TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461427  av Kjetill
 
Apropos hybrid CT20 så bruker jeg en slik: https://gt4-play.co.uk/shop/turbo-technics-s148-560 på min Celica.
Ikke kjørt mange km enda, men virker som det funker bra. Det blir uansett et kompromiss ift mer moderne turboer når man må holde seg innenfor ramma på en org turbo.
Ville tatt de tallene folk påstår de oppnår med en org CT20-CT26 med en klype salt værtfall.
 #461430  av magnesmurf
 
Kjetill skrev:Apropos hybrid CT20 så bruker jeg en slik: https://gt4-play.co.uk/shop/turbo-technics-s148-560 på min Celica.
Ikke kjørt mange km enda, men virker som det funker bra. Det blir uansett et kompromiss ift mer moderne turboer når man må holde seg innenfor ramma på en org turbo.
Ville tatt de tallene folk påstår de oppnår med en org CT20-CT26 med en klype salt værtfall.
Ikke så dum den heller. Men ser at du risikerer å miste toyota stempling på huset. Kan være en evt kontrollør henger seg opp i det.
 #461431  av Kjetill
 
Jeg tok kontakt og forklarte de på forhånd at jeg måtte ha med "toyota" teksten på turboen og ikke "ct26" (som på 2. Gen).
Så den jeg fikk har riktig tekst ift motor (3. Gen). De er serviceinstilte folk så de får til det.
 #461437  av ArildM
 
Ikke dum den der :)
Står jo at den har enten Toyota eller Toyota CT26 stemplet på huset da :
"Please note, You may be sent a unit with either Toyota or Toyota CT26 Stamped on the compressor housing. "

Liker at de har downpipe med katalysator også :)
Vet ikke om den holder til å få godkjent motorbytte?
I så fall genialt om man vil kjøre ettermarkeds eksos uten katalysator :)
 #461442  av magnesmurf
 
Da er litt smått på plass i den gule. Setet som var trekt om ble montert, samt et ratt som var fordømt godt å holde i :D
Vedlegg
DSC_0151.JPG
DSC_0151.JPG (29.59 kiB) Vist 1429 ganger
DSC_0152.JPG
DSC_0152.JPG (27.94 kiB) Vist 1429 ganger
 #461443  av GhostRider88
 
Lekker!
Rattet passet godt inn i interiøret. Å det ser også godt å ratte med :)
Nardi? (ser det står personal, som jo er Nardi)
 #461444  av ArildM
 
Perfekt :D
Hadde et slikt Nardi / Personal ratt i semsket skinn i Mazda 323GTXn min, fantastisk godt ratt :)
350mm?
Ble knallbra med setet også, sikkert en del jobb med det også :D
 #461446  av magnesmurf
 
Da var bilen kjørt en siste tur i høstværet :)
Vasket og parkert for vinteren.

Kommer nok til å jobbe litt på den, men blir nok ikke motorbytte før jeg har fått svar fra vegvesenet om 2gr blir godkjent.
Vedlegg
_20191023_155234.JPG
_20191023_155234.JPG (29.04 kiB) Vist 1384 ganger
 #461449  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Ikke dum den der :)
Står jo at den har enten Toyota eller Toyota CT26 stemplet på huset da :
"Please note, You may be sent a unit with either Toyota or Toyota CT26 Stamped on the compressor housing. "

Liker at de har downpipe med katalysator også :)
Vet ikke om den holder til å få godkjent motorbytte?
I så fall genialt om man vil kjøre ettermarkeds eksos uten katalysator :)
Så en post på en av mr2 gruppene på face om en turbo som så helt lik ut. Selger var velkjent i gruppa, så lurer på om det kan være samme folka som selger den som er linket til.
Selger var blitt sparket ut fra gruppa, da turboen vissnok bare var søppel. Det ble brukt billige kinadeler så det var veldig begrenset levetid på den. Lag og spoolup var visthåpløst på den, da den hadde alt for stor innmat.
Finner ikke igjen posten. Men hørtes ut som om lett oppgradert ct20b (ct21) fra ats var det beste valget på turbofronten.
Den hadde hvertfall en (realistisk) graf vedlagt fra testkjøring på rulle,

Bilde
 #461450  av ArildM
 
I følge linkens navn står det "turbo-technics-s148-560"
Noe som linker til:
https://www.turbotechnics.com/
Nå vet ikke jeg noe om det firmaet spesifikt, men som du sier, lurt å gjøre research før man bruker mye penger på noe som potensielt ikke gir noen forbedring i det hele tatt.

Om det dog er samme som nevnt turbo ovenfor fant jeg en video av en MR2 med slik turbo:
https://www.imoc.co.uk/forums/viewtopic ... 79177576e8
https://streamable.com/s2k1w
Virker for å gå godt på viodeoen, selv om den ikke sier så ekstremt mye?

Samtidig er jo dette en kommentar i samme tråden:
"Stick with the ct20b.
A CT26 hybrid is not an upgrade. No matter what the people that build and sell them claim. "

Men ja, lurt å gjøre god research og høre hva andre har erfart før man kjøper noe :)
 #461451  av ArildM
 
ATS er jo forresten veldig velkjent innenfor MR2 / 3SGTE miljøet, så hva enn de selger og anbefaler så tror jeg det er et ganske så trygt valg :wink: Er nok ikke noen butikk som forsvinner over natten for å si det slik :)
 #461452  av magnesmurf
 
Her var linken:
Navnet Kent Barnes er nevnt mye i tråden. Så ikke samme som fra Gt4-play.
Men ser veldig likt ut..
 #461455  av ArildM
 
turbo-technics-s148-560 er såvidt jeg skjønner turboen Gt4-play selger, og ikke noe eksklusivt for den butikken. Så trolig flere som selger samme turbo.

Flere som er fornøyd,men også flere som spør om hvordan den overhales etc. Ser ut til at det kun er turbo technics som kan overhale den da de ikke vil oppgi hvilke deler de bruker for å lage turboen.
 #461456  av lasse
 
Er vel like greit å gå for en ct20b om du vil oppgradere litt?
Den orker mer på toppen der ct26 dabber av, og skyver godt fra 2500rpm med åpen downpipe og røslig eksos.
Ellers tror jeg ingen vil heve ett øyenbryn engang om det står garrett eller noe annet istedenfor Toyota på turboen, så god peiling har hverken biltilsynet eller verksteder her på berget på såpass gamle biler.
Jeg har jo faktisk en ct20b liggende på hylla, men jeg tror nok jeg heller går for en garrett sak om jeg noensinne kommer til å måtte bytte (om lommeboka tillater det da...)
 #461457  av Makk
 
Jeg har annen innmat på min ct26 og den lader 1.4 helt ut til 7500rpm, stor forskjell på denne og gamlebilen som hadde samme turbo i original forfatning som også ble jazzet opp litt.

Trenger ikke bytte turbo før sprut å andre oppgraderinger er på plass tenker jeg da, originalt innsug og dyser er en veldig stor restriktor for "big power"
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 62