TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462667  av magnesmurf
 
Så vidt påbegynt bensindelen som tildigere nevnt.
Fant ut at et av rørene var temmelig råttent, så da var det å sette seg inn i AN koblinger til bensinslanger, og bestillte riktige deler. Får ikke kjøpt det røret nytt fra toyota lenger.
Kom på ca 1000kr for nytt opplegg for å erstatte den slangen.
Men da er det nytt og det ruster ikke hull med det første.
Kobling mot tanken er M14x1.5
Kobling mot filter er egentlig banjo kobling med m12. Men fant ikke noe slikt.
Så da ble den kobling for å erstatte banjobolt på m12x1.25.
Vedlegg
DSC_0117.JPG
DSC_0117.JPG (2.96 MiB) Vist 594 ganger
 #462668  av magnesmurf
 
Tank er tatt ned for bytte av bensinpumpe.
Vasket tanken samtidlig (utvendig)
Under bilen der tanken satt var det dønn strøkent. Ikke ille for en 30 år gammel bil 8)
Vedlegg
DSC_0118.JPG
DSC_0118.JPG (4.25 MiB) Vist 574 ganger
DSC_0119.JPG
DSC_0119.JPG (3.9 MiB) Vist 574 ganger
DSC_0120.JPG
DSC_0120.JPG (3.64 MiB) Vist 574 ganger
 #462672  av ArildM
 
Wow, strøkent :D
Greit å se at slike ting i det minste er strøkent. Om man møter litt motstand andre steder :wink:
Så får du jo samtidig lært deg AN tilkoblinger og hvordan man lager det, kan være gull verdt i fremtiden det :mrgreen:
 #462675  av magnesmurf
 
An koblinger var veldig greit.
Ny slange er laget.
Avventer med å feste alt sammen til jeg har byttet bensinpumpe. Da kommer det vel litt bilder også.
 #462678  av magnesmurf
 
Holder på å få skaffet motor blandt alt dette. Ser ut som om det blir en betydelig budsjettsprekk :shock:
Kombinasjonen av litt dyrere motor enn beregnet, mye dyrere frakt enn beregnet og en forhandler som skal ha mye mer en beregnet for å preppe motor for frakt utgjør ganske mye :roll:
Litt spesielt når selger krever like mye som fraktkostnaden for å preppe motor for frakt :roll:
 #462679  av ArildM
 
Ouch :shock:
Frankenstein ordner vel ikke med motor?
Er vel heller få motorer i EU så du henter vel via statene?

https://shop.rat2motorsports.com/
Har vel noen pakker med motor, men han på Frankenstein mente de var useriøse folk, uten at jeg vet noe for sikkert.
 #462680  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Ouch :shock:
Frankenstein ordner vel ikke med motor?
Er vel heller få motorer i EU så du henter vel via statene?

https://shop.rat2motorsports.com/
Har vel noen pakker med motor, men han på Frankenstein mente de var useriøse folk, uten at jeg vet noe for sikkert.
Har ganske god oversikt over de fleste.
Rat2 bestilte jeg deler fra, samtidlig som fra frankenstein og flere andre. Har fått alt. Untatt det fra rat2, det er ikke sendt enda. Og det er labert med svar å få...
Frankenstein skaffer ikke motor.
Sitter igjen med MWR eller de som har fått jobben. Sistnevnte har premium priser tydeligvis. Men de leverer også premium service. Så ender vel opp med å heller betale litt ekstra for å få motor pakket skikkelig og sjekket nøye på forhånd. Selv om det svir med 10k ekstra i utgift :roll:
 #462683  av ArildM
 
I det lange løp er det kanskje ikke så dumt å få sjekket motoren skikkelig før den sendes over dammen :wink: Bedre å vite at du får noe bra enn å ende opp med en motor som kanskje er i elendig stand. Ikke det at 2GR er noen dårlig motor sånn sett, men selv de kan vel ødelegges om de ikke følges opp med oljeskift osv osv.

Selv om det svir litt ekstra akkurat nå :shock:
 #462686  av ArildM
 
Jepp. RX450h har vel den motoren?
Og det er jo solgt en del av de bilene, er vel kanskje den bilen lexus har solgt mest av?
Så det bør jo kunne være en eller annen som er krasjet/vraket enten her i Norge eller i EU et sted.
Men ikke sikkert du tjener så veldig mye på det? Huggere i Norge vet å ta seg betalt :)
 #462688  av magnesmurf
 
ArildM skrev:https://www.bruktdel.no/nbf/Bildeler/le ... 02-177607/
Ganske stive priser, og FXE motorene er vel atkinson syklus på, så det går vel ikke så bra overens med bruken du skal ha de til.
Fxe fungerer ikke i det hele tatt.
Må være FE, og de er kun levert i rx350 i europa, samt lotus evora og exige.

NÃ¥r er uansett motor bestilt og betalt.
Håper ting ikke skjærer seg.
Motor kommer fra en 2016 toyota sienna, med 16800 miles på telleren.

Betaler heller litt ekstra for å få en motor i god stand. Det er det verdt i det lange løp.
Sparer nesten 10k i deler på å slippe å bytte slitedeler på en motor som har gått under 30k. Kommer nok til å bytte noe, men bare det helt basik, som vannpumpe, termostat og reimstrammer, samt vanlige servicedeler. Da bør motor kunne rusle nærmere 100k uten problem.
Motor kom på 3000$. Så kommer frakt osv prep jobb i tillegg.
Kommer nok til å satse på båtfrakt. Sparer ca 10000kr på det.

Det betyr at prosjektet blir utsatt en måned ekstra før ting er i gang, men sånn må det bare bli.
 #462690  av ArildM
 
Høres ut som du tar de helt rette valgene her :wink:
Kliss ny motor i en 90talls Toyota så bør du ha oppskrift på en ganske så feilfri bil du bare kan kjøre med i maange maange år :mrgreen: :mrgreen:
 #462691  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Høres ut som du tar de helt rette valgene her :wink:
Kliss ny motor i en 90talls Toyota så bør du ha oppskrift på en ganske så feilfri bil du bare kan kjøre med i maange maange år :mrgreen: :mrgreen:
INtervall for bytte av tennplugger på 2gr-fe er 100k km :shock:
Motor er laget for å rusle 500k uten vesentlige problemer.
Så dette bør vel holde i 30 år til :lol:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 63