TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Kristians 92 MR2 endelig pÃ¥ veien!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455899  av RotorTom
 
Kan denne EPC-en hjelpe deg? Her kan du selv legge inn bil, modell, utstyrsgruppe, motor, girkasse osv
http://www.japan-parts.eu/
 #455900  av CelicaTurbo
 
Den er nok god å ha den også, men i dette tilfellet er jeg avhengig av at ansvarlig på delelageret kan finne riktige delenummere i sitt system, for jeg trenger en utskrift fra dem til godkjenning av motorbytte. Vegvesenet godtar ikke utskrifter fra :p

Sendte ham en henvendelse på e-post i dag tidlig, men har ikke hørt noe enda. Jeg er jo litt avhengig av godvilje så jeg må tåle å vente litt og forstår at jeg ikke blir prioritert. Jeg er mer nervøs på å høre fra teknisk leder om de vil skrive en bekreftelse på brukte deler etter ombygging.
 #455909  av CelicaTurbo
 
I dag ringte teknisk leder hos forhandler til meg vedrørende den bekreftelsen jeg trenger på at riktige deler er flyttet etter ombygging. Han er usikker på om de kan bekrefte originalitet på deler bare ved å se dem, at donorbilen i seg selv er umodifisert, og eventuelt om chassisnummer på donorbilen er korrekt. Jeg har jo kun en bakpart av bilen, og chassisnummer er ikke preget i metallet noe sted. Jeg forstår usikkerheten men det er positivt at dialogen går videre. Jeg er jo avhengig av at dem føler seg trygg når dem skal gi en slik bekreftelse, for det kan jo bli konsekvenser for dem om de viser seg å gi en uriktig bekreftelse. Jeg har sendt over det jeg har om donorbilen (bilder, motornummer, chassisnummer) og håper på et positivt svar. Kontakten og dialogen er i hvert fall veldig positiv og serviceinnstilt :)

Det som uroer meg litt er at om Toyota vises skepsis til chassisnummer, da kan nok også Vegvesenet gjøre det :?

Slik ser herligheten ut, ser da originalt ut dette vel? :)
Vedlegg
20170121_111050874_iOS.jpg
20170121_111050874_iOS.jpg (5.99 MiB) Vist 7062 ganger
 #455922  av CelicaTurbo
 
Ja, men om det skulle vært et hinder at man aldri vet, da ville det jo vært umulig å få til noe som helst av ombygging da. Det er jo klart at motoren kan ha noen gromme kamaksler, men det er jo ikke sannsynlig så lenge både downpipe og luftfilterboks er original. Så, på ett eller annet plan så må man kunne si at det er overveiende sannsynlig at motor er original, selv om man ikke har åpnet den for å se. Mener jeg, i hvert fall :) Vi får se om teknisk leder har en annen oppfatning da; jeg må jo bare forholde meg til det som han mener er riktig. Om jeg får avslag av den lokale forhandleren er jeg ikke sikker på om jeg vil ta opp diskusjonen med noen andre forhandlere :p
 #455947  av CelicaTurbo
 
Hehe, det verste er at jeg har tenkt for meg selv at det er noe Vegvesenet kan henge seg opp i :D

Skrudde av hotpipe og coldpipe i dag, og deretter varmeskjoldet over turbo og manifold. Hensikten var å finne delenummeret som står stanset i toppen rett over eksosportene for å dokumentere tydeligere for Toyota hvilken motor dette er. Men jeg ble skuffet når det ikke var noe delenummer der; litt googling senere forstod jeg at det er vist bare 2. gen som har delenummer synlig der :p Fant delenummer på trottle body og diverse sensorer istedet. Kanskje det duger :)
 #455977  av CelicaTurbo
 
Nå har jeg fått alt jeg trenger fra Toyota-forhandleren, korrekte delelister og en avtale om at de kan se bilen etter ombygging for å kontrollere opp mot det som er avtalt og dokumentert. Det har tatt litt tid å få det på plass, men de jeg har kommunisert med har vært veldig positive, hjelpsomme og ryddige :)

Det betyr at jeg nok får sendt søknad om ombygging til Vegvesenet i morgen. Jeg har prøvd å gjøre den så ryddig og oversiktlig som mulig, med f.eks. fargekoder i delelistene osv. Så er det bare å håpe at saksbehandler ser argumentene positivt :)
 #455978  av OleST
 
CelicaTurbo skrev:Nå har jeg fått alt jeg trenger fra Toyota-forhandleren, korrekte delelister og en avtale om at de kan se bilen etter ombygging for å kontrollere opp mot det som er avtalt og dokumentert. Det har tatt litt tid å få det på plass, men de jeg har kommunisert med har vært veldig positive, hjelpsomme og ryddige :)

Det betyr at jeg nok får sendt søknad om ombygging til Vegvesenet i morgen. Jeg har prøvd å gjøre den så ryddig og oversiktlig som mulig, med f.eks. fargekoder i delelistene osv. Så er det bare å håpe at saksbehandler ser argumentene positivt :)
lykke til!


hadde det bare vert like enkelt og få godkjent 4wd e111 stasjonsvogn understell på e11 hatchbacken..... :P
 #455982  av CelicaTurbo
 
OleST skrev: lykke til!


hadde det bare vert like enkelt og få godkjent 4wd e111 stasjonsvogn understell på e11 hatchbacken..... :P
Ja det er nok umulig å få godkjent :)
 #455984  av OleST
 
CelicaTurbo skrev:
OleST skrev: lykke til!


hadde det bare vert like enkelt og få godkjent 4wd e111 stasjonsvogn understell på e11 hatchbacken..... :P
Ja det er nok umulig å få godkjent :)
understellet fra stasjonsvogna skal i følge de som har gjort dette bare skli rett inn under hatchback karosseriet (reservehjulsbrønnen må "masseres litt" og bensintanken fra stasjonsvogna må brukes) må ha noen custom fester til mellomakslingen og det er det. men bilen ble jo ikke levert slik fra toyota....
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... k-warning/
 #455993  av ArildM
 
Når en Caravelle blir godkjent med sånn 1000hk og midtmontert V8, så bør vel mye gå an å få til. Men du må nok kjenne rette folka, og ha gode kontakter som kan hjelpe deg :)
 #455995  av OleST
 
ArildM skrev:Når en Caravelle blir godkjent med sånn 1000hk og midtmontert V8, så bør vel mye gå an å få til. Men du må nok kjenne rette folka, og ha gode kontakter som kan hjelpe deg :)
Hæ.... Caravelle'n der ble vel neppe godkjent i Norge?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7