TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461650  av Makk
 
Ettermiddags-syssel etter jeg fant ut jeg skulle prøvekjøre litt i dag da det faktisk var fint å tørt ute.

Flyttet ratt 1x tann til riktig posisjon, har nå irritert meg i over ett år :lol:
Strammet inn dumpventil i min quest for littegrann "flutter", bilen går enda bedre nå, var nok litt slapp, ble litt flutter også ved lav boost 8)
Satt på dørlisten som jeg har "glemt" i 6 måneder.
 #461652  av ArildM
 
Bra det ikke bare er jeg som kan finne på å flytte rattet ett hakk pga det samme :lol:
Blir godt med vår nå :mrgreen:
 #461891  av Makk
 
Evig plage med turbobil.

Går ikke skikkelig under boost, sjekket det meste, skiftet plugger å har ny coil nå, har en finger på fordelerlokket, 2-3 år og 15.000km var overraskende lite isåfall, det jeg fikk i posten i dag var selvsagt feil :evil: og jeg må kjøpe ett nytt hos Toyota til 1600 spenn kontra 400 i England for å slippe vente i 3 nye uker ffs..........................
 #461893  av ArildM
 
Er ikke Motec sprutet du har noen år gammelt?
Kanskje noe nyere PNP greier hadde funka bedre?
Bare kikker på MightyCarMods og de skryter no innmari av Haltec sprutene de kjører med, men så er de jo sponsa av Haltec også :lol:

Litt glad 3.gen motoren er "bone stock" med litt BPU, bank i bordet, går fortsatt fint :lol:

Ikke vært på EU enda da :lol:
 #461894  av ArildM
 
En sykkel som ikke går er i alle fall mindre i veien enn en bil som ikke går :wink:
Skjønner du vil selge når det blir bare uflaks år etter år :?
 #461896  av Makk
 
ArildM skrev:Er ikke Motec sprutet du har noen år gammelt?
Kanskje noe nyere PNP greier hadde funka bedre?
Bare kikker på MightyCarMods og de skryter no innmari av Haltec sprutene de kjører med, men så er de jo sponsa av Haltec også :lol:

Litt glad 3.gen motoren er "bone stock" med litt BPU, bank i bordet, går fortsatt fint :lol:

Ikke vært på EU enda da :lol:
Tja, sprutet gjør jobben helt perfekt, nyere hadde nok gjort jobben bedre, om jeg hadde satt på mer følere her å der å fått mer data inn til sprutet for "things to do" men så lenge jeg er begrenset med originalt innsug så er det ikke noe poeng å prøve å bevege seg over en 350 hester ish, har snakket litt med diverse folk som har kraftige 3S-GTE motorer og center feed intakes er ganske bås, dvs jeg må re-pipe hele inntaket og mappet om alt, snakker enda en kostnad på 40-50k for å få alt good to go.

Bilen går flatt speedometer på autobahn, poenget mitt er å ha en "Grand Tourer" som går veldig bra, jeg skal ikke vinne noe race, den skal bare gå bra og gå hele tiden.

Satser på at når det nye fordelerlokket og coilen er montert så er vi asjur og bilen går som en kule igjen.

Har smådeler avtalt med en kar som skal skrape en celica sti og det er samme delene, så blir bilen bra :)

Regner med det blir som det alltid har blitt, bilen er bare til salgs når jeg er forbanna.... Når jeg ligger på den fantastiske spoolen å hører på lyden å bygger opp til 1.4 bar i et fantastisk hyl, tar en sving i 160 kph og kjører forbi en homofil i en Tesla som han/hun/hen ikke er LITT kompetent nok til å føre..... Så er alt tilgitt, det er nok derfor vi menn blir "suckers" i alle saker involverende kvinnfolk, for vi ser bare løsninger å hvordan vi kan hjelpe best mulig.... rofl :D
 #461898  av ArildM
 
Biler varer lengre enn damer :lol: Og koster ca like mye :lol:
Begge kan være humørsyke, særlig om de begynner å bli noen år gamle :lol:

Og alt er tilgitt når ting funker som det skal, på begge fronter :mrgreen: 8)
 #461915  av Makk
 
Tok jo evig tid å få det lokket, det ble ikke bra men det ble stor forskjell, jeg tror tenning er problemet.

Har en coil på vei fra en jalla land autodoc, kun fordi jeg ikke gidder vente de 3 ukene det tar fra England.

Det viser seg at 8mm boot on coil er i ferd med å forsvinne totalt og man får ikke tak i mye deler her, toyota har ikke å alle jeg har prøvd bestille med fra nett har levert med clip on typen, så nå har jeg bestilt komplett sett for ombygging til det mest moderne tenningsanlegget som er originalt på disse her før dem ble coil on plug.... Disse delene ligger enda for salg rundtomkring, det er 5mm typen med klips, beware at det faktisk finnes 3 typer fordeler lokk på disse.

Om noen skulle trenge gjøre det samme, her er komplett liste over hva du trenger fra Fensport for å gjøre det, dagens kurs cirka 3300,- med frakt, uten moms her til lands.

https://www.fensport.co.uk/collections/ ... k2-rev-2-3

https://www.fensport.co.uk/collections/ ... m-3s-rev-2

https://www.fensport.co.uk/collections/ ... st185-late

https://www.fensport.co.uk/collections/ ... starlet-4e

Så håper jeg at jeg nå får fres i sakerne igjen, legger en tråd i Celica forumet da dette er grei informasjon og det vil etterhvert forsvinne i sidene her på prosjekt-tråden.
 #461927  av Rambraut
 
Nå har jeg ikke lest tråden så nøye, men hvilke plugger bruker du?

Min gikk og lugga litt og var ''rar'' under pådrag, prøvde alt.. Bensinpumpe, filter, plugger, kabler, lokk og rotor. Ble merkbart bedre for hver ting jeg skifta. Feilen viste seg å ligge i pluggene. Bilen gikk dårlig på originale denso plugger til 1200 spenn fra Toyota. Kjøpte noen NGK som var direkte overgang fra Denso-nummer og vipps, bilen gikk smuud igjen. Var innom denso og bosch-plugger før jeg prøvde NGK, var vel noe fra den tiden jeg kjørte turboSaab som sa at jeg måtte prøve NGK, og det var værdt det. Aldri hatt det problemet igjen og det er rundt 6 år siden nå.

BKR6EP-8 plugger og NGK RC-TX14 pluggledninger.
 #461928  av Makk
 
Har kjørt på NGK sine grade 7 Iridium fra Fensport i årevis på både min mr2 turbo og denne celicaen, det var bare en kveld jeg var ute å kjørte, alt var perfekt, opp til mine foreldre å parkerte, reiste derfra etter en time og det var som om noen hadde slått over en knapp, fra perfekt pulls til bare fjusk og machinegunning ved pådrag og noe særlig turbotrykk.

Det er ingen form for smålugging, det er bare complete shutdown og full svikt i drakraft, men kjører du rolig med bare litt boost og lurer den opp så går den helt fint, men flat pedal er null håp.

Coil er på vei i posten, samme er et fullt ombyggingssett til det mer moderne som er å få deler til, håper det skal fikse saken, leste en sak om en som hadde akkurat samme symptomer å han skiftet coilen å alt ble bra.

Har skiftet dem ja, har også prøvd kopperpluggene, ingen forskjell.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19