TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1984 AE86 Restaurering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453177  av Rolla75
 
Hei, har da endlig skaffet meg no litt mer sportslig en ke20 og tørr derfor å poste her :D
henta en AE86 i Danmark i Januar, planen er å strippe den helt, få av all møkk og rustsveise, bytte til Trueno front og muligens en JDM frontfanger, få på epoxy primer og lakke hvit panda og forhåpenltigvis med no jdm felger :)
ikkje forvent no kjapp framgang da det er 4 andre biler som sku vert sett på før denne..
fikk bare 2 bilder fra selger kunne gått begge veier, men enda ikkje møtt på en ureidig toyota fyr i norge så håpa på det beste i Danmark å:)
Bilde
Bilde
blei tamt selv i flate Danmark med haice uten turbo, men men må ha litt plass når en skal dra med seg en pall med 4age'r oppover igjen :)
Bilde
nye dører, panser og bakluke
Bilde
TRD vinge
Bilde
komplett poly kit
Bilde
zenki leppe
Bilde
har vert i mange farger gitt
Bilde
Bilde
ut med forstillinga, planen er å sandblåse alt men får se hvor mye eg orker å sanblåse
Bilde
ut med bakaksling
Bilde
ut med resten
Bilde
har fått bestefar til å lage ei rulle så eg kan snu bilen på hode og få rustsveisa og rense undersida også, men må bli ferdig med litt andre prosjekter før eg byner med det, blant annet russebilen i bakgrunn
Bilde
ut
Bilde
Bilde
steamet
Bilde
hull i bakluka
Bilde
sveisa dem igjen, lager til den orginale bakluka med TRD vingen så blir denne orginal :)
Bilde
har fått byttet fronten min med en i USA så får Trueno front iløpet av sommern håper eg
Bilde
ke20 hjula
Bilde
hmmm..
Bilde
uten TRD vinge
Bilde
med
Bilde
 #453178  av CelicaTurbo
 
Her har du jobb fremfor deg, men strålende at noen tar vare på en slik bil! Liker den nok best uten spoiler bak.

Noen planer for motor?
 #453180  av Rolla75
 
Litt usikker men trur det blir en stock Redtop med underspyling av stempel :)
fikk med orginalmotorn
Bilde
redtopen har vel noen hester mer så blir vel helst den.. men som alle ser så er det jo feil innsug på den, er litt småredd biltilsynet sier noe på at innsuget mitt er så rart det det er blokkert igjen.. så der har vi en god unskyldning for å sette ITB på 4agen i ke20'n å bruke innsuget av den i 86'n
Bilde
han eg kjøpte av hadde 4A-GZE i den men var no dårlig komp så han plukka den frahverandre for å bygge oppigjen men ble satt bort så fikk med den også :)
Bilde
så blir det rustfritt grenrør og eksos, tenker også å flyte batteriet baki for å få det litt cleanere nedi motorrommet :)
Bilde
huff blir fort mye rot..
Bilde
 #453182  av ArildM
 
FÃ¥r man noen gang nok deler? :D
Dette er en klassiker uten like fra Toyota :)
Blir fet bil når den blir ferdig! Bra at ITBene mine kommer til nytte også ;) Har et sett til med Blacktop ITBer liggende også om du skulle ha behov for det 8)
 #453263  av Holger
 
bra du ordnet tråd her også, blir lettere å følge med da jeg skjeldent er innom tscn :)
 #453289  av ArildM
 
Stort sett bare dine tråder som er noe aktivitet på på TSCN for tiden uansett :? Så, gull om du poster her :)
 #453291  av Freebird
 
Ambisiøst prosjekt du har funnet deg her. Jeg digger det. :D

En eller annen gang har jeg lyst å eie en AE86. Synd de er så sjelden i Norge. Begynner vel å bli i tynt i Danmark også nå har jeg inntrykk av.
 #453299  av Rolla75
 
ja er bra dødt inne på TSCN om dagen :?

det kan hende eg kjøper av deg ITBa når eg byner med motorbygg til AE86 Arild :)
må vel ha i en orginal en til vising men etter det hadde det jo vert gøy med litt drag å godlyd..
får sette sammen 4A-GE'n til KE20'n først å se hvordan eg liker grovere kammer å ITB først :)

ja er jo synd det er så få 86'er i norge , men det gjør det jo ekstra gøy når du før får tak i en da :D ligger nesten alltid en ute på enten BDA.dk eller Guloggratis.dk :)


har skaffa meg ei ganske grei power-up pakke til 4agen i ke20'n nå.. men er på jakt etter en bigport til ITB adapter om noen har en liggendes :)
266/260dur 9.5/9.0 lift kammer, ITB, 0.8mm metalltopakkning, nye stempel og ringer.. trur det kan bli litt hester :)
Bilde

trenger også alt som står på denne lista her så om noen har noe av det liggendes send meg gjerne en PM :)
+ mellomaksling :)
Bilde

har også bytta front med en i usa så kan vel legge ut ett par bilder av fronten eg har skaffa, må bare skaffe en JDM frontfanger og braketter så er vi der! må vel også koste på meg Sprinter baklys så om noen er interesert i euro spec baklys så si ifra...
Bilde
det her var den værste rusta
Bilde
Bilde
Bilde

har tenkt på en ting, finnes det noen Trueno på norske skilter? eller blir det norges første av sitt slag? veit eg så en rød høgreratta 3dørs på finn for noen år siden men den var det ikke skilter på, så går det vel noen i drifting..

og noen som har erfaring med å sende en hel pall til usa? har litt problemer med å fine noen som fikser det.. :?:
Bilde

EDIT: så Iceman22 inne her hadde den røde Truenoen eg huket for noen år siden, noen som veit hvor denne er i dag? :) har meeget lyst på frontfangern..
 #453340  av Holger
 
Det er en kvit og svart trueno med 20v med norkse skilt om jeg ikke husker feil
 #453344  av Philip
 
Du kan høre med Frode frofix Øverby. Ang frakt fra usa

Han hadde en post på face for en stund tilbake ang frakt fra usa. bor vel i oregon eller noe. aldri brukt han sjøl. veit ikke om han holder på med det ennå..
 #453346  av ArildM
 
Amcar folkene sender i alle fall en del Containere hit med varer, kanskje det finnes noe hjelp der?
Amcar grupper på facebook etc :)
 #454031  av Rolla75
 
Huff har ikke rå til å drive med å sende fornten endå så det får vente :)
fått hente ned to støkk 4age til verkstedet...
Bilde
Måtte bare sette på ITB'ene til Rallyrollan for å se hvordan det blir, er med 20v manifold så passer jo litt bob bob :lol:
Bilde
blir vel helst denne som blir satt istand å putta i 86'n
Bilde
fått sandblåst litt
Bilde
må få lakka og bytta alt av foinger, lager å ledd så er det å sette isammen forstilinga igjen
Bilde
noen som har no gode tips til fjerning av tektyl? funker malingsfjerner eller må man ha no anna?
Bilde
 #455032  av Rolla75
 
har desverre ikke no gode bilder eller no ekstrem framgang her, har hatt lat for mye anna å gjøre og har ikke hatt data på ett halvt år så ikke blitt så mye oppdateringer :lol:
derav er det bare dårlige mobilbilder å vise fremm :(
bynte å skrape undersida
Bilde
går seint ja
Bilde
Bilde
woohoo
Bilde
Handla også en blacktop (rasa) fra Arild, får se hva eg finner på med den men trur det bil 16v nerri her i første omgang :)
Bilde
kjøpt me nye felger også!
15x9 et-13
splitter nye Ashes Asta :)
Bilde
Bilde
har også handla JDM Zenki replica fanger, lik den på bildet, pakka å lasta hele levinfronten min i bilen og sender til statene med fly i morra :D :D :D
Bilde
 #455036  av ArildM
 
Myyye gromt i garasjen din må jeg si 8) Fete felger :D
 #455040  av Rolla75
 
jo tak, merker iallefall at lommeboka ikke er for grom lenger :lol:

bynte på et litt billigere prosjekt i går, myyye detaljer igjen men kommer seg!
Bilde