er, frekkasser.
 #454007  av Makk
 
2 Uker til Europaturne, 99.8% ferdig!

Kom endelig tenningskomponentene!

Ble grade 7 NGK Iridium plugger, Magnecor 8mm pluggledninger og coil ledning (opp fra originale 5mm), nytt 8mm fordelerlokk og rotor.

Nå går bilen cleant ved pådrag etter pådrag, før kunne den begynne å spytte litt etter noe ræsing.

Har skiftet clutchvæska da den var brun og fin

Reversert den viftekoblinga mi sånn den suger fra radiator istedenfor pusher fra innsida, nå klarer den ivertfall og holde bilen på normal driftstemperatur i stekende sol og lav fart/stillstandstomgang.

Kommer en 10* vifte til i posten som jeg skal smelle på i tillegg til den 12* som er der nå, lagt opp klart fra rele og alt, tror ikke en enkel vifte holder på Nurburgring...

Oppdatert første post..

Cleanet motorrom littegrann, skal skifte noen skruer her og der som er rustne etter åra, men ellers begynner det og se jævli bra ut ! 8)

Bilde

Bilde
 #454012  av ArildM
 
Shtrøkent nå!
Lykke til på turne 8)
 #454116  av Makk
 
En vifte her og en vifte der... Nå starter dem og stopper ettersom dem klarer og kjøle den ned 8)

Puller inne i motorrom 12 toms Mishimoto og 10* pusher på framsida, diagonalt.

Bilde

Bilde

Bilde

Lufting 8) Turbo MR2 vurderes solgt da jeg innser gradvis at og ligge å skru på 3 biler, motorsykkel, gravemaskin og lastebil er ikke sånn jeg vil bruke hele livet mitt, lol.

Ellers, nesten klar til stortur, reiser neste Tirsdag den dag, blir sikkert jævlig bra! Kun kjørings, dranking å knullings, oooouuuh!

Får passe på og ta litt fancy bilder, ikke av det siste, helst :mrgreen:
 #454117  av ArildM
 
Når Toyota is life, men du innser at du må skru på de forbanna bilene hele tiden :mrgreen:
Trodde ikke du hadde en turbo to også. Litt samme som her, er alltid ett eller annet man kan/må skru på for å holde de ved like. Moro uansett :wink:

Bra turplan! Go tur da :mrgreen:
 #454118  av Makk
 
Joda har hatt godkjent turbo mr2 i lengre tid med litt ekstra fres i, var på ringen i fjor med den og det var iallefall tidenes morro :D

Men ja det er som du sier, blir passe lei av å skru, og to er jo dobbelt så mye som 1 :mrgreen:

Er vel ingen som vil kjøpe den uansett da jeg diskuterer fra 100 tusen og ned, ikke 30 tusen og opp hahaha.
 #454391  av Makk
 
Whoop whoop, fiksa mr2'n

Jævla slange med rift i som ingen så, alles en ordnung. Booster sånn den skal nå ;)

Want to sell 80k.
 #454431  av Makk
 
Godkjent GT4 i dag uten feil, gledesrus hver gang en er på EU med en bil haha.

Klar for nye 2 år og 4 måneder med bekymringsfrihet, nå gyver jeg løs på neste plan, få tak i ST205 bremser foran og bak ;)

277mm ventilert foran 1 pot og 288mm bak solide, til 315 ventilert foran 4 pot og 315 bak ventilerte 2 pot, får slissa og drilla skiver fra Mtec og yellowstuff klosser her også, skulle så absolutt utgjøre en bra forskjell ;)

Love this car!
 #454433  av CelicaTurbo
 
Veldig bra!
 #454471  av ArildM
 
Toppdekselet mitt ventilerer til friskluft det :oops: :lol: I alle fall på blacktoppen. Har ikke sjekka 3sgte'n :)
Så ikke så dum ut den der da. Vet ikke om det er "skadelig" å vente til friskluft heller?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19