TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Turbo bloggen min.1990 mod.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453657  av hmsilset
 
Heisann da legger jeg ut det jeg vet om denne bilen, sånn at jeg husker alt :)

Dette er min fjerde mr2. Finner liksom ikke noe morsommere under 400.000.Har kjørt og såvidt prøvd masse rått de siste årene.Men rått og brutalt betyr ikke morro.

Godkjent ombygd til 3sgte 2 gen i 2012.(husk å bytte regreim neste vår 2017).

Godkjent senket i vognkort.Dempere.Fjærene føles temmelig originale.

Kmstand på ny motor husker jeg ikke.Var 160-180000 km en plass tror jeg.

Speedometer gått 254500.Bil ca 50.000km mindre.

Supra 255 bensinpumpe.

Ny clutch.

Original eksos.Skal byttes ut senere for restaurering og ceramic coating.Har 3" rustfri eksos så lenge når det skal gjøres.

Setene MÃ¥ byttes ut.



Hull etter demontert basskasse bak førersete.Lar det være om jeg ikke finner kassen som ligger over original sub.

I nærmeste fremtid skal jeg få bytta ut ett helt opprusta og snart knekt stag. Noen som vet hva det heter?Høyre side bake.Rart det gikk igjennom eu kontroll nylig.

Sett ovenfra.Oisann ser det ikke der, men er mellom røra.Ser at jeg bør få utbedret noen koblinger.

Bilde

Sett underfra.

Bilde


Ta all overflaterust på jekkfeste og stag/understell i samme slengen.

Kjøpe 16" felger av Arild om dem ikke er solgt innen jeg får råd.

Kjøpe ny tenningslås.Virker men er litt treg.Er bestilt.

Alle bremseklosser og motorolje skiftet 14 juli.på 255000 km ca.

T tak lekker litt, så har bestilt nye deler for der lås går inni, Siden pakningene ser friske ut.Bestilt hos mr2-ben.Blir dem siste han selger, da Toyota ikke lar andre selge sånt mere.

Det er mange småfeil med bilen, men utenom stag og bremser er den nok ganske bra :)

Bilen er forsikret for 8000km pr år.Fikk til 1950 kr pr år.veldig kjekt.På bestilling på nett ble det 6060 kr, så avbrøt den dealen og ringte gjensidige, hehe.

Lett vask,polering og behandling er utført siden bilen dukka opp usett på døra 18 mai.

Litt bilder til nå.

Kjapp motorvask.Skal flere ganger i år, men er forsiktig siden det er masse grums og masse ledninger.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

I dag har jeg prøvd å sortere litt deler. Har hatt mye mere før men nå ble det påfyll igjen hehe.
Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av hmsilset den 14 jul 2016 18:25, redigert 5 ganger totalt.
 #453661  av lasse
 
Grattis!
Det staget som er rustet istykker kalles på folkemunne "cancer bars" vanlig at de ruster fra innsiden og ut av en eller annen grunn.
Jeg kjøpte nye på Toyota for noen år siden, kosta da ca 400,- pr side.
Men på en bil jeg hadde planer om å bygge opp til banebil laget jeg meg noen fisefine i rustfritt, rappa med meg noen rustfrie rør fra en rørlegger, og klemte dem til i en skrustikke, borret hull og vips så var de ferdige. De ruster ihvertfall ikke!
 #453666  av ArildM
 
Gratulerer med meget Grom bil :) Det blir ikke mer moro for kronene enn dette 8)
 #453669  av Zepticon
 
Gratulerer! Men ang morro, har du prøvd MX-5 og RX-7?
MR2 Turbo er uansett definitivt på listen av biler jeg kunne tenke meg å eie!
 #453670  av hmsilset
 
lasse skrev:Grattis!
Det staget som er rustet istykker kalles på folkemunne "cancer bars" vanlig at de ruster fra innsiden og ut av en eller annen grunn.
Jeg kjøpte nye på Toyota for noen år siden, kosta da ca 400,- pr side.
Men på en bil jeg hadde planer om å bygge opp til banebil laget jeg meg noen fisefine i rustfritt, rappa med meg noen rustfrie rør fra en rørlegger, og klemte dem til i en skrustikke, borret hull og vips så var de ferdige. De ruster ihvertfall ikke!
Tusen takk for info :) Skal prøve å google meg frem til navnet.Kommer nok til å kjøpe på ebay eller fra Toyota ;)
 #453671  av hmsilset
 
ArildM skrev:Gratulerer med meget Grom bil :) Det blir ikke mer moro for kronene enn dette 8)
Takk Arild :) Det skal mye til å få noe mer artig for 90.000 ja :)
 #453672  av hmsilset
 
Zepticon skrev:Gratulerer! Men ang morro, har du prøvd MX-5 og RX-7?
MR2 Turbo er uansett definitivt på listen av biler jeg kunne tenke meg å eie!
Takk :) Rx7 får jeg ikke plass i.Eller ville ikke prøve når jeg så hvor liten plass det var.Mx5 har jeg prøvd. Første 90 mod med turbo påsto eier selv en gang på 90 Tallet.Det var artig med 180 hk, men var for liten plsss der også.
 #453680  av hmsilset
 
Takk for alternativene :) Skulle ønske han opprettet konto på ebay. Skal lete litt til men kontakter han om ikke :)
 #453702  av CelicaTurbo
 
Jeg har akkurat bestilt dette fra Toyota. Det kostet 500 per avstiver, samt noen-og-tyve for boltene (trenger fire). SÃ¥ det vil si 1100 til sammen.

Delenummer:
53653-17020 Brace, Right
53654-17010 Brace, Left
90119-10647 for the bolts
(kilde)
 #453730  av hmsilset
 
GhostRider88 skrev:Ser som ny ut igjen 8) til å bli inspirert av og gleder meg til å følge utviklingen på denne :)

Takker :) Det er mye småtteri, men føler meg fornøyd enda.Fant rust i jekkfeste også, så det blir nytt punkt på lista.Jeg legger ut om alle feil i begynnelse av tråden.Og redigerer bort når dem er utbedret :)