TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462692  av magnesmurf
 
Litt andre småprosjekter mens jeg venter på deler 8)
Vedlegg
DSC_0121.JPG
DSC_0121.JPG (4.31 MiB) Vist 649 ganger
DSC_0122.JPG
DSC_0122.JPG (3.57 MiB) Vist 649 ganger
 #462693  av ArildM
 
Ganske normalt med irdium(?) plugger på de nye Toyota motorene.
Pluggene varer vel 150k ganske lett, mens Toyota anbefaler bytte ved 80-100k :wink:
Kjørte 120k på Prius pluggene, så helt strøkne ut når jeg bytta de :)
 #462696  av magnesmurf
 
Midtkonsoll på plass.
Litt mindre fornøyd med armlene delen, da den var vanskeligere å trekke om. Men det ble greit nok resultat.
Vedlegg
DSC_0123.JPG
DSC_0123.JPG (3.3 MiB) Vist 603 ganger
 #462698  av ArildM
 
Glemte å kommentere på de bildene du la ut tidligere.
Synes dette ble knallbra jeg :mrgreen:
Om du ser til Italienske supersportsbiler så er interiørkvaliteten og finishen din i alle fall ikke noe dårligere enn det de leverer :mrgreen: 8)
 #462699  av magnesmurf
 
For øvrig var skinnfargen på disse delene fra redllnegoods, litt mindre match med den orginale.
Sammenliknet med det jeg har i den blå. Men de som leverte til den blå har lagt ned.

Litt teknisk.
Gjort ferdig det meste av drivstoffsystemet nå.
Ventet på deler. Bensintrykksregulator sitter på filter, for å leverte riktig trykk til fuelrail i ny motor.
Har også lagt opp ny vakumslange til bremsekraftforsterker. Går på andre siden ifht orginal plassering, siden det ikke er plass der den sitter orginalt.
DSC_0125.JPG
DSC_0125.JPG (3.54 MiB) Vist 594 ganger
Ny bensinpumpe. Tatt fra TT supra. Den leverer vesentlig bedre enn orginal mr2 pumpe, og walbro 255.
Samme dim som orginal, så plug and play.
Venter på nytt tank filter fra toyota.
DSC_0124.JPG
DSC_0124.JPG (3.84 MiB) Vist 594 ganger
 #462701  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hvordan dokumenterte du bremsene btw? Regner med du brukte turbobremser? Hva er det dem vil se av delenumre og merkinger på det fysiske.
Sendte bare inn kvitteringene blant all dokumentasjon. Handlet jo alt nytt.
Det SVV var fokusert på var størrelsen på skivene. Og det var ikke noe problem å finne størrelse på bremseskiver.
Alle beregninger ble gjort utfra størrelsen, og tar for gitt at det blir målt når bilen skal godkjennes.
 #462703  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hørtes jo lett nok ut, håper å tror jeg skal få godkjent min mk2 3rd gen turbo, er så heldig at den har komplett original cat på seg.
SÃ¥ lenge du kan dokumentere utslipp. Hovedkravet fra svv er at ny motor skal ha mindre elelr identisk utslipp som den orginale.
 #462704  av magnesmurf
 
Da var bensinpumpe byttet.
Kan bekrefte at supra twin turbo pumpe fra denso var 100% plug and play.
Måtte kjøpe tankfilter fra mr2 utenom, men det passet rett på pumpe. Kunne gjenbrukt det gamle, men nytt er nytt.
Og måtte gjenbruke gummiforing som holder pumpe i braketten.
Men alt var 100% identisk med den orginale mr2 turbo bensinpumpa. Bortsett fra at supra pumpa leverer 280 liter i timen, mens mr2 pumpa leverer 210 liter i timen.

Tank på plass, sammen med ny slange som erstattet opprustet rør og bensintrykkreulator osv.
Vedlegg
DSC_0126.JPG
DSC_0126.JPG (3.71 MiB) Vist 562 ganger
 #462735  av magnesmurf
 
Monterte coilovers foran idag.
Litt mer knot enn forventet, da det ikke var like god kvalitet som forventet fra KW.
Muttere til støtdempertoppen som skulle gjenbrukes fra orginale fjærbein, var 22mm. Men i fjærbeinstopp var det bare plass til 21mm pipe.
Endte opp med å gjenbruke de gamle mutterene, som heldigvis passet. De var 19mm.
Må dog handle støtdemperverktøy så jeg får strammet de skikkelig, siden demper bare spinner inni fjærbein.
I tillegg måtte fester til bremseslange slipes og tilpasses litt, for å få på plass bremseslanger.
Og holder til abs ledning måtte gjenges opp da det var glemt på ene siden :roll:
Nå er det hvertfall på plass. Virker som om de veier litt mindre også, så ble noen kilo spart på hver side.
DSC_0127.JPG
DSC_0127.JPG (4.03 MiB) Vist 518 ganger
Prøvde også nye felger.
Alle passer med coil overs, både orginale og nye.
Har dog en mistanke om at 17" vil rubbe foran pga lavt innpress (17x7,5" et32). Det må prøves etterhvert.
Ser uneketlig bedre ut med enkei felgene enn de orginale 8)

DSC_0035.JPG
DSC_0035.JPG (4.36 MiB) Vist 518 ganger
DSC_0128.JPG
DSC_0128.JPG (4.4 MiB) Vist 518 ganger
 #462737  av MR2i
 
magnesmurf skrev:Litt andre småprosjekter mens jeg venter på deler 8)
Noe som er kjøpt ferdig, eller gjort selv? Stilig i hvertfall! (Omtrekking?)
 #462739  av magnesmurf
 
MR2i skrev:
magnesmurf skrev:Litt andre småprosjekter mens jeg venter på deler 8)
Noe som er kjøpt ferdig, eller gjort selv? Stilig i hvertfall! (Omtrekking?)
Kjøpte trekk, fra redlinegoods.com
Måtte trekke om selv. Instruksjoner ligger på nettsiden deres.
 #462740  av lasse
 
Ser bra ut!
Det vil nok gå fint med hjulene foran (om det er rubbing i skjermen du tenker på).
Jeg kjører med 8x18 ET 35 på min iten problemer, og mener jeg hadde 8x17 ET 32 på «vinterdrittbilen» som jeg hadde for endel år siden.
Begge de bilene kjørte jo med org fjærbein da, men det skal jo ikke ha noe å si med plassen ut mot skjerm.
 #462742  av ArildM
 
Er vel heller andre veien når det gjelder Coilovers om jeg ikke tar feil, altså klaringen innover, mot fjærbein?
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 63