TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota tercel 1985 rwd

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456035  av Rolla75
 
Ikke no sportsbil akuratt men later som
:p
endte opp med å måtte skaffe meg bruksbil/sladdebil til vintern så fant en tercel til salgs på facebook til 5000..
Var vel i september eg kjøpte den trur eg..
Kjøpte den av ei gammal dame utpå ei øy i molde, sekken for å være presis.. Det gikk ferje ut og inn 2ganger i døgnet på dagen eg sku hente, så måtte reise hjemmenfra klokka 4 på mårran for å rekke ferja..
Hadde hiace og biltralle så det ble 11meter langt, noe som er sinsykt dyrt på ferje...
så tenkte eg parkerte hiacen i molde, tok ferja til fots, og fikk ho til å hente meg på brygga og så kjøre bilen over igjen..

Terceln hadde stoppa noen ganger for henne så hu kjøpte seg ny bil istede ror å få fiksa den, derav prisen..
Kom dit å Bytta stift og kondensator og fikk fyran... kom faen ikke ut innkjørselen før bilen stoppa igjen.. Skjønte ikke hva som var feil.. Så var det å dytte å kjøre bilen på starten opp en liten bakke før det gikk ann trille hele veien ned på ferja...

Ene fyrn på ferja hadde hatt tercel selv, "verdens beste bil" mente han, så fikk låne trykkluft og verktøy til å fikse bilen der.. Rense hele gassern og filteret så fyra den, var heeelt brun bensin og mye rustflak/støv i gassern..

Bilde
Litt offroading før eg fikk skilt på den
Bilde
Bilde
Fikk skilt, mekka rakrør og reiste nestn til Stockholm å henta felg til ae86n og ett sett alleycat til terceln, artig tur ble vel 1200km på 2dager og terceln gikk på 0.7 til og med når vi lå i 140 på motorveien..
Bilde
Fått på alleycat sveisa til en kufanger og ekstalys
Bilde
Lakkert svart
Bilde
Mekka ae86 ratt og no fancy taktrekk
Bilde
Testa firhjulstrekken
Bilde
Bilde
Har i ettertid tatt ut drivakslinga forran så det er rwd på fulltid..
Har vert med på litt av vert allerede stakkar terceln..
Bilde
Walltappa autovernet litt hardt her en dag..
Bilde
Ellers har eg montert flammekaster/plugg i potta så den skyter litt flammer
Ligger video her
https://m.facebook.com/BankruptGarage/?tsid&slog=19992&seq=1459329478&rk=0&fbtype=274
Bilde
Bryter til flammekaster på girstanga
Bilde
Neida, god bil var på isbanekjøring med den senest på fredag, bra bil til 5000
Bilde
 #456041  av Holger
 
Tercel er så stygge at de blir drit kul! var på tanken å kjøpe en selv faktisk, men ble is200 istede :lol:
 #456042  av OleST
 
Tercel 4WD er kult!