TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Crown 1969 Turbo prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456344  av Rolla75
 
Hei, får vel legge ut crown å håpe på det er no 5mge guru inne her :D
Skaffa bilen for en 3-4år siden, hadde ha 2liter 5r motor... Denne bynte å fjuske så da var den ikke no å spare på, ble satt inn 4m og fult driverk fra MS85 altså 2 genrasjoner nyere crown, dette her fungert utmerket og har brukt den mye som bruksbil/pendlerbil...
Fikk så kjøpt en celicasupra sammen med en kompis som ble ribba for deler til hans og mine prosjekt, eg stakk av med motor og alt for å få den til å gå, har så kjøpt 7m turbo og manifold som bolter rett på...
Er da planen å sette 5MGTE nedi corwn da der bolter rett på girkassa og motorfestene nå som den er bygd om til M... Eneste som må gjøres er å bygge om bensinsystemet til innsprut og de forbaska ledningsnettet...
Satser på 250hk omtrent på rundt 0.5 bar noe som skal fungere på orginal ecu vis en skaffer riktig rising rate fpr...
Mine største spørsmål er ledningsnettet, noen som har erfering med 5mge nett? Mltorn har jo eget nett men så sitter plutselig maf'en i det andre ledningsnettet?
Slenger ved litt bilder
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Ms85 Donorbil
Bilde
5r og 4m
Bilde
Ms85 aksling og rs50 bedre utveksling i msn
Bilde
Motor i

Bilde
Nye motorn med delemotor i bakgrunn, delemotorn ble faktisk henta med crown da den ble gitt bort til førstemann som henta, var på jobb ganske nerme og følte det var det riktige, blei lav bak da ja
Bilde
Ikke no stress med de her prosjektet da eg har for mye anna å srive med for tida men kjekt å ha god tid til å sanke deler
 #456346  av ArildM
 
Tøff! Disse gamle crownene er dritrå 8) Morsomt om den går litt også :)
Hadde en drøm i gamle dager om en Crown stasjonsvogn med 2jzgte :oops:
 #456358  av OleST
 
*sikle*
 #456360  av Sarlacc
 
Vannvittig kul Crown! Har alltid likt denne generasjonen. Og med den motoren! Dette blir det klasse over!
Håper du beholder den hvit, det er en god farge på disse :-)
Bilen ser jo ferdig senka ut også?
 #456366  av Rolla75
 
Ja 2jz hadde vert no, har sett endel på det men er vansklig skaffe riktig sump for å få dem nedi desverre, huaker ikke i farta hvem av dem det var men mitt sump eller rear...
4m var en herlig motor men har sett benkepapkrer på orginale motorer og de ligger på 60hk på hjula som regel haha
Herlig lyd da! Kjører med en rett gjennom demper på 2.5tom anlegg åfyfaen for en herlig lyd på 7 tusen, 2t og 4m skiller det en del da de har en hel liter mellom seg, merker den

Yess, er senka bak og er firerfjærer forran så datt litt ned forran når den fikk sekser au, 5m er enda tyngre så det blir bra :)
Forblir hvit ja, skal ikke lakkes oppigjen, har nok av andre prosjekter så gidder ikke det :p

Slenger med ett bilde av interiøret, helt spesiell følelse å kjøre, ikke som en bitteliten corolla liksom...
Good plass, Ingen setebelter, digre seter og ingen nakkestøtter, hærlig åpent når man sitter flere :)
Har i ettertid sveisa inn en 36mm fastnøkkel som girstang
Bilde
Bilde
Bilde

Skla sies at bilen har vert med på litt, Hadde ikke skilt på Rallyrollan når eg fikk lappen så da vrukte eg denne og har vert brukt flittig ellers også, har aldri vert no trøbbel med den heller og vert på mye langtur med den, kjører før denne på langtur en en nyere bil!
Tok faktisk stein saks papir om å ta crown eller s60'n til kompisen min da vi sku opp til deg Arild haha, pengboka er glad han vant
Var uheldig med parkeringa mi i fjor vår, dårlig brekk og satte den i høyt gir, og har ikke rattlås
Bilde
Første prøvetur ifjor sommer endte der bildet ble tatt i kjent meg stil, tom for bensin hehe
Bilde
 #456368  av ArildM
 
Nydelig og unik bil :D
Synd dere ikke kjørte den når dere var å henta motor :)