TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1984 AE86 Restaurering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455045  av ArildM
 
Rasa alle motorene, alle bilene i deler, pengboka tom, hva gjør man da? Maler :mrgreen:
Enkelte bruker penger på sprit og dop, eller enda værre, fotball og idrett :lol: Bra det enda finnes noen som lever for lukta av bensin og motorsport :wink:

Fikser du et av AW11en i solnedgang også en gang du kjeder deg? 8)
 #455049  av Rolla75
 
ingenting er umulig ;)
 #455889  av Rolla75
 
Endelig fått dytta framm bilen og fått den på bukk så eg får bynt å sveise litt
Bilde
Bilde
Bilde
BildeBilde
Undersida mangle litt jobb men er jammen kommet langt
Det brune som ser ut som rust er bare no understellsmasse...
Bilde
Må få igang sandblåseskapet mitt så eg får blåst alt av understell, karossen blir hvit på undersida og understellet blir svart.
Bilde
Inspirasjonsbilde
Bilde
Får håpe det blir litt mer aktivitet her nå som bilen står på bukk å motivasjon er der
 #455936  av Rolla75
 
Bynt å pynte litt i fronten, mye plate som må pusses/sparkles og sveises
Bilde
Fyra opp sandblåseskapet, 10-15 min så har man blåst ett stag så en dag blir det å blåse hele unnerstellet
Bilde
Hater att folk ikke kan gjøra de sikkerlig me ei gang, han som har sveisa her har bare punkta ei plate uttapå rusta og guffa på med no tektyl lignende greie.. Glemte ta bilde først men så jævlig ut og hadde rusta no jævlig da han har lagt dobbelt opp med plate uten å ha på noe...
Kappa bort platene som var sveisa på
Bilde
Bilde
Bilde
Sveisa en del inni bilen også men snaart ferdig med hele førersida av bilen
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Går sakte men kommer ikke til å angre på timene eg bruker nå...
Bilde
 #455937  av OleST
 
hva slags front er det på den? vippelykter?

ae86 hatch med vippelykter er drømmen, det utseendet skriker 80 tallet.
 #455939  av Rolla75
 
Er levinfront, men.....
Bilde
Har pakka den fint inn og shippa den til usa..
Bilde
Handla jdm zenki fanger og shippa til han eg bytter med i usa
Bilde
Trueno fronten eg får igjen
Hater usdm fangern no så jævlig
Bilde
Bilde
Bilde
 #455940  av OleST
 
så det blir vippelykter?

usa fangeren er ikke serlig pen nei...
 #455944  av Rolla75
 
Yes, har også sprinter baklykter for hand så blir helt japans utvendig minus vidusviskera som går feil vei :D
Må få lett opp japanske øyelokklister, grill, blinklys på sida og i grillen samt truebo merke i grillen.. Mye penger for lite deler
 #455946  av OleST
 
Rolla75 skrev:Yes, har også sprinter baklykter for hand så blir helt japans utvendig minus vidusviskera som går feil vei :D
Må få lett opp japanske øyelokklister, grill, blinklys på sida og i grillen samt truebo merke i grillen.. Mye penger for lite deler
Sånn er det når man har spesiell bil...

Hva slags motor er det som skal i bilen da?
 #456069  av Rolla75
 
Blir vel en 4age med itb håper eg

Endelig plukke ifrahverandre bakakslinger, ble noen possetive overaskelser underveis :D
Bilde
Bilde
Dro ut stikkakslinga og det viser seg å være en, kouki diff altså en sen type diff med kraftigere stikkakslinger en det bilen min (zenki) har orginalt...
Bilde
Dro ut diffen og tror du faen ikke det satt en TRD LSD i den!
Bilde
Bilde
Tatt litt mer rust også
Bilde
Bilde
Sanblåst der det var rust i fronten, pussa ned resten og gruna litt
Bilde
 #456070  av OleST
 
Gleder meg til og se hva som skjer videre, blir nok bra dette!
 #456074  av ArildM
 
Stadig mer imponerende skills :)
Blir digg dette!

Og dæven for en fin overraskelse når du plukka i stykker bakakselen. Er deler for noen lappper der altså :)
 #456719  av Rolla75
 
Var en liten motivasjons boost å finne trd sperre ja :D
Tenkt mye å trur eg setter itb spjelda i denne å bygger 2 mikuni gassere på 4agen som skal tilbake i rallyrollan, billigere bruke ting en har :)
Driver enda å sveiser her går seint med lite middler å rutte med fordelt på alt for mange biler...
Bilde
Bilde
Slipe litt så blir de bra
Bilde
Bilde
Halveis her, sitter å skriver update mens stålet kjøler seg nedigjen
Bilde
Det oransje er ikke rust, det er orginal støydemping fra toyota, får se åssen det går med den når eg skal sanblåse
Bilde
Men har fått skrapa ganske bra, ikke alt for mye jobb å sanblåse nå, nå bare vente til det er vær ute til det og eg har rå til å handle inn epoxy grunning og sand
Bilde
Noen har bytta skjermbuer og vert gjerrig med sveisen, bare klint på tec7 og så tektyl, skal sanblåse her før eg gidder sveise, finner sikkert mer tull så blåser først
Bilde
Bilde
Men det går frammover, sakte men sikkert, ikke alt for mye rust igjen nå :)
Gleder meg sjukt til å få på lakk under her å få sandblåst alt unnderstell å lakkere også... Greit ha noe å fikle med som er gratis, tar bare jævla mye tid...
 #456722  av CelicaTurbo
 
Det er all grunn til å ha god samvittighet da når man rydder bort alt gammelt rask og får skikkelige løsninger :) Det er gøy å se fremgangen på bildene :)
 #458014  av Rolla75
 
bilen er nå helt rustfri bortsett fra hjulhusene bak, kjøpt meg en land cruiser som eg skal rammeløfte i høst så må kaste ut ae86n foreløbig...
fått Trueno panser og lykter til den nå.. gøy!
Bilde
vedsidenav Supran, halvferdig veggpynt og haha
Bilde
fått på fjøring, ser litt av HJ60n min i bakgrunn her au
Bilde
Bilde
toyota som er noe
Bilde
innafor trekkbil vel?
Bilde
Bilde
Bilde
sett på lagring på låven til Hj60n er på veien igjen :)
Bilde