TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tores Ørtenden Toyota, andre AE86

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458219  av Rolla75
 
hei igjen, handla meg en KE20 delebil forje helg, viste seg at han som hadde den også hadde en AE86 ståendes, tatt inn i norge i 2004, avskilta å stått der den sto siden 2007... grunnen til at den ble parkert var at clutchpumpa tok kvelden, så blei taua dit den sto

nevnte eg rust?
Bilde
Bilde
må ha skikkerlig drabil, mitt fravær fra forumet har gått med til å lage til hj60 :) følte ikke den forjente en plass på sportsbilforumet...
Bilde
endelig hjemme
Bilde
steamet motorrommet og her er det faen ikke antydning til rust en gang

helte på litt frisk bensin å prøvde starte, njaaa gikk halveis på en sylinder.. tok ut plugga, reingjorde og halverte gapet og da gikk den så fint på tomgang som bare det! men vis eg rører gassen så venter den et halvt sekund før den reagerer, dør liksom litt når den får luft... tett bensinfilter?
bensinfilter, regreim, plugger, pluggledninger, oljefilter og ny olje så regner eg med den kommer seg...
lufta også clutchen ettepå og da funka clutchen den som den skulle haha
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
er helt sjokkert over hvor lite rust det er! skjerma er heelt borte men kanala er strøkene (2 cm bakerst på høyre side som må byttes) og gølvet er strøkent ( ett par hull i bagasjen og ett ved førerdøra)
Bilde
Bilde
skjermen er heeelt borte mens plata bak er som ny... på andre 86'n min måtte eg bygge oppigjen alt bak der..
Bilde
om noen har orginlafjørbein forran som de vil selge så si ifra :) må på EU kontroll :) også på jakt etter gode skjermer før eg starter og sveise mine..
må også skaffe servo armer, si fra om dere vet av ett sett :)
Bilde
 #458221  av OleST
 
Gratulerer med 86 nr to!
 #458223  av ArildM
 
Deffen som skinnet kan bedra :)
Utrolig strøkent motorrom og overraskende bra i generell karosseri. Litt småpynt på skjermer og sånn er jo enkelt å fikse! Grattis :D

HJ60 er forresten definitivt innafor her inne, kanskje ikke sportsbil, men tøff gammel Toyota uansett :D
 #458224  av ArildM
 
Fant forresten hjerne til både 4age blacktop og vanlig 16v (fra AW11 86mod) i loftet på vedbua når jeg skulle flytte litt stasj til garasjen, om du noen gang skulle ha behov for :)
 #458234  av Rolla75
 
Takk! ja trodde eg adde kjøpt et vrakt helt til eg fikk den på bukk å så innunder!
ellers takk Arild, har mange av dem selv :lol:
sveisa inn ei volvo bue forran,
Bilde
limt inn sideruta bak
Bilde
må finna på no for å få på plass lista
Bilde
var eksoslekk melom eksosen og manifolden... haff bare å byne å demontere
Bilde
inn med rustfritt grenrør med v band klemmer
Bilde
Bilde
Bilde
mitt uoffesielle mål er at den er rustfri før helga... lov å håpe :D

reiser å handler lakk ettepå, blir svart nederst, grå panda... mest for å få dekt over all sveisinga og skadene, lakken er oginal ellers og i overaskende bra stand!
 #458236  av ArildM
 
Haha, jaja, om noen skulle ha bruk for eller finne noen som har bruk for er vel du rette personen å lufte det til :D

Har jo selvfølgelig liggende komplett eksos til AE86 også du :mrgreen:
Noe å herje med i vinter denne eller?
Ikke for det, en AE86 på skilter er jo ikke det vanskeligste å selge videre heller 8)
 #458242  av Rolla75
 
må ha litt deler liggendes da :P
blir vinterbil av denne ja, håper den overlever så blir det nok en lakkjobb ei gang :)
handla ny olje, filter og plugger...

blei en liten test da..
mulig det er grenrøret som gjør det men den gikk godt til å være orginal 4age, må skjekke under kamdeksela...
 #458247  av ArildM
 
Bra det :)

Hørtes veldig frisk ut den der 8) 8) 8)
 #458263  av Rolla75
 
da er venstre side rustfri
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
meeeget kjapp panda lakk, må ta igjen hjulbua forran med sølv da det svarte ikke dekka alt eg har gjort.. så ga litt faen i linja der da det må gjøres om senere uansett..
grå lister og grå stripe på fangerne nå så blir det bra!
Bilde
Bilde
 #458278  av Rolla75
 
ikke mye igjen nå!
Bilde
sveisa og grunna
Bilde
sorry for at eg kaster på en spoiler men syns den er litt tøff, og sparer meg noe jobb med å få bakluka fin strøken, skal bytte bakluke ei gang ( når det blir hellkakering) så gidder ikke ofre den tida nå :)
lakkert svart der skiltet skal være og fangerne grå, utgjorde myyyyye
Bilde
takla ikke det svarte panseret, så lakkert panser og panda stripa på fangern
Bilde
mangler litt finpuss på skjermen, og nederst på døra, litt i hjulbue bak så er den klar for panda på denna sida også :D
Bilde
mangler også litt rust bak bakhjulet på denna sida, hadde en ille skulder idag så har utsett det :P
må få på litt grå lakk på hjulbuene nå så blir detta bra! kommi seg på halvanen uke gitt
Bilde
Bilde
 #458279  av OleST
 
Planer om ordentlig lakkering og om nødvendig rustfjerning etter vinteren igjen eller skal denne bare brukes og lappes sammen når det blir nødvendig?

Ser jo greit ut dette og da, virker gjør det og i følge videoen ;)
 #458282  av ArildM
 
Bruk den! :D
Heck hvorfor ikke? Du lapper jo og fikser det som må fikses uansett :D
Mye bedre det enn å satse himmelhøyt på nok et AE86 prosjekt som bare står å støver i en garasje (kremt kremt AW11n min :lol: )
 #458288  av OleST
 
sant nok det du sier arild men det lages ikke flere ae86`er da så vi bør vel prøve og unngå at de som er her ruster bort :P