TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462255  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Holder en knapp på primedriven / mr2haven om man skal bestille fra utlandet, da får du i alle fall rette deler.
HÃ¥per det ordner seg snarlig :)
Jeg trippelsjekket jo at delen var korrekt. Var bare feilpakking.
Men burde i etterpåklokskapens lys bestilt samme del fra rockauto.

Prime har jo ganske ville priser på frakt. Nå ordner det seg jo uansett.

Demontert for å komme til slave sylinder nå. Var ganske plankekjøring det også egentlig. Langt bedre enn fryktet.
Så nå er det bare å vente på selve delene før jeg plukker ut slavesylinderen.
Regner med at det blir den TCS slavesylinderen jeg monterer, for å slippe å knote med flere rør osv osv.
 #462256  av Makk
 
What? Jeg har byttet slike på flere toyotaer, mr2 og celica også, nippelen sitter jo på slaven og med pinnen helt inne skal den kunne luftes helt fint, er det frivandring på clutchgaffelen din? Den kan også være skeiv, eller feil utløserlager til clutchen du har.
 #462259  av magnesmurf
 
Makk skrev:What? Jeg har byttet slike på flere toyotaer, mr2 og celica også, nippelen sitter jo på slaven og med pinnen helt inne skal den kunne luftes helt fint, er det frivandring på clutchgaffelen din? Den kan også være skeiv, eller feil utløserlager til clutchen du har.
Nei.
Luftenippel sitter på en brakett som har to rør som går til selve sylinderen.
Ikke noe frivandring eller annet, bilen har orginal clutch og orginalt utløserlager.
Legger ved bilder av braketten påmontert slavesylinderen, hvor luftenippel tydelig kan sees, og et bilde av slavesylinderen som løs del. Nippel sitter før selve sylinderen, noe som vanskeliggjør prosessen med å få ut all luften uten å bruke vakuum.
Vedlegg
slave2.jpg
slave2.jpg (26.32 kiB) Vist 763 ganger
slave-l400.jpg
slave-l400.jpg (30.87 kiB) Vist 763 ganger
 #462265  av ArildM
 
Der er den ja :lol:
Bytta forresten til lengre pinne på min, kan ikke si at jeg merket noe forskjell :)
Spent på hva forskjellen på TCS sitt sett er og hvordan det funker kontra originalt :)
 #462267  av Makk
 
Ta ut pinnen, la væske renne ut tilstrekkelig, etterfyll, få en venn til å legge clutchpedalen innover veldig sakte, sett inn pinnen mens pedal på vei inn.
 #462272  av ArildM
 
Ikke dum tanke :D
Fortsatt forbanna trangt å holde på å blinde med armene i kryss oppi der samtidig som du skal få på plass pinnen :lol:
 #462276  av magnesmurf
 
Da må det gjøres før man monterer braketten på plass, ellers kan du bare glemme å få på plass pinnen :lol:
Men skal se på om ikke det blir bedre/løser seg med tcs sin sylinder, siden den har nippel på "riktig" sted.
 #462285  av magnesmurf
 
Makk skrev:Ta ut pinnen, la væske renne ut tilstrekkelig, etterfyll, få en venn til å legge clutchpedalen innover veldig sakte, sett inn pinnen mens pedal på vei inn.
Kikket på konstruksjonen. Må ha ut hele stemplet, ikke bare pinnen, for å få ut væske den veien.
 #462286  av magnesmurf
 
Da var master montert på plass igjen, med clevis osv fra twosrus, som satt på forrige master.
Fikk tatt ut slavesylinder med braketter.
De siste skruene som holder slave på plass var litt vanskelige å komme til.
Gikk bedre ovenfra enn under bilen, siden man så vidt ser de ved siden av turboen fra oppsiden, mens fra undersiden må man kjenne seg frem til de. Enklere å komme til med verktøy fra oversiden.
Har en mistanke om at det ikke blir morro å montere dette igjen, men usikker på om jeg skal benytte orginal eller tcs sin (venter fortsatt på tcs sin, på tross av dyr frakt med "express priority shipping"..
Fordelen med tcs sin er enklere montering, samt enklere lufting ved 1.gangs lufting.
Bakdelen er at luftenippel sitter vesentlig mer køddent til neste gang man skal lufte, iforhold til den orginale.
Vedlegg
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG (2.95 MiB) Vist 715 ganger
DSC_0082.JPG
DSC_0082.JPG (4.15 MiB) Vist 715 ganger
 #462288  av ArildM
 
:lol: Kjent vinkel :mrgreen:

Skitten turbo! :mrgreen:
Frister det ikke med en opp ned motorvask når du er i farta? :lol:
 #462290  av magnesmurf
 
ArildM skrev::lol: Kjent vinkel :mrgreen:

Skitten turbo! :mrgreen:
Frister det ikke med en opp ned motorvask når du er i farta? :lol:
Skal uansett ha ut motoren etterhvert, siden den svetter og lekker i alle bauer og kanter :wink:
Var bare denne ventingen på 2gr søknaden :roll:
 #462292  av magnesmurf
 
Makk skrev:Gen 2 turbo? Skal du selge motoren?
Ja, gen2. Orginalmotor til bilen, så US utgave.
Får se hva jeg gjør med den gamle motoren, når jeg vet hva som skjer med 2gr prosjektet.
Fordelen med den motoren er at den er godkjent i bilen allerede, og hvis jeg får 2gr kan motoren brukes med ferdig godkjenning fra den gule i et ombygg.
 #462293  av Makk
 
Vel en 3rd gen 3sgte går jo fint nedi og den blir det aldri i verden noen spørsmålstegn siden bilen er original turbo allikavel :)

Jeg spør fordi min motor er mer eller mindre oppbrukt og må ha en annen, om ingen vil kjøpe bra chassis av meg.
 #462294  av magnesmurf
 
Makk skrev:Vel en 3rd gen 3sgte går jo fint nedi og den blir det aldri i verden noen spørsmålstegn siden bilen er original turbo allikavel :)

Jeg spør fordi min motor er mer eller mindre oppbrukt og må ha en annen, om ingen vil kjøpe bra chassis av meg.
Kan ikke gi deg noe endelig svar før jeg vet hva som skjer videre med 2gr.
Troligvis selger jeg den, men det skjer ikke på de nærmeste 6mnd hvertfall.
Den må uansett overhales litt, da det lekker litt olje fra diverse plasser. Usikker på nøyaktig hvor lekkasjen kommer fra.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 63