Makk skrev:Om du har en 3rd gen 3SGTE du skal stappe i, så er ihvertfall 2GR den eneste V6'en en skal vurdere istedenfor om du går den veien, alle de andre er slappere en 3rd gen 3s.. Om ikke 2GR er mulig, gå 3rd gen 3s istedenfor noe som har vært i en camry.
Du har kanskje sett den, men her er en skikkelig flott og detaljert artikkel på 2gr, alle de småtingene som må fikses er beskrevet i detalj spesielt.
https://wilhelmraceworks.com/blog/2gr-swap
2gr er eneste alternativet, og er det som er søkt om til SFOOR.
Får jeg ikke tillatelse til 2gr, så er det rev3 turbomotor som blir puttet inn. Noen annen v6 har aldri vært i planene.
Har satt meg omfattende og grundig inn i 2gr konverteringen (skrev tross alt en detaljert søknad på 15+ sider om prosjektet) Må godkjenne motor orginal i første omgang. Men å bytte ut noen småting i ettertid er enkelt
Håper fortsatt på 2gr, da jeg er mer fan av det enkle. Som i tillegg er tilnærmet skuddsikkert.
Men greit å ha backup.
lasse skrev:De hjulene der har jeg kranglet med oppigjennom også, setter seg både hjulet og bolten som fester det.
Jeg ville bytta simringene på kammene når du først er i gang, jeg var overbevist om at det var lekkasje fra oljepumpa på 3sge jeg hadde en gang, men det viste seg at det var simring på ene kammen, oljen la seg i sprekker nedover og munnet ut ved oljepumpa, kunne bare se lekkasjen når motor var igang...
Skal ha de i bakhodet. Nå er bestillingen sendt, men kan alltids få de simmerringene fra toyota.
Reimhjulet mitt var rustet fast til akslen det satt på. Selve bolten løsnet på første forsøk med skikkelig muttertrekker og pipe. Men reimhjulet er en annen historie. Har du vært borti oljepumpa og ta av/bytte den?
Må jeg ta av oljekjøler også, samt den trakten til bunnpanne? Eller holder det å kun demontere bunnpanne?
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.