TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ã… "style" en Hiace er som Ã¥ sminke en gris....

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455429  av Fred
 
Men sånn kan det gjøres mener nå jeg da.
For et par år siden fikk jeg endelig kjøpt meg min første Hiace. Rød, lang 4wd med i overkant mye rust, og 400.000km. Men den gjorde nytta si den, med 3 husstander som skulle flytte i løpet av en sommer og et byggeprosjekt denne sommeren her.
Men fant vel ut etterhvert at jeg ville ha noe som så litt mindre slitent ut....
For en drøy mnd siden solgte jeg den røde, og har man først eid en sånn bil, klarer man seg ikke lenge uten!
Var rundt og titta på en del biler som ikke svarte til forventningene, men fant tilslutt den her.
Lang, 4wd, 2006 modell. Nogenlunde pen og 194000km.
Ok prisa, så slo til på den.
Snart tre uker siden nå.
Den var helt enkel når jeg kjøpte den, ikke noe ekstra.

SÃ¥nn kan man jo ikke ha det!
SÃ¥ siden den gang har det blitt:
Takstativ, Hvite blinklys, Frontbøyle, Hella 3000, Ledbar, Takspoiler, Vindavvisere, Panserbeskytter, 17" Landcruiserhjul.

Nå er ikke hvit den mest spennende fargen, men det får så være.

Bilde

Bilde


For mye gummi på de dekka her, er 10% større enn originale, men hadde de liggende så kjører med dem enn så lenge.


Bilde

Takspoiler passer jo egentlig ikke på bil med svingdører, så den måtte kappes i to og limes/skrus fast på eget vis...

Bilde

Disse LC 20" skal på til sommeren 9,5 X 20. Subber ved full sving, men er så dårlig sving fra før, så når man justerer litt på svingstopperne i forstillinga, blir det ikke så voldsom mye dårligere.

Innvendig har det blitt hjemmelaga comfortvegg, vippa pass. sete bakover, ny DAB+ spiller med handsfree og bokshøytalere under seter, småtingboks, døtrekk fra 2008+ modell og beskyttelse for bakerste platene i varerommet.

Vurderer egentlig bilen som "ferdig" nå.
Veit ikke hva mer som kunne vært gjort, så gode tips tas imot!

Har tenkt på lakkering av fangere, grill og speil, men jeg synes hvit er den eneste fargen som ikke kler det så godt. Synes bilen da blir for "søt." Vil ikke at den skal være søt :D
 #455454  av ArildM
 
Går en strøken Hiace her i Stjørdalsområdet/Trondheimsområdet, nesten "lilla" i fargen, ganske stilig egentlig, selv om det høres ut som en oppskrift for katastrofe :lol: :D