TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Holger's supra MK4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455722  av Philip
 
Fader denna blir flott!

Hvordan er det å ta ut bakruta? Lett eller er det enklest og knerte å ta på forsikringa?
Har de ultravanlige rustboblene nede ved pakninga... som skulle vært fiksa/bytta luke..
 #455725  av Holger
 
den er enkel å ta ut med riktig utstyr :) jeg brukte ruteutskjæringsverktøy med nylon tråd :D
 #455730  av Philip
 
Holger skrev:den er enkel å ta ut med riktig utstyr :) jeg brukte ruteutskjæringsverktøy med nylon tråd :D
Hehe:) ja er vel det:-)

ringte riis i nærområde mitt og de var ikke sikre på om den lot seg fjerne hel.. vært inne på tanken og fjerne ruta sjøl, men etter å ha sett et par videoer der ruta sprekker, trur jeg at jeg driter greit i det;-)
 #455732  av Holger
 
hørtes rart ut, har tatt ut 3 supra bakruter og 1 soarer bakrute som omtrent er helt lik. har ikke hatt noe problemer med noen...
 #455735  av ArildM
 
Er vel som alle limte ruter, kantene som tåler minst, og lett å knuse hvis du ikke har rett verktøy eller vet hva du gjør :)
 #455738  av Philip
 
Da går det sikkert bra, ringte de bare. Så de har ikke sett den..

Hvis ikke må jeg vel kjøre ned til Trondheim;-)
 #455746  av aspen
 
Bakruta er en smal sak og ta ut da den er herdet glass. tåler utrolig mye, bare det ikke blir nå mye vridning eller knekk på den. Sidrutene deriomot.. Ett sant helvette!
 #456331  av Holger
 
Har da fått gjort litt i det siste, men mere oppdateringer skal komme oftere framover!

Bestemte meg for å overhale de orginale ct12b turboene mine.

Før overhaling


Alt innmat byttet, kompressorhus ble glassblåst og alt grunndig vasket


Den siste eksoskolektoren uten blaffen til sekvensielle turboer. her ble det dreid ny hylse, så ingen vei tilbake fra par
rallelle turboer nå :)


2 flotte turboer, klare for å levere litt trykk igjen :D


alt satt sammen med nye pakninger og montert på motor


gamle vs nye bolter til motor


Alle innsugsdeler og trykkrør er ferdig blåst og skal lakkeres til uka, så kommer flere motorbilder om ikke alt for lenge, håper jeg :D

Har fått montert mye på bilen også, men glemt å ta bilder... MEN fikk tak i en ny gulvmatte som gjorde STOR forskjell fra før :roll:

gamle matta :cry:


Nye 8)





helhetsbildet per dags dato, støvete å jævlig :lol:

 #456332  av aspen
 
Der ja. Bedre sent enn aldrig med oppdateringen ☺ jeg henger litt etter :p
 #456333  av Zepticon
 
Hvilken innmat bruker du nå i turboene, fortsatt orginalt eller noe større saker? Og jeg tolker det slik at du droppa det sekvensielle oppsettet?
 #456334  av Holger
 
Zepticon skrev:Hvilken innmat bruker du nå i turboene, fortsatt orginalt eller noe større saker? Og jeg tolker det slik at du droppa det sekvensielle oppsettet?
alt orginalt i turboer, med 360 graders smørelager :)

alt som har med sekvensielt oppsett er fjærnet, jeg likte det bedre som true twin 8)
 #456336  av ArildM
 
Nyydelig med sort gulvmatte! I stedenfor dassete gul-ish matte 8)
 #456412  av Moseby
 
den svarte matta gjorde susen ja! :) blir morro og se denna ferdig