TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tores tredje 86, RHD Sprinter trueno

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458297  av Rolla75
 
Bestemte meg for å bytte bort ene 86'n min i en japansk trueno, min var halveis bygd om til trueno også...
gamlebilen
Bilde
nye!
Bilde
Bilde
Bilde
prøve å sette den i stand til helga å ta den med på bane, fått den til å gå fint, å er frisk.. veier kun 806 kg uten batteri!
Bilde
ikke orignalbil heller...
justerbart panhard, trd færer og brace i bagasjen
Bilde
justerbart casterstag forran
Bilde
RCA,coilovers og servoarmer
Bilde
cusco camberplater, strut brace og fin manifold
Bilde
stolen som sto i bilen før, satt den innigjen nå, forje eier var større en meg så han monterte et nyere sete..
Bilde
Bilde
Bilde
ekstradeler
Bilde
bilen er heeelt rustfri under! aldri sett no lignende ass
Bilde
med bytta stol etter bilde
Bilde
justering på ett eller anna med blanninga
Bilde
bytta plugger, en greddy NGK, en Bocsh og 2 denso... haha
Bilde
Bilde
nye slotta og drilla bremser rundt hele med nye klosser
Bilde
helt analogt instrumentpanel, oljetrykk, olje temp og vanntemp, går tre stålomspunnede slanger til dem
Bilde
Bilde
 #458300  av Holger
 
kult!

har faktisk trd grenrør liggende til rhd ae86, det er rimelig mye tykkere og større rør en de ebay greiene... :)
 #458304  av OleST
 
tøfft!
 #458439  av Rolla75
 
mista alle bildene mine da eg var på bane med den forje helg.. trang bøttestol så hadde eg mobilen i lomma haha
men litt bilder blei lagra på snapchat før det skjedde
lakka alt i nesten en farge og nye felger i ekta japansk stil
Bilde
kjørte en og en halv time til bana, kjørte utpå der 4 timer uten trøbbel med temmlig hard kjøring/sladding.. 2 sett med dekk og måtte fylle 2 ganger, 1,5 timer hjem.. ingen problem 8)
Bilde
mini supra, eller ae86 xl
Bilde
Bilde
Bilde
skaffa meg en zenki fanger også, usikker hvem eg liker best
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
legger til ett par dritdårlige videoer


 #458454  av Rolla75
 
mer banekjøring idag gitt
 #458581  av Rolla75
 
trur eg har alle papira eg trenger for å få skilt på denna, noen som har en ide til hvor eg skal henvende meg? har null peiling og de i kassa på biltilsynet viste mindre en meg... :?
uansett.. enda en video..
 #458930  av Rolla75
 
Takker Arild, da er prossesen i gang, tar sikkert ei stunn før eg får scanna og sendt inn alle papirene men har iallefall en ide på åssen å hvor eg skal henvende meg!
dekk å felg
Bilde
skaffa meg hi-rise manifold au.. bygd om til levin også..
blir mye forrandringer rundt om på bilen blant anna lakk.. har planer om å kjøre på dokka gatebil tidlig i mai så haster litt med å skaffe alt eg trenger av deler.. hoff
Bilde
Bilde
 #458932  av ArildM
 
Piggdekk med strekk? Tøft :D
Kjørte med 185 dekk på 8" felg på Corolla E10en jeg hadde en stund jeg også, men det var piggfritt :D
 #458970  av Rolla75
 
blir vel bare til å få flytta den tenker eg :P eneste 15" eg hadde som kunne passe innunder skjerma.. :D
ny clutch, ville ikke ha puck clutch med tanke på at driverket er orginalt...
Bilde
fikk tetta bensintanken, tømte den, skylte den med vann to ganger men sto fortsatt flammer fra den :P fikk sveisa den uansett da, så tinna litt oppå der eg sveisa så nå blei det tett :D
Bilde
fikk start og den bråker syykt mye mer en før, bytta fra vanlig 4-2-1 manifold i stål til 4-1 hi rise manifold i rustfritt
Bilde

få litt mer fikkling med fronten så er det lakk på banebilen også
Bilde
Bilde
Bilde
 #458972  av ArildM
 
Tøffe biler og meget tøff lyt :D
Trodde ikke eksosmanifolden hadde så mye å si for lyden :mrgreen:

Forresten greit å flytte det svakeste leddet til clutchen, eller alle fall å skjerme kassa litt fra en litt for hissig clutch :)
 #458973  av OleST
 
Hi-rise eksos, lett svinghjul og trakter så får du en turtallsvillig liten klump, høres sinnsykt bra ut også :D