TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • KE70 1982 mod, Prosjekt SR20DET.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458495  av thomasb
 
Ja da har vel jeg endelig handlet meg bilen jeg alltid har tenkt å eie meg.
Planen var å ha den som den var og evt oppgradere til en 4age maskin, men var på gatebil i september og satt å tenkte, hmm jeg har jo egentlig den perfekte banebil.

Så nå har jeg handlet meg en SR20 maskin og convertion kit fra KE convertion i australia for å gjøre ombyggingen litt lettere.

Spec på motoren:
Acl racing lager
Eagel råder
CP stempler
Totalseal stempler ringer.
Cometic stål toppackning
Arp 2000
Nai racing kamdrev
Tomei kamaxeler
G-reddy Plenum insug.
Gtx2867r turbo
Act clutch
Nuke fuel rail, an8
Greddy front sump på bunpanne.
LINK G3 data sprut.

Han jeg handlet motoren fra hadde benket den til 450hk på hjul med E85 racefuel.

Planen fremover:
-Bygget om en 240 bakaksling men true track sperr
-FÃ¥ laget en mellomaksling
-Bygge bensinsystem ved bruk av org tank.
og myemye mer.

Skal se om jeg får oppdatert etterhvert som prosjektet går.

Litt bilder da er jo alltid kjekt.
Bilde
Bilde
Bilde

Lite bilder men vil komme mer etter hvert.
 #458498  av OleST
 
Nice, men hvorfor sr20det istedenfor 3sgte?

Blir nok bra til slutt uansett. :D
 #458501  av ArildM
 
KE conversions har jo ferdige motorfester til SR20, så det er en mye enklere swap. Mulig de har til 3s motor også nå?
Men 3SGTE er ikke så enkel å få til i rettstilt versjon, krever litt mtp girkasse, husker ikke om man kan bruke feks w58 med noe adapterplate, eller om man kan sette inn noe annet. Sånn alt i alt litt mer tjon, og kanskje rett og slett billigere med SR20? :)

Tøft prosjekt! :D
 #458502  av thomasb
 
Sr20 er nok det at man får en billig motor, mye oppgraderinger og ikke minst motor for rwd. håper motoren er i bilen denne uken eller neste. må lage en liste over alt jeg må handle inn.
 #458504  av OleST
 
Ja det er sant, 3sge kom vel i bil med bakhjulstrekk også eller er bakhjulstrekk 3s motorer ombygde?

(Er jo mange som putter beams i AE86)

Men som du sier så finnes det ett hav av aftermarket snop til sr20.
 #458509  av ArildM
 
IS200/Altezza hadde jo 3sge beams i RWD konfigurasjon, så det finnes. Men SR20 er kanskje en del enklere, husker ikke hva KE conversions sa om 3s i KE70 :)
 #458512  av thomasb
 
Joda de har konveterings kit til 3s motorer. men kjekt med pustehjelp. var vel 3sge beam maskin jeg vurderte først men må gjøre litt større modifikasjoner på girkassetunnellen for å få plass til 6trins kassen og om jeg skal ha lisens en gang så kan jeg ikke røre torpedoveggen.

ja i dag har jeg målt plass til intercooler og radiator så blir å kjøre til den lokale tuningbutikken å handle. hehe
 #458513  av ArildM
 
Var det jeg mistenkte, enten at bunnpanna fra 3s eller at girkassen gjorde at du måtte modifisere vesentlig mer :) Dette blir knalltøft :D
 #458516  av OleST
 
Da er det bare og kjøre på med sr20 da, Blir nok uansett en morsom bil til slutt.