TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hobbes rewival Mr2 Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461775  av Hobbes
 
Endelig rett høyde. Det første bile er et før bilde.
Vedlegg
DSCF6542-s.jpg
DSCF6542-s.jpg (1.99 MiB) Vist 2181 ganger
DSCF8915.JPG
DSCF8915.JPG (4.86 MiB) Vist 2181 ganger
DSCF8917.JPG
DSCF8917.JPG (4.52 MiB) Vist 2181 ganger
DSCF8921.JPG
DSCF8921.JPG (4.33 MiB) Vist 2181 ganger
 #461776  av ArildM
 
Perfekt høyde imho :)
Og ergo ca samme høyde som min hehe :)
Ikke noe stress samme hvor du kjører, og ser ørten ganger bedre ut :)
Hvilke fjærer ble det?
 #461777  av Hobbes
 
Det ble H&R siden det var dem som kunne levere med TUV.
 #461778  av ArildM
 
Samme som var på min, gode fjærer, med et fint kompromiss mellom komfort og sportslighet :)
Originale dempere, eller bytta du til Koni samtidig? :)
 #461780  av Hobbes
 
Jeg har bilstein B6 som jeg har hatt noen år sammen med PI senkefjærer som jeg ikke hadde papirer på og måtte ta av nåe jeg skulle ha EU kontroll.
 #461788  av Hobbes
 
Bilde 1. Nye deler i posten i dag

Bilde 2. Her er nytt og gammelt innsug

Bilde 3. Innsug montert.
Vedlegg
DSCF8924.JPG
DSCF8924.JPG (4.3 MiB) Vist 2134 ganger
DSCF8925.JPG
DSCF8925.JPG (4.73 MiB) Vist 2134 ganger
DSCF8929.JPG
DSCF8929.JPG (4.58 MiB) Vist 2134 ganger
 #461789  av Hobbes
 
Bilde 1. Skiftet bolter på toppdeksel (håper og stoppe oljelekkasje)

Bilde 2. Støtte for bremse sylinder montert
Vedlegg
DSCF8930.JPG
DSCF8930.JPG (3.91 MiB) Vist 2133 ganger
DSCF8931.JPG
DSCF8931.JPG (2.08 MiB) Vist 2133 ganger
 #461792  av ArildM
 
Stilig!

Bilstein er jo prima saker da, så da bør d ha det greit på den fronten 8)
Spent på hva du synes om den støtten til bremsesystemet :D
Blir det noe mer effekt av det nye innsuget, eller er det bare sikring for fremtiden (datasprut)?
 #461794  av Hobbes
 
Ja jeg er godt fornøyd med Bilstein demperene.
Ja jeg er og spendt på bremse supporten. Venter på at statenstregvesen skal åpne så jeg får hentet ut skiltene.
Reklamen sier 8hk på innsuget, samt at en av de første tunings triksene til Mr2 jeg så var og dreie ut org. innsug. Tror det var High octan 7 på vhs.
 #461795  av ArildM
 
Ser ut til å stemme at du får en grei økning av effekt der gitt :)

http://www.atsracing.net/Parts/Details/E-ATS-TBI

:D

Var ikke High Octane serien en hyper australsk kar som lagde masse rare tuning videoer?
Synes å huske noen biljakter og en"bad guy" og no rare plott innimellom. Good times :lol: :mrgreen:

Joda, fant det nå:

:lol:
 #461848  av Hobbes
 
Da er skiltene kommet og bilen testet. Bremse supporten gav bedre bremse følelse en og bytte til stålomspunne bremse slanger. Så tommel opp fra meg.
 #461884  av Hobbes
 
Fikk feil på bremselysene her om dagen. De sto konstant på. Begynte og sjekke skjema og demonterte deksel under rattstammen. Tenkte at bryteren på bremse pedalen hadde kortslutta. Mens jeg demonterte deksel fant jeg noen plast biter på gulvet. Det viste seg at det er limt på en plast skive på bremsepedalen som går mot bryteren. Denne hadde gått i oppløsning pga 30 års gammel plast. Så løsningen ble og lime inn en 4mm aluminiums skive :)
 #461885  av ArildM
 
Neat :D Da skal jeg prøve å huske den detaljen også. Faktisk aldri hørt at det kan oppstå heller :)
 #461997  av Hobbes
 
Da skal jeg få skrevet inn senkesett i vognkort. *krysser fingre*
Vedlegg
DSCF9035-s.jpg
DSCF9035-s.jpg (2.51 MiB) Vist 1625 ganger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8