TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tore's JZA61 Celica supra

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456431  av Rolla75
 
fikk fårespørsel fra en om å bytte rallyrollan mot en1983 MA61 supra, det gjorde for vondt til å si ja til, ble til att den brune corollaen måtte byttes istede..

Er litt rust så må ta det, men er EU ok til i mai så har god tid
Speclista er da
S13 coilovers, nav, og bremser, slissa å drilla
2JZ-GE fra RHD supra mk4 med w58 kasse, eneste som er gjort med motor er justerbare kamdrev, har vel ikke no serlig for seg men...
3 tomms eksos med sikkerlig japseloff, har lyst til å bygge dobbel eksos hele veien.. sportsratt og senk bak :) orginalt interiør bortsett fra ratte
Bilde
Bilde
Helt horribelt fittment.. er 40mm spacere forran, flytta de bak nå så ser litt mer likt ut :)
Bilde
Japseloffen og rust på bakluka
Bilde
Bilde
Blir nok noen andre felger, kanskje dessa med no større dekk?
Sorry for at bilen er heelt jævlig møkkete men kom akkuratt hjem å ville bare teste med de andre felga
Bilde
Bilde
Bilde
Fikk med litt av hvert men får enda mer senere :)
Her er lettere svinghjul, 6kg... Det orginale er vist 14.5 så det blir ei bra forbedring, 4 pucka clutch og ACT trykkplate, trur ikke eg bruker den 4 pucka men vil bruke svinghjulet og act trykkplata :)
Får litt mer senere, ble litt stress da vi bestemte oss på fredag å bytta igår(lørdag)
Bilde
Planen er å ta rusta å ha det morro :) er iallefall artig vinterbil
 #456432  av OleST
 
kul bil!
 #456433  av Holger
 
den motoren ser jo ut som den kom orginalt med bilen :lol: perfekt!

drit kule biler dette, har mange ganger tenkt på selv også, men med mk4 så blir det liksom bare 1 :lol:
 #456435  av Rolla75
 
Haha ja er no billigere en mk4 denna her ja :p
Ja ska ikke pynte på motorn annet en å kaste på regreimdekselet, ser helt orginalt ut bortsett ett fra ledningsnett så må fikse det også...
Er no tull med ledningsnettet så går på 2-3tusen på tomgang av og til, det er når du starter den opp så kjører den varm så vriker det som om kaldatarten nestn henger på? For å få den til å gå normalt igjen må man riste i ledningene til ECU'n... høres ikke helt bra ut men... Haha.. Noe som har en ide om hva de kan væra?


Spaca ut bak, ble litt bedre fitment nå :) ikke no fine felger men lell
Bilde
Her er værste rusta
Bilde
Bilde
Bilde
Må få bynt sveisa en dag, men må skaffe lakk i riktig farge da det er bruksbilen au
Satt antenner på bagge sider bak, de skal bort
Bilde
Boorte men må pusse å sveise her :(
Bilde
Tok vekk takspoilern au, likte den ikke så forje eier skal få beholde den da han har flere supraer
Bilde
Med spoiler
Bilde
Uten spoiler
Bilde
MÃ¥ sveise igjen hulla etter den au
Bilde
Interiøret, jævla gode seter, må få kobla opp turtellern
Bilde
 #456436  av OleST
 
høres jo greit ut dette da, var ikke ille med rust heller.

litt plukk er det jo alltid med gammel bil, det med ledningene til ecu`n kan jo være irr eller en ledning som har blitt klemt?
 #456446  av ArildM
 
Tøff byttehandel :D Følger med videre jeg 8)
 #456547  av Rolla75
 
Gjort litt
Motorn så jævla traust ut, klarte ikke la være å fikse opp litt
Bilde
Bilde
Ble grå kamdekksel, får friske opp med no anna farge siden :)
Bilde
Polert veldig kjapt
Bilde
Bilde
Har også kamdrevdekselet men står toyota 3000 så litt uheldig når det står 2.8 i vognkort, får vel rive det av
Bilde
Rydda opp enda mer nedi motorrommet,byner å se greit ut men må få ecun inn i kupen
Bilde
Jævla mye greier eg har fjerna, flytta mye også, spesielt ifra dempertårna for å få det litt cleanere og flytta mye på kabeler å slanger osv :)
Bilde
Har ikke bilder men var på isbanekjøring med bilen ihelga, hadde trengt ispigg på den men jævlig morro uansett

Min økonomi å jz så betydde jo det bensinlampe før klokka 12, bare å dra seg hjemmigjen haha

Hiace
Bilde
 #456549  av OleST
 
jøss.... må være en slik turbodiesel hiace med firehjulstrekk dette da eller? :lol:

drikker den mye eller?
 #456551  av ArildM
 
Tøff :)
 #457027  av Rolla75
 
Har ikke giddi oppdatert på ei stund men bilen fikk rådebank for nesten en måned siden, plukka ut motor og skal sende veiva til sliping, surt å kjøpe bil så går det nøyaktig en måned før det banker :(
Ser motoren ikke har gått helt friskt heller, helt jævlig med gugge på stempelene så misstenker at den har fått alt for mye, har hatt problem med at tomgangen går på 3000 av og til så trur eg skal koste på med bytt ledningsnett å hjerne
Så om noen veit om nett å hjerne til NON-vvti 2jz så si ifra :)
Har i mellomtida tatt rusta på den(siste par dagene egentlig)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Antennehull
Bilde
Dørene veit eg ikke om eg gidder byne på, frister å finne noen brukte [emoji848] men usikker om det er mulig å oppdrive
Bilde
Hmmm
Bilde
Innafor med 4,5" endestuss haha
Bilde
 #457028  av Holger
 
det som kan sje når den får alt for mye bensin er at det kommer litt i olja og deretter tørker ut slik at man får lagerras :( lukter det bensin av peilepinnen?
 #457029  av Rolla75
 
Plukka ifrahverandre motoren, tenkte ikke over no bensinslukt men ser aldeles ikke bort fra at det var bensin nei olja nei, lånte bort bilen til brodern da han skulle på langtur, neste dag skulle eg kjøre han til Gardemoen og da kom vi en 50-60km før det byner å smått klakke... så har ikke kjørt på den bank heller føler eg...
Slik ser Iallefall alle stemples ut, har vert tull med ledningsnettet på den så skal bytte ut alt, kaldstarten har hengt hver gang en starter motoren på så en må riste i nette in til ecu for å få den til å gå rent( tror eg, går Iallefall på 3000, ikke sikkert det er kaldstart...)... slik hadde den vert helt siden han eg kjøpte den av satte inn motoren
Du ser eg har skrapt av litt også, fysj
Bilde
Som sikkert mange har sett så prøver eg å selge mye på Finn og Facebook for å få finansiert supran, så si ifra om dere trenger deler til corolla eller Celica supra :)
 #457034  av ArildM
 
Ser ikke mørkt på noe i alle fall du :D
Men det lednignsnettet ditt så seriøst ille ut. Mirakel at den gikk i det hele tatt!
 #457084  av Rolla75
 
Haha ja det så helt jævlig ut men var ikke så komplisert når eg plukka det ut faktisk... men skjønner ikke hvorfor det tuller slik
Jævlig irriternde da eg må bygge motoren n/a til EU, skaffer turbostempel å bedre råder og gte oljepumpe og setter i nå mens eg har åpna den :)
Sendte veiva til sliping i går, fikk også skaffa meg flens til ge så eg får sveisa om grenrøret mitt, og fikk meg nytt adaptronic datasprut med nett
Bilde
Bilde
Nå mangler turbo nå :D
Satser på rundt 400 hjulhester så er vel ikke svære turboen eg trenger
Bensinsystem, klarer ogrinalpumpa mi å støtte 400 hester eller må det byttes?
 #457086  av Holger
 
du må nok ha ei ny pumpe med litt mere lph. org eurospec supra har 299 lph pumpe og holder til nermere 500 motorhester.

400 gamp i en 2jzge er null problem med en normal size turbo. når du bytter til turbo stempler så får du senket komp også, så det er bare å peise på :)