TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • JDM mk4 Supra vintersyssel..

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455480  av NosliW
 
I tradisjon tro så blir det også denne vinteren et Supra prosjekt!
Kom tilfeldig over et eksemplar som var/er i relativt dårlig forfatning!
Dro utover kun for å se på om den kunne reddes og den ble med hjem..

Her har det blitt gjort en lakkjobb en gang i tiden som er utført nokså dårlig!
Bilen er sprøyte sparklet og dette har jo som ingen bombe ført til at fukt har funnet vegen dithen den ikke skal og hele bilen ser ut som dritt! På slike biler så skjønner jeg ikke hvorfor det blir tatt slike snarveger.
Bilen blir plukket ned, alt blir slipt ned og lakkert på nytt med SKIKKELIG grunnarbeid!
Mye deler og småtteri som må byttes, samt litt oppgraderinger her og der :)
Her er bilen hentet..

Bilde

SÃ¥nn er nesten hele bilen.

Bilde

Bilde

Bilde

Har plukket av plastikk sideskjørter samt noe annet plastræl og bilen blir mest mulig org utvendig.
Nytt understell, hjul, bremser, foringer, stag, interiør ++

Pakke i posten med første levering av deler, mer på veg!

Bilde

Om noen har tips til gromme hjul til denne så bare fyr løs med forslag.

Legger ved en link til prosjektsiden min på et annet forum som jeg er mer aktiv på, men kommer også til å kopiere litt innhold hit etterhvert.
https://www.detailersclub.no/forums/top ... -prosjekt/

Ellers så skjer det en god del bil relatert og oppdateringer på dette prosjektet på min instagram: joa2jz for den som er intr.
 #455481  av ArildM
 
Bra du redder denne 8)
Sindre på Tempe dekkservice har jo ekstremt mye kult i sortimentet sitt da?
Evt noe custom fra CCW eller Image wheels om du skal ta den helt ut? 8)
 #455486  av NosliW
 
Problemet er å finne kurrant innpress på 10,5 eller 11" her til lands! Men finner vel noe etterhvert :D
Har dialog med tempe :D
 #455494  av ArildM
 
Tempe er knalldyktige folk :) Det de ikke skaffer er vel nesten ikke verdt å ha? :)
 #455503  av Holger
 
kult!
er det skilt på denne? jeg har 10.5 felg med 35 innpress å det går helt fint med 265 dekk
 #455567  av Andrepedersen
 
Denne bilen gikk på møre for noen år tilbake. Var å såg på den for et potensiellt kjøp, men ettersom det var en dårlig utført lakkjobb og en del mangler her og der var det ikke interessant. Men moro å se at den får et nytt liv hos deg :) tips til felger er ccw sine hjul med passelig bredde. Undersøkte pris en stund tilbake og det er ikke så sinnsykt gale for kvalitetsfelger :)
 #455670  av NosliW
 
Holger skrev:kult!
er det skilt på denne? jeg har 10.5 felg med 35 innpress å det går helt fint med 265 dekk
Var skiltet, blir skiltet til våren igjen. 10.5 35 bak 9.5 35 frem er en safe kombo, men du kjører jo alt for smalt dekk på en 10.5 felg? Blir jeg kjører 10.5 25 bak med 285 Toyo gummi 9.5 35 frem 255.
 #455671  av NosliW
 
Andrepedersen skrev:Denne bilen gikk på møre for noen år tilbake. Var å såg på den for et potensiellt kjøp, men ettersom det var en dårlig utført lakkjobb og en del mangler her og der var det ikke interessant. Men moro å se at den får et nytt liv hos deg :) tips til felger er ccw sine hjul med passelig bredde. Undersøkte pris en stund tilbake og det er ikke så sinnsykt gale for kvalitetsfelger :)
Stemmer! Blir mye jobb når ting ikke er gjort skikkelig, bedre å gjøre ting med en gang!
Gleder meg til alle feil å snarveger er borte og bilen blir som den skulle vært for mange år siden!

Bilde

Måler ut nytt innpress og ny felgbredde, øker en halv tomme i bredde samt lavere innpress! En supra skal være fyldig i hoftene! Her sitter felgen løst så blir litt mer negativ camber en dette.
Bilde

Mye som skal ryddes bort i motorrom, relebokser samt ledningsrør blir skjøtet og flyttet til innerskjerm og i fanger.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Kablene som ligger over dempertårnet er nå lagt i innerskjermen også.

Bilde

Var innom Tempe og hentet med noen hjul som ble feilbestilt til en annen bil så skal se hvordan disse blir på bilen når den er ferdig.

Bilde

Bilde
 #455674  av ArildM
 
Liker fremgangen! :)
 #455694  av aspen
 
Skal du beholde bilen svart, eller bytter du farge?
 #455700  av ArildM
 
Stemmer for SVART! :mrgreen:
 #455701  av NosliW
 
Den blir svart! Om noen har tips til hvor/hvem jeg kan skaffe oem "sideskjørt" er jo ikke skjørt men ventilene forran bakhjulene samt en plastbit under hver kanal.
 #455702  av ArildM
 
Supra kler svart :)
Bilde
 #455711  av NosliW
 
Det er sant :D
 #455766  av Moseby
 
godt ¨å se biler som blir reddet på denna måten :)
svart supra er DIGG! selvom jeg er innhabil :P hehe