TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462295  av magnesmurf
 
Da var slavesylinder på plass.
Valgte den orginale, da det på bildene ser ut som den fra tcs mangler hull for varmeskjold, og den sitter bare noen cm fra turbo/katalysator.
Det var mye knot, og det var behov for å være 2 pers som gjorde jobben. En som lå under og holdt braketter, presset inn pinnen på slaven og holdt diverse på plass, mens en entret boltene til slaven fra ovensiden.
Etter den jobben ønsker jeg meg full takhøyde og skikkelig 2 søyler i garajen :lol:

Fant ut at jeg burde bestilt ny slange som sitter før nippel, så kjøper det først.
 #462296  av lasse
 
Ja, det er innmari knotete!
Jeg har klart meg fint fra undersiden noen ganger
alene (har stort sett løsna slaven og hengt den opp de gangene motor har vært ute for å slippe å lufte...) og man må jo skru i blinde og føle seg frem.
Og på 2gen motoren sitter vel oljefilteret sånn ca akkurat i veien om jeg ikke husker hakkendes feil?
 #462297  av magnesmurf
 
lasse skrev:Ja, det er innmari knotete!
Jeg har klart meg fint fra undersiden noen ganger
alene (har stort sett løsna slaven og hengt den opp de gangene motor har vært ute for å slippe å lufte...) og man må jo skru i blinde og føle seg frem.
Og på 2gen motoren sitter vel oljefilteret sånn ca akkurat i veien om jeg ikke husker hakkendes feil?
Det sitter heldigvis på andre siden eksosen. :roll:
Lettere skru i blinde når man kan stå, ikke sitte krokbøyd :lol:
Fikk det nå hvertfall til slutt.
 #462310  av magnesmurf
 
Da var clutchen luftet og i orden.
Må prøvekjøres også, men den løser ut. Fortsatt litt mye dødgang på clutchen, men det er vel rett og slett at det nesten er umulig å få systemet 100% fritt for luft.
Ser at det med fordel kunne være gjort om litt, slik som tcs har gjort med sin slavesylinder.
 #462311  av magnesmurf
 
Da var den på veien igjen :D

Av en eller annen merkelig grunn har amerikanske utgaven er bryter i bunn av clutchpedal, som må trykkes inn fore å få startet bilen.
Den gikk ikke helt i bunn etttter bytte av master og jeg fikk derfor ikke startet bilen. Måtte tjuvkoble den for å få det til.
På sikt kan jeg heller benytte den koblingen til å lage en ekstra tyverisikring på et vis.
 #462314  av ArildM
 
"Cant fix stupid" sa Toyotas ingeniører og laga all den sikringen de kunne på USDM bilene :lol:
Så slapp de i alle fall det søksmålet :lol:

Bra du fikk det fiksa :)
 #462354  av magnesmurf
 
Alltid morro å se leveringstid når man bestiller fra mr2-ben :roll:
Tar bare lenger og lenger tid for hver bestilling før deler blir sendt. Denne gangen var det 5 uker fra bestilling til ting faktisk er sendt. Og han slutter å svare på henvendelser etterhvert.
Tror jeg skal finne ny kontakt å handle fra etterhvert.

Fått tak i felger også.
Ble brukte felger. 16" enkei rp01 i størrelse som passer coilovers. Dekk blir litt ukurrant, men det finnes.
Skulle SFOOR finne ut at jeg må ha større bremser for v6 får jeg heller selge de igjen og handle inn 17", men liker det orginale utseendet på rp01 felgene (de produseres ikke lenger)
Evt bytte med den blå.
 #462359  av ArildM
 
Fine felger :D Enig med at de så OEM ut :)
Kjørte med 16" på min, var ikke noe veldig stort problem å få tak i dekk som passet :) Men er noen år siden det også da.

Tok 2-3 uker før Nengun sendte hjullagrene til IS300h, så ser ut til at det er flere som bruker tid på å få sendt ting i dag.
 #462381  av Makk
 
Kjøp fra Fensport, har handlet for sikkert 30 tusen der, aldri et problem og alltid hjelpsomme på spørsmål :)

Slår også ett slag for ATS Racing, dem var super behjelpsomme med motordeler til meg på round 2 av defekt topp :)
 #462391  av magnesmurf
 
Fikk endelig delene fra mr2ben, og det var siste gang jeg handlet der.
Istedenfor skikkelige toyota deler eller tilsvarende kvalitet fikk jeg en del ting som bare er søppel.
vannpumpe fra circoli. Simmerring som de ikke turte å beholde merket på.
Hadde kostet så lite ekstra å sende orginale deler eller tilvarende kavlitet, istedenfor søppel :?
 #462393  av ArildM
 
Ugh, da styrer jeg klart unna den butikken.
Tror aldri jeg har handlet derifra heller. Primedriven annonserer i alle fall hvilke deler de har, og har funket greit for min del. Fensport er også et firma som har vært med i mange mange år som nevnt :)
 #462405  av magnesmurf
 
Bestilte vannpumpe fra amayama. Toyota skulle ha 3070kr. Amayama 90 euro.

Fant også ut at det er andre viskerarmer på de tidligere årsmodellene. Var ikke krok, men skruer for å bytte visker :P
Fant også ut at det heldigvis finnes adaptere.
 #462407  av magnesmurf
 
Makk skrev:Du får av pumpe uten å ta av panne, jeg tok av min da jeg byttet simmerring i min for inspeksjon av pumpe.

Om du skal bytte den, få en original eller en velkjent produsents oppgradering, jeg fikk en erstatningssak fra en tuningsjappe, passet ikke litt engang, stjal simmerringen å satt den på min gamle, alt ok :mrgreen:
Påbegynt demontering av pumpe. Er 3 bolthull på den nye som sitter slik til at de kun får bolter fra innsiden, så bunnpanne må plukkes av for å komme til.
I tillegg sitter jo selve røret ned fra pumpa til oljebadet skrudd fast i pumpa, og det får man ikke av uten å ta av bunnpunne.
Men du tok kanksje bare selve den delen av pumpa som lager trykk? Jeg har hele enheten og skal bytte den da det har vært lekkasje/svetting der, så jeg skal bytte pakningen som sitter bak også.
 #462415  av magnesmurf
 
Kan bekrefte at bunn panne må av for å bytte oljepumpe hvertfall.
Sitter 4 bolter samt røret som plukker opp olja, skrudd fast til oljepumpe inni delen som er skjult av bunnpanna.
For å gjøre dette ekstra lettvint for meg bestemte en av boltene seg for å sitte dønn fast, og bli rund når den skulle skrus ut. Innvendig umbraco som blir rund er ikke festlig. Og den sitter ikke veldig tilgjenglig, så det spørs hva som lar seg gjøre for å løsne den :roll:
Vedlegg
DSC_0091.JPG
DSC_0091.JPG (2.95 MiB) Vist 655 ganger
 #462419  av magnesmurf
 
Siden den runde bolten sitter så nære veiva og olje komponenter, er det uaktuelt å borre eller kutte i den.
Det er også uaktuelt med varme.

Jeg begynner i den enkle enden imorgen.
Og prøver meg på å tørke rein bolten for olje, ofre en skikkelig solid bits, blande sammen litt epoxylim og lime fast bitsen inni bolten. Så får det tørke over natten og herde. Forhåpentligvis holder det for å løsne bolten.
Neste skritt er å banke inn en større bits i torx.

Så håper jeg det virker. :roll:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 63