TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus IS200 restaurering

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461691  av Phinex
 
Ja har kjørt MR2 Turbo, kunne godt tenke meg en til å cruise med på fine sommerdager :)

Lexusen står vinterlagret, tok den ut og kjørte en tur med den. for litt siden. Ingen problemer, godt og høre lyden fra rekkesekseren igjen :lol:
 #463374  av Phinex
 
Bilen er på ny EU-godkjent, men er desverre tilkommet ulyd i differensialen pga. lite olje. Hadde bilen inne på verksted for skifte av tettinger, og man fant i ettertid at påfyllingstroppen ikke var skrudd ordentlig fast, så har vært en del lekkasje. Fikk pris på brukt diff fra England, 650 euro, før frakt, så er litt i tenkeboksen hva man skal gjøre videre. Litt sent å klage på jobben som ble gjort. Olje er fylt på, så kan jo hende den går en god stund til før den takker for seg.
 #463378  av ArildM
 
Kjipern :? Skader ikke å høre med verkstedet du brukte, om de er greie så kanskje de kan montere ny diff uten kostnad feks? Er vel ingen Norske huggeri som har deler heller kanskje?
Verdt å sjekke her:
https://www.bruktdel.no/nbf/S%C3%B8k/?f ... 00&start=1

:)
 #463394  av Phinex
 
Hmm nei har ikke sjekket her til lands enda, koster sikkert en formue for differensial. Jeg ser nå forresten i service hefte at jeg kun har fått "pristilbud", mao har ingen kvittering, og ingen reell "bekreftelse" som sådan på at jobben er gjort der. Om den ikke ligger et annet sted. Skader vel ikke å kontakte dem og høre om de kan være behjelpelig.
 #463399  av ArildM
 
Huggeri i Norge har en tendens til å ta ekstreme priser for alt.
Mottoet deres virker til å være at det er bedre å selge deler for spiker enn å gå ned på pris :lol: