TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461647  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Dr Frankenstein jeg tenkte på :)
https://frankensteinmotorworks.squarespace.com/
Men han heter vel strengt tatt Marc når jeg tenker meg om :)

Mener forresten han snakket om at det var mulig det gikk med orinal eksos med automatkasse, usikker på hvorfor men det er vel dårlig klaring noe sted, så forhåpentligvis ikke verre enn at det lar seg løse i alle fall til du får det godkjent :)
Om du velger noen andre manifolder etter det så er det vel ikke så mange som bryr seg? I alle fall så lenge du beholder katalysatorne på ett eller annet vis :)
Marc er navnet ja. Har pratet en del med ham :wink:
Står spesifikt i lovverk og skrivet jeg linket til at både lamdasonder og katalysatorer må beholde plassering mtp utslipp. Ikke lov å flytte de en eneste cm ifht til eksosportene på toppen. Så da er jeg stuck med orginale manifolder, siden både katalysatorer og landasonder sitter i manifold orginalt.
PÃ¥ automatkassa slipper du clutchpumpa, som er en av tingene som hindrer manifolden orginalt.
Marc kunne dog fortelle at det finnes forskjellige orginale manifolder, fra blandt annet lexus ES osv. Og de har forskjellig plassering av nedløpet for eksos.
Så det burde la seg gjør å finne noe som kan gå for å være orginalt (selv om de er fra annen modell med samme motor) og de bør kunne tilpasses til å passere clutchpumpe og motorfestet uten at det kommer i konflikt.
 #461648  av ArildM
 
Marc er en kjempekar :) Utrolig hjelpsom!
Aha, ja det er klart du slipper den biten på girkassa, ganske stor klump i seg selv bare den.
Håper du / dere finner noe lurt. Som du sier er 2GR levert i myyye forskjellig. Når den passer i en Auris så bør det være mulig å få inn i en SW20 også :) Når jeg nevner det så er det kanskje noen spesielle headers i Blade Master? Ikke at jeg vet, men jeg regner med det er trangt i det chassiet også :)
 #461649  av magnesmurf
 
Er nok trangt i aurisen og ja :lol:

Gikk på en liten smell økonomisk her :lol:
Klarte å spore opp girkassa som tilhørte rev3 motoren, så da ble den bestilt. Rev3 girkasse (med doble synchroringer) og LSD med kilometerstand på ca 80k km 8)
FÃ¥r jeg godkjent V6 er den rev3 kassa gull med final drive fra en Solara. 3.6 eller 3.9 isteden for 4.1 i final drive. Gir litt lenger gir og lavere turtall i motorveishastighet :mrgreen:
 #461667  av magnesmurf
 
Litt småplukk på gang.
Fant ut at jeg ville ha komplett rev2+ understell, så byttet ut casterstag foran også.
Langt mer spenn i de nyere delene, så de var ikke mulig å tre på plass for hånd slik som de gamle var.
Endte opp med noen kreative løsninger for å få alt tilbake på plass :lol:
Vedlegg
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG (3.98 MiB) Vist 1240 ganger
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG (3.45 MiB) Vist 1240 ganger
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG (3.77 MiB) Vist 1240 ganger
 #461669  av ArildM
 
If it stupid and it works, it aint stupid :mrgreen:

Fulgte det med noen skiver til foringene på bilde nummer to til deg?
Var det på mitt sett, men ble jækla trangt å få opp staget når foringene lå i mellom.

Har sett enkelte biler som har skiven der, men din ser ikke ut til å ha det?
Mulig det er pga du har et annet sett også, evt bare jeg som har missforstått helt :lol:
 #461673  av magnesmurf
 
Var ikke noen skiver med i settet. Og det sitter ikke noen skiver der orginalt, hverken montert eller avbildet på delefilm.
 #461675  av ArildM
 
Oki. Rart at noen sett har det.
Er det noe mellomrom der? Uten skive ble det et gap på noen mm for min del.
 #461676  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Oki. Rart at noen sett har det.
Er det noe mellomrom der? Uten skive ble det et gap på noen mm for min del.
Ikke med de nye foringene, de hadde en metallforing inni seg som passet veldig fint inn i holderen. Powerflex foringer for øvrig.
 #461680  av magnesmurf
 
Hadde problemer med litt lav bremsepedal tidligere, og at bremsene i tok på første stykket den ble presset ned.
Mistenkte hele tiden at det skyldtes en caliper, siden pedalen oppførte seg normalt så for den ene caliperen ble byttet ut med de gamle mindre, eller når man blokkerte bremseslangen.
Byttet caliperen idag, og nå fungerer alt som det skal.
Så da var det den caliperen som lagde litt krøll, selv om den ikke hadde noen utvendige lekkasjer.
 #461699  av magnesmurf
 
begge seter er nå trukket om og satt inn i bilen 8)
Vedlegg
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG (3.48 MiB) Vist 1129 ganger
 #461700  av ArildM
 
Ser meeget bra ut, som vanlig :wink:
 #461715  av magnesmurf
 
PLanlegger stereo i denne også. Siden jeg allerede har investert i relativt billig spiller og billig frontsett vurderer jeg om jeg bare skal gjøre det billigst mulig med resten også, og slenge 4-5k i forsterker og subber, eller om jeg skal legge litt ekstra i det og få vesentlig bedre lyd til ca 7k.
Virker litt meningsløst å gå "all in" og legge rundt 12k i annlegget, når spilleren alikevel er såpass billig at det aldri vil bli veldig god lyd. Og jeg vil helst beholde spilleren, siden den fungerer såpass bra opp mot telefon og har ennebyg mobilholder.
Kommer nok uansett til å nyte motorlyden langt mer enn musikk i denne :lol:
 #461718  av magnesmurf
 
Hobbes skrev:Jeg har sett på Blaupunkt Bremen og tror den ville ha passet inn.
https://bilradiospes.no/produkter/bremen-sqr46-dab
Har allerede pioneer sph10bt. Og den skal beholdes.
Så nå er det kun forsterker og subwoofere, pluss evt nye høytalere som skal kjøpes. :wink:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 62