TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's supra MK4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #454216  av Philip
 
Herregud!! Sjalu som F;-) sitter her å ser på dine bilder, snur meg rundt og ser ut på min... shit jeg har mye jobb å gjøre i høst/vinter :oops: Ser heeelt vakkert ut!

har samme "problemene" på min uk-spec.. "nylakkert" i 2006... klarlakk flasser og rust under lakken.. Føkk meg de britene er søppel! :lol: (halvt brite sjøl;-)

På god vei til å bli landets fineste og mest gjennomførte Supra!
 #454217  av Philip
 
Lakkert innvendig også? Baggasjerommet?

Må begynne med min nå, klarer ikke alle dine fete oppdateringer uten å se på min med skam :oops:
Må ha ned subframen min bak også i vinter også..

Winter is coming! 8)
 #454260  av Holger
 
Den er lakkert innvendig nesten over alt, bortsett fra inne i bagasjerom og kupe. det får bli når jeg har garasje hjem å kan plukke den helt i fra hverandre.
Nå holder jeg på på jobb så litt begrenset hvor mye jeg vil plukke ifra der. :D

Det er hvertfall ikke lenge igjen til lakk! 8)
 #454277  av Philip
 
Holger skrev:Den er lakkert innvendig nesten over alt, bortsett fra inne i bagasjerom og kupe. det får bli når jeg har garasje hjem å kan plukke den helt i fra hverandre.
Nå holder jeg på på jobb så litt begrenset hvor mye jeg vil plukke ifra der. :D

Det er hvertfall ikke lenge igjen til lakk! 8)
Skjønner det!:) blir jo under teppe og deksler uansett da;-) blir bare du som tenker over det når bilen er "Sammen" igjen:) Spurte bare for egen læring:-)

Gleder meg til å se den ferdig og forhåpentligvis se den Live en gang:-) hva gjør du med motor? overhaling eller fullt bygg?

Keep up the good work! :D
 #454280  av Holger
 
Motor blir overhalt med orginale deler. alt av rør osv blir lakkert og turboer overhalt og portet :)
satset på en rimelig frisk BPU med 400 ish på hjul om jeg er heldig :)
 #454281  av Philip
 
Gjennomført!
 #454584  av Holger
 
øøørliten update må vel til :roll:

bilen er ikke rørt på en stund pågrunn av feri osv, men har en plan om lakkering i løpet av et par uker.
motor har begynt å komme sammen igjen :D

vasket og honet blokk
nye ringer
nye ACL race lager på råde og veiv
Ellers orginal innmat, har ingen plan om 1000 hk :)





og arp toppstuds såklart :)


dette ble verdens kjedligste update, men har innset at bilen ikke blir klar i år uansett faen, så gidder ikke stresse å jobbe hele tiden for å få kjørt noen uker :lol:
 #454585  av Zepticon
 
Haha er mange i den klubben ;) Bilen min har stått siden Mai, skulle bare gjøre noe småtteri.... Men det balla på seg for å si det sånn :mrgreen:
 #455256  av Holger
 
Da er det vel på tide å slenge opp litt bilder etter noen turer i lakkboksen :D

bilen ble først lakkert som vanlig, å ble slik:





rimelig strøkent, men det finnes måter å få det ENDA bedre på 8)

Så var det bare å begynne å slipe igjen, grunnen til at man mellomsliper er får å få den enda strakere,blankere og mindre struktur. Er ikke nødvendig å det koster veldig mye mere en vanlig lakkering, men her er bare det beste godt nok :)
underveis på slipinga, kun klarlakk som blir slipet ned nå.


sluttresultatet ble slik






utrolig fornøyd, å en fantastisk utført jobb av lakkereren på melhusbilskadesenter v/ Sissel hammerås
Litt dårlig av meg å ta bilder bare med iphone da denne har veldig mye effekt å ser bedre ut med egen øyne 8)

skal prøve å være flinkere til å oppdatere fremover, da ting har roet seg med oppussing av hus osv, så blir mere tid til supra nå :D
 #455257  av Philip
 
WOW!
Ser jo helt bra ut 8)

Håper å få se den live til sommeren:-)
 #455260  av CelicaTurbo
 
Fantastisk farge!
 #455660  av Holger
 
Har fått montert mye, men det er mest småtteri som ikke vises :lol:

første gang i dagslys på en liten stund :D




Bilen fikk jeg kjørt til et verksted, så den kan stå der ifre over vinteren, men fant mus i dashbordet etter en stund!
fikk den heldigvis ut, å ingen har kommet etterpå :twisted:
Er som regel alt for kaldt til å skru noe særlig, men har fått montert litt.




Kom en julegave til supran i posten også :D

sprett nye facelift hovedlykter



Godt nyttår! 8)