TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • GD's Mk3 supra restomod

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458107  av GÃ¥rdsdrifter
 
Fikk tak i en MA70 supra -89mod automat med motoren i deler + en delemotor, og tenker nå å oppdatere her etter hvert som prosjektet ruller fremover.
Motoren skal inn for en gjennomgang og blokka planslipes i neste måned, så kommer deler etterhvert som lommeboka strekker til.
Planen for specs er:
Lex afm
550 dyser
Emanage eller Safc
3"catback (touring medallion)
57trim ct26, eventuelt en annen bolt-on turbo
Apexi dryflow
Manuell kasse
++
300-350 gamp på hjula er nok en fin plass å begynne :)
20170712_064012.jpg
20170712_064012.jpg (4.59 MiB) Vist 7228 ganger
20170712_064037.jpg
20170712_064037.jpg (4.44 MiB) Vist 7228 ganger
Sist redigert av GÃ¥rdsdrifter den 25 apr 2020 10:44, redigert 2 ganger totalt.
 #458113  av OleST
 
Gratulerer med prosjektet!

Og velkommen til forumet! :)
 #458114  av CelicaTurbo
 
Det er fint å få en til Spurs mk3 på veien :) Det er lenge mellom hver gang jeg ser en slik.
 #458230  av skymax
 
har selv 2 mk3er jeg resturerer, en 88 turbo manuell med r154 girkassen og en 87 na automat. Sliter med å få skaffa original ekos og downpipe til turbobilen før eu kontroll :? er det noen som er villig til å låne eller eventuelt selge ett eksosanlegg? :D
 #458232  av GÃ¥rdsdrifter
 
Det er ennå lenge til jeg skal på veien, så om du er i nærheten skal du få låne mitt anlegg :)
Jeg bor i Steigen i Nordland.
 #458233  av GÃ¥rdsdrifter
 
En stund siden jeg var her sist, så jeg kan vel gi en liten oppdatering.
I disse dager blir blokka planslipt, veiva polert og oljepumpa sjekket hos Varghaugen motor i Bodø.
Jeg vil ha rådebolter fra arp, men lurer på om det er verdt det. Boltene + installasjon og avrunding koster 2k, men et nytt sett med Arp bolter, Eagle råder og Wiseco stempler koster 9k+toll så ca 11k ?

Hvor handler dere? :D
Har handlekurven klar hos driftmotion nå, men prislappen gjør at jeg vil søke litt rundt etter billigere plasser.
 #458239  av skymax
 
har selv handlet på driftmotion. Veldig hyggelige folk og de svarer veldig raskt om du lurer på noe eller noe skulle være deffekt :D veldig trygg side å handle på.
har selv ett sett med arp main studs til veivlagrene som jeg ikke fikk bruk for i denne omgang, kan kansje vurdere salg om du har bruk for det?

heh bor i bergen så er ett stykke unna :lol: :lol:
 #458240  av skymax
 
toyota jæger skulle prøve å få bestillt OEM downpipe til bilen. 13244 kr. for bare downpipe ble glemmesak :lol:
Sist redigert av skymax den 03 sep 2018 12:15, redigert 1 gang totalt.
 #458241  av GÃ¥rdsdrifter
 
Herlighet, skjønner det er en gammel bil men for den prisen blir det jo billigere å fabrikere noe haha.
For øyeblikket har du et uoriginalt anlegg fra turboen og bak?
 #458249  av skymax
 
forrige eiger ble frastjålet hele original anlegget nå når bilen er demontert :evil: :evil:
så har desverre ingen ting :roll:
 #458262  av GÃ¥rdsdrifter
 
Vil tro et Tanabe touring anlegg vil komme relativt problemfritt gjennom EU, og om du skal beholde original turbo kan det være like greit å kjøpe downpipe fra DM eller noe først som sist. Tjener tydeligvis en god del krefter på det.
Fra downpipe til Tanabe er det originalt 2 katalysatorer, så om den blir godkjent med bare 1 er meg uvisst. ;)
Planen min er forsåvidt annen turbo + manifold og dp. Med katalysator og Tanabe. :P
Blir dette problemer på EU?
 #458284  av ArildM
 
Så lenge bilen har katalysator og det ikke ser veldig uoriginalt ut så bør det vel gå gjennom, så lenge den klarer avgasskrav og støykrav så kan vel egentlig ikke versted nekte deg å bruke uorg eksos. Kommer litt an på hvor godt du kjenner verkstedet (desverre...), noen er veldig strenge og nekter å ta i alt som heter sportsbil, andre ser litt gjennom fingrene og ser et mer helhetlig bilde og luker ut bare ut direkte trafikkfarlige feil, ikke at en gamme sportsbil kanskje har en katalysator for lite :)
Bra disse blir tatt vare på, tøffe biler 8)
 #458321  av GÃ¥rdsdrifter
 
Har noen handlet hos Dennis Møller på Supra Visby i Danmark før?
Vil gjerne høre noen erfaringer før jeg kjøper girkasse hos ham :-)
 #458548  av GÃ¥rdsdrifter
 
En kjapp oppdatering!

Kjøpte et par evo 6 bakre kalipere,
Og prøvemonterte på ene siden. De gamle kaliperne var i god stand, så om jeg får bilen godkjent med brembo kommer org. Kaliperne ut for salg :)
Fikk tak i noen evo kalipere
Fikk tak i noen evo kalipere
IMG_20171115_004649_365.jpg (1.53 MiB) Vist 6779 ganger
Koblet på strøm, for å nyte synet av lysene. Digger framlyktene og blinklysene bak.
Er det lovlig å kjøre med US blinkers? (Blinklys alltid svakt på)
Koblet på strøm. Lekkert ^^
Koblet på strøm. Lekkert ^^
received_1707303475955920.jpeg (165.96 kiB) Vist 6779 ganger
Før og etter jeg monterte nye panserløftere. Forskjellen er som natt og dag
Suprastokken
Suprastokken
20171116_223946.jpg (3.86 MiB) Vist 6779 ganger
Fant endelig kulefester til panserløfterne
Fant endelig kulefester til panserløfterne
20171116_224605.jpg (3.94 MiB) Vist 6779 ganger
Blokka er ennå hos maskinering, han har tydeligvis problemer med å få plass til blokka i maskinen + den buede undersiden gjør at den må støttes opp og blir da ennå større.
 #458552  av skymax
 
jeg har en w58 kasse med forsterket 1. 2. og 3. gir til overs om du har interesse for den. følger også med trykkplate. stage 3 om jeg ikke tar feil.

Hvor kjøpte du gassdemperene til panseret?