TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tore's JZA61 Celica supra

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #457095  av ArildM
 
Gått helt av skaftet med motorstyring og turbo 2jz, dette blir rått :mrgreen:
 #457098  av Rolla75
 
Tenkte det var dumt koste på ge motoren uten å få ut no mer hester, legge i noen tusen så har en turbo :D
Lå litt i kortene når eg skaffa bilen også, har jo kun skaffa deler fra han som hadde bilen, planen hans også var vel turbo så hadde litt av hvert liggendes


Bilde
Nissan patrol manifold, feil spacing på røra og feil flens
Bilde
Bilde
2jzge flens, litt bøy å tøy trengs
Bilde
Usikker om eg skal ha fordeler eller ikke, må bytte oljepumpa så kunne jo likefremt kjøpt gte pumpe med veivsensor å kjørt med cop
Bilde
Muligens fått tak i holset he35 turbo, aner ikke hvor stor denne faktisk er ?
200sx turbo på høyre
Bilde
 #457107  av ArildM
 
Tøft. Satser på mye dekkrøyk fremover? :D
2jz hadde jo passet fint i en god gammel Crown også? :oops:
 #457241  av Rolla75
 
Har vert inne på tanken Arild men det blir Max ulovlig føler eg, hører mer hjemme i supra, bedre kjøreegenskaper, komfort og bremser, har håp om å bruke den som en slags daily :)
Tester hvor god plass eg har til manifold og turbo
Bilde
Må teste flares, vis eg for solgt felga som satt på den så kjøper eg ett sett watanabe til den ( de eg tester med er til ae86n)
Bilde
Bilde
Bilde


Noen som er interessert i Rondell 16x7.5 et 35 me gode vinterdekk?
 #457248  av ArildM
 
Komboen med felg og breddere ble absolutt ikke feil! :D
 #457668  av Rolla75
 
nei trur det blir bra med felga! må ha litt breder dekk :)
Bilde
får ikke på panseret pga insuget så spørst om det må bli plenum
Bilde
fant manifold og wastegate til 800 så gadd ikke så å lage selv :lol:
Bilde
Bilde
Bilde
skal skaffe meg en litt mindre ic da eg må kappe i støtfanger festene for å få denne til å passe
Bilde
handla meg gte råder
Bilde
skal handle gte stempel, oljepmpe og triggerhjul på gatebil, mangler dyser og bensinpumpe nå så er alt det store på plass :D
 #457672  av ArildM
 
Blir heftig denne. Må dra den med på treff neste år da :D
 #458068  av Rolla75
 
insett at eg må ha motor uten turbo for å få den på skilt igjen... får sette i turbo når eg får den på veien og har annen bruksbil, nå har eg kun corollan som EU'n snart går ut på og den er ikke no serlig å pendle til jobb med heller
handla uansett BMW e39 530D kasse før eg bestemte meg for å vente med turbo..
Bilde
Bilde
Bilde
reiste til Lennart Anderssoni sverige å henta en 2jzge VVTI fra en automat jzs161 fra japan i går
Bilde
skaffa oljefilter og poilt lager, det som sitter i bakkant av veiv, sitter ikke der på automat...
Bilde
monterte clutch og satte den i bilen
Bilde
Bilde
fant så ut at GS300 ikke har retur på bensina men det sitter en regulator i tanken...
eller litt grubling bytta eg fuel railen til den fra non vvti motorn min...
Bilde
Bilde
så henta eg en MA61 som en kompis kjøpte, rart å kjøre noe orginalt for en gangs skyld..
har vert 2 effektive dager her :)
Bilde
 #458070  av OleST
 
I alle dager!??!!?? Noe originalt i ditt verksted? :P

Kipt og måtte hive ut motoren før hver EU da :/
 #458071  av ArildM
 
Tøft :)
Greit å ha noe som er "nesten" lovlig og EU ok da :mrgreen:
 #458094  av Rolla75
 
ikke min den svarte da, bare henta den for en venn :)

fikse litt bensinlekkasje på min egen
Bilde
Bilde
Bilde
fått på eksosmanifoldene, skal egentlig være 4 pinna O2 sensorer på motorn min men fikk dem ikke med, var 1 pinna på gamle så fant selve sens lendingen i nette å kobla opp så håper det funker :)
Bilde
morro med motor fra japan, kappa kontakta som går inn i coupen... fant strøm til coil å dyser likevell da
Bilde
fant en pinout som eg klarte å bekrefte at var fra samme ecu med hjelp av igniter/dyse og coil utgangen, kjøre da på med de eg skal ha strøm på :) får ta resten i mårra
Bilde
fikk også kasta i tanken, bytta diffolje (lsd diff orginalt her), kobla opp alt til bensin til motor, alt til servo og radiator, mangler bare 2 slangeklemmer... så nå er det kun å koble elnett og finne ut hvordan eg skal få konvertert fra auto til manuell, fylle vann å olje så skal den starte... må også skaffe luftmassemåler... :)
 #458180  av Rolla75
 
gått litt seint her, laga til Land cruisern min istede.. måtte ha bruksbil da Eu'n går ut på Corollan

meen fikk kobla opp alt så den gikk men fikk ikke gitt gass...
motoren er jo en VVTI Automat med elektronisk styrt gasspjeld... sette på innsuget fra gamlemotorn med direkte gasspjeld, null respons fra gassen der å, gir på litt når eg lukker gassen ellers ingenting..
såååå nå blir det datasprut

Bilde
 #458182  av ArildM
 
Noen gang er motorstyring voodoo magic for min del altså, jobber jo mye med IT, men når det kommer til bil må jeg bare melde pass. Håper det ordner seg når du får motorstyringa på plass :)
Bør jo gå greit med bare vanlig 2jz?
 #459703  av Rolla75
 
stått stille lenge her men gikk litt lei så solgte 2jz styret og kjøpte en 1jzgte fra asia..
kom nå i månedskifte mai/juni
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
:D
Bilde


funker helt greit :twisted:


:D
https://www.youtube.com/upload
 #459704  av ArildM
 
Så videoene dine. Helt rått! Og helt enig i valget med å bare gå for en 1jz som sikkert koster en brøkdel av 2jzgte? Og myye enklere/billigere enn å turbokonvertere 2jzge med motorstyring mapping osv :wink:

Og ser ut til å være meget potent i bilen din, digger videoene og lyden :)
Trimmet eller bare org + evt litt ladetrykk?

Tipper du er sånn heelt greit fornøyd selv også?
Morofaktor vs 4age og AE86?

Så det lå en Mk3 Supra på finn nå, fikk litt lyst på den selv etter å ha sett din bil i godt skyv :D