TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tores Ørtenden Toyota, andre AE86

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458292  av Rolla75
 
skal brukes ja :) blir nok en lakkering på den en gang :)
hadde lekasje rundt diffklokka så dratt ut stikkalsingene og klokka, var bare orginal sperre og 4,3 utveksling
Bilde
Bilde
montert tank og eksos, er forstatt lekaskje på tur linja så må nedigjen med tank å tenkte litt på hva eg skal gjøra der..
Bilde
bytta til kouki dahs, da eg liker den myyye bedre :)
Bilde
gått over å bytta ut alle foringer som var dårlige med polyforinger, å fått inn diffen å akslinga igjen uten lekasje, godt få på ny olje der å... mangler bare å bytte girolje og bremseveske...
Bilde
har ikke skaffa grå lakk enda men som dere ser må buene touches opp..
Bilde
henta ned andre ae86'n.. skal byttes bort i no anna gøy i helga.. skulle bare ta det siste av rust i hjulhusa bak..
Bilde
Bilde
Ã¥leit med sikkerlig drabil 8)
turen går til Sarpsborg med denna på lørdag til nye eiern... såklart no anna gøy på henger på turhjem :roll:
Bilde
 #458582  av Rolla75
 
skal brukes ja, får se hvordan det går før eg sier no om planene frammover men veeeeeldig lyst på N2 kit pån og lakke litt trd lookalike... :?: men alt koster så kan hende den blir orginal også :)
mye tid har gått med til den andre 86'n men nå skal den grå på EU til Tirsdag så får se hvrodan det går :)
Bilde
jævla snø
Bilde
skjedd mye siden sist update iallefall..
kasta av senken
Bilde
må få lakka panda på denna sida også... mangler litt sparkel
Bilde
må touche opp lakken rundt om hele..
Bilde
mest spent på om justerbare topplater, grenrør og strut brace går gjennom, og så er det bremsene som eg ikke aner noe om siden den har stått siden 2007... fått til handbrekk iallefall
Bilde
 #458585  av Moseby
 
Fy faen! Så jævla tøft :D
skulle ønske jeg bare snubla over en ae86 en dag også!
 #458592  av Rolla75
 
Takk! haha ikke umulig snuble over, står nok flere rundt om, er bare at dem som har dem ikke legger ut... :)
Tid for EU
Bilde
godkjent
Bilde
Bilde
mangler litt selvoppretting når eg sladder, legge inn så mye caster det går og se om det hjelper?
montert servoarmer så har iallefall nok vinkel :P
Bilde
 #458593  av Moseby
 
Ja er nok sant det :D
Caster gjør nok susen på selvoppretinga ja..
Grattis igjen med skilter!
 #458596  av ArildM
 
Gratulerer med skilter :D Bare å kose seg i vintern ser jeg 8)
 #458750  av Rolla75
 
takk takk!
gjort litt i jula :)
bytta front på veibil/banebil da Trueno Veilbil har vert drømmen og vis eg er uheldig på bane er det lettere skaffe Levin front
begge bil skal lakkes, banebilen før sommern og veibilen iløpet av sommern, veibilen blir panda tureno selvsakt og banebilen blir racing livery fra japan :D
Bilde
Bilde
har også fått kasta på coiloversa
Bilde
Bilde
stakkar supran får lite oppmerksomhet med all 86 virksomheta mi, men snart ferdig med datasprutet
Bilde

lite klipp fra isbanekjøring i går, bånn gass i 3.giret
 #458757  av Rolla75
 
drepte clutchen på isbanekjøring gitt, dårlig synkro i 3. og 4. giret på kassa som sitter i bilen så lager til ei anna 86 kasse eg har liggendes som mangler 3. giret..
Bilde
hadde vist knekt akslingen på 3.-4. gir...
Bilde
vrenge hele kassa
Bilde
hadde delekasse så var ikke dyre fixen
Bilde
vaske og montere igjen
Bilde
sku sikkert høytrykkspylt kassa før eg bynte men frister ikke med -18 ute
men nå er den issammen igjen, satser på få montert i ettemiddag og kjørt på isen igjen til helga!
Bilde
fant en clutch som neesten var ny, satt på en 2T men er likt :D
Bilde
 #458759  av OleST
 
Skulle ikke bare slengt inn toda ultra light svinghjul og en racing clutch? :P

Liker videoene da, eurobeat og 4age i full sladd! :cool:
 #458760  av ArildM
 
Samme clutch på 2t motor og 4a? Sikkert fordi det er samme girkasse ish?
Girkasser er kanskje noe av det eneste som er gresk for meg i en bil, kudos for å bare skru opp og sammen igjen :mrgreen:
 #458880  av Rolla75
 
er ikke så ekstremt vansklig :P
Bilde
pussa ned fronten, litt balle mtp at det var bokslakka så måtte alt bort
Bilde
Bilde
ohhyeee
Bilde
åleit kunne gjøre alt billig på jobben, kasta bare sammen no rester så farga ver ikke heeeelt riktig men skal lakke oppigjen hele til sommern håper eg :)
Bilde
en elg som bestemste seg for å photobombe litt i bakgrunn
Bilde
banebilen trenger et strøk lakk også, den blir neste prosjekt nå, skal være klar med den til gatebil på dokka først i mai
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde