TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461326  av Makk
 
Dør og skjerm kom i dag, med tilhørende smådeler også nylakkerte, ser ut som han traff meeeeget bra.

Resten av delene fra England kommer på Mandag sier DHL, er vel bare å begynne å rive av i helgen 8)
 #461348  av Makk
 
Ny skjerm montert i dag, min lakkerer traff perfekt på farge, igjen!

Dør er montert på sine hengsler, og den er skeiv da blikket i dørstolpen er litt bendet, dette skal jeg banke ut igjen i morgen, ser ut som stolpen har overlevd og det er en easy quickfix.

Edit: lett skadet WIDEBODY ST185 venstre forskjerm selges. Kan rettes sier profesjonelle karosseri teknikere, 500 kroner pluss frakt eller beste bud.

Disse er gått ut av produksjon og en rett skjerm som jeg fikk tak i før lakkering gikk for 3000 kroner.
 #461350  av ArildM
 
Nærmer seg bra igjen nå da :mrgreen:
 #461352  av Makk
 
Gikk så fint så, håndholdt hydraulisk presse og flyttet dørfestet tilbake på plass, målt i forhold til andre siden å nå er jeg i mål, ble så bra som dagen den ble bygd 8)

Døren montert på med pakning å låserier å slikt, mangler bare å sette i vindu.

Tror ikke jeg lyver når jeg sier at inni ei sånn jævla dør så er det mer krimskrams enn i en motor! Jeez Louise for et styr å pusle sammen hah.
 #461353  av ArildM
 
Ugh, å holde på inni dører er et mareritt :lol:
Ørten mekanismer som skal i øst og vest for at ruta ska gå opp og ned og trangt som pokker :lol:
 #461398  av Makk
 
To-do list vinter 2019-2020 oppdatert idag, står igjen småtterier.

* Ny skjerm og dør, lakkering og montering - FERDIG
* Skifte defekt speedometerwire - FERDIG
* Skifte venstre hjullager og spindel foran - FERDIG
* Skifte mellomakselopplagring i midten FERDIG
* Skifte lokket m/føler for bremsevæske
* Montere elektrisk boost ventil og få den påkoblet datasprut, deretter mapping neste år
* Diverse småtterier, manglende pynteskruer etc etc FERDIG
Sist redigert av Makk den 22 jan 2020 18:05, redigert 1 gang totalt.
 #461486  av donk2k
 
Hvis du har orginal fordelertenning bruker du sannsynligvis kun 1 tenningsutgang fra hjernen (motec'en). Hjernen har 4 tenningsutganger. Da vil du isåfall ha 3 stk til overs (max 0.6amp)..
Også ser jeg på koblingskjema jeg linka til at du har en "aux 1" utgang på pinne # 13. Denne klarer 4amp (som burde være nok til mac ventilen).

Du må sjekke om noen av disse er ledige hos deg.. Tror de på 0.6amp blir litt for puslete for ventilen din (di kan brukes ved hjelp av et solid state rele) så får håpe aux1 er ledig.

Begge ledningene på mac ventilen skal kobles til noe.
Den ene (samma hvilken da ventilen funker begge veier) skal til pinnen fra ledig utgang på sprut (feks pinne 13 som er aux1).
Den andre til +12v (samme som pinne #1 på motec og samme som gir +12v til dysene dine.
Se på koblingskjema jeg linka til.

Etter dette må du nok fortelle sprutet hvor du har koblet den til og justere den inne i sprutet sitt software...

Også må jo vakumslangene kobles riktig. Regner med dette står forklart i motec sin brukermanual eller lignende.

Rotete forklart, men håper det kan hjelpe litt..
 #461487  av Makk
 
Nice nice.

Du får stikke innom å sample en fin whisky en dag, jeg og bruderen samler, foreløpig har jeg slått han med mine litt over 50 liter :mrgreen:

Får sjekke hva som er ledig, og bare koble opp ledningene, legge dem klare å utilkoblede, og montere ventilen i motorrommet, så ligger den klar til og ta over for mbc'en når jeg får meg på mapping :D

Har gått veldig greit med mbc etter overhaling av topp, etter overhaling av topp er boosten stabil hele veien, før droppet den på høy rpm, jeg har bare satt den til 1.2, før var den 1.4. Håper å få den tilbake på "topp" med en mapping mot sommeren neste år med ombygging til denne ventilen i sprutet... Som jeg ble fortalt var det visst ikke helt bra at man hadde full boost helt ut på turtall?
 #461587  av Makk
 
Greit å vite.

Bilen ble 30 år første Januar, da ble den satt ned automatisk til veteraninnkreving v/årsavgift, og har du 5000km kjørelengde årlig fra før så får du automatisk veteranbilforsikring istedenfor den forsikringen du har hatt, det er en identisk forsikring som Delkasko.

Skal du ha mer kjørelengde må du kjøpe en helt vanlig forsikring, men det går så fint så siden man "sparer opp" kjørelengde i vinterhalvåret til bruks for sommeren, så en kjører vel egentlig mer enn 5000km om en vil, men siden sommerbiler ikke kjøres vinteren så :mrgreen: :mrgreen:

Forsikringsselskap Gjensidige, men jeg vil nok tro dem alle gjør det sånn, ihvertfall med årsavgiften til staten.
Sist redigert av Makk den 04 jan 2020 13:08, redigert 1 gang totalt.
 #461588  av ArildM
 
Stakkars oss som har 94 modell, må betale noen år til før vi kan kjøre veteran :lol:
Regner med forsikringen ble plutselig vesentlig billigere også?
 #461589  av Makk
 
ArildM skrev:Stakkars oss som har 94 modell, må betale noen år til før vi kan kjøre veteran :lol:
Regner med forsikringen ble plutselig vesentlig billigere også?
Haha ja.

Jeg har ikke fått den oppdaterte summen på skjermen enda, men her er de gamle prisene mine :

1400 kroner V40 Volvo 2004mod med ansvar
2200 kroner Celica GT4 1990 Delkasko
5000 kroner Mercedes CLA200 Shooting Brake 2016 Bil Pluss m/Motor og drivverksforsikring og alt annet.

Ingen under 23 selvfølgelig.
 #461592  av ArildM
 
Kurrante priser uansett da :)
Greit å slippe å få årsavgiften bakt inn i forsikringa på Celicaen også. Fort en 5000 spart i året da :)
Samtidig er vel veteranforsikring en kaskoforsikring, så du slipper å være redd for å skade bilen.

Få som matcher Gensidige for min del på pris på forsikring, sjekka Lexusen i går og beste jeg kunne få hos annet selskap var 10'000++ (Betaler i overkant av 6000 i dag) :lol:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19