TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462745  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Er vel heller andre veien når det gjelder Coilovers om jeg ikke tar feil, altså klaringen innover, mot fjærbein?
Er trangt inn mot fjærbein ja. Men der går alle felgene klar med påkrevde 5mm.
Må bare prøve med 17" og se om det går på. Evt få litt mindre dekk foran.
 #462746  av ArildM
 
Krysser fingrene for at det går.
Ble knallbra med coilovers, spent på hva du synes om kjørekomfort vs koni/eibach oppsettet :)
 #462749  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Krysser fingrene for at det går.
Ble knallbra med coilovers, spent på hva du synes om kjørekomfort vs koni/eibach oppsettet :)
Største problemet med koni/eibach var "bump steer" og litt flytende/vinglete gange når man bremser og clutchet.
Komforten i seg selv var bra, men tror nok kjøreegnskapene blir vesentlig bedre med KW :wink:
 #462750  av magnesmurf
 
En jobb jeg er veldig glad for at jeg satte bort :lol:
DSC_0129.JPG
DSC_0129.JPG (3.4 MiB) Vist 564 ganger
Kabelsalaten. Dette er altså ledingsnett fra motor og fra bil.
Mr2 og sienna ledningsnett parret sammen til en salat, av mr paul woods hos woodsport.
Kostet ca 8000kr.
Men det føler jeg absolutt at det er verdt.
 #462754  av lasse
 
ArildM skrev:Er vel heller andre veien når det gjelder Coilovers om jeg ikke tar feil, altså klaringen innover, mot fjærbein?
Ja, er jo det som stort sett er problemet, men regnet med at det var ett ikke-tema her da alle felgene gikk klare.
Hadde vært spennende å se om det gikk med mine 8x18 et35 hjul på bilen din, de hjulene var vel hovedgrunnen til at det ble dempere/fjærer og ikke høydejusterbart på meg den gang da...
 #462756  av magnesmurf
 
lasse skrev:
ArildM skrev:Er vel heller andre veien når det gjelder Coilovers om jeg ikke tar feil, altså klaringen innover, mot fjærbein?
Ja, er jo det som stort sett er problemet, men regnet med at det var ett ikke-tema her da alle felgene gikk klare.
Hadde vært spennende å se om det gikk med mine 8x18 et35 hjul på bilen din, de hjulene var vel hovedgrunnen til at det ble dempere/fjærer og ikke høydejusterbart på meg den gang da...
Foran ville det ikke gått klar. Glenn Andre nordpå kjører jo samme oppsettet med KW, og han har 8x17 et 30. Der er det ikke mer enn en millimeter klaring.
Derfor jeg kjøpte felgene jeg har nå, siden jeg visste at jeg måtte ha smalere felger.
Med 7,5" bredde og et 32 innpress var det rundt 5-7mm klaring til fjærbein. Og dekket stikker egentlig litt utafor skjermen.
Så kommer nok til å godkjenne coil overs med orginale hjul :lol:
 #462758  av lasse
 
Da trenger jeg heldigvis ikke å angre på demper/fjær komboen min :D
Er like greit å vise med originalhjula da ja, hadde noen godt brukte 15" når jeg fikk min godkjent med senk, kontrolløren mente jeg hadde fine visningshjul...
 #462783  av magnesmurf
 
Mens en venter på motor.
Litt småplukk utført på girkasse.
Byttet simmerringer, klossen til girvelger og en pakning/belg som var ødelagt.
Fikk også deler til å bytte lager på indre drivaksel..
Vedlegg
DSC_0131.JPG
DSC_0131.JPG (4.69 MiB) Vist 476 ganger
received_790303061820409.jpeg
received_790303061820409.jpeg (53.65 kiB) Vist 476 ganger
 #462804  av magnesmurf
 
Byttet lager på drivaksel, og nytt uløserlager på girkasse.
Smurt opp arm til utløselager med nytt fett.
Vedlegg
DSCPDC_0000_BURST20201123170754344.JPG
DSCPDC_0000_BURST20201123170754344.JPG (4.04 MiB) Vist 427 ganger
DSC_0133.JPG
DSC_0133.JPG (3.5 MiB) Vist 427 ganger
 #462816  av magnesmurf
 
Litt småsnakcs mens jeg venter på motor.
I gang med ombygging av speedometer. Siden turbotrykk måler blir ubrukelig, og jeg har voltmeter i usb port, ble det oljetemp måler.. Må også lodde nye resistorer for å virke med v6.

Litt jåleri med klistremerker og vindusinnlegg med v6 :lol:

Fått godkjent nytt skilt i US størrelse som passer fanger. Skiltramme fra ebay. 8)
Vedlegg
DSC_0134.JPG
DSC_0134.JPG (3.35 MiB) Vist 410 ganger
DSC_0135.JPG
DSC_0135.JPG (4.58 MiB) Vist 410 ganger
DSC_0137.JPG
DSC_0137.JPG (4.15 MiB) Vist 410 ganger
 #462844  av magnesmurf
 
Fikk litt hjelp av en kamerat til å lodde om kretskort i turteller, slik at den nå viser korrekt når v6 er på plass.
Måtte lodde på to stk motstander i kretskort, en til å vise riktig verdi for v6 istedenfor r4 og en som gjør at det er tilpasset 5v signal. Byttet også kondensatorer når alt var demontert.

Oljetempføler på plass.
Skal kobles opp etterhvert.
Vedlegg
DSC_0139.JPG
DSC_0139.JPG (3.44 MiB) Vist 364 ganger
 #462846  av ArildM
 
Blir bra :D
Ikke alle som fjerner boost måleren :D
BTW ganske lett å dele selve instrumenthuset. En blanding av klips og skruer som holder hele greia sammen.
 #462849  av magnesmurf
 
Makk skrev:Mye pjask å ta ut instrumentet? Må man ha av hele dashbordet?

Alt av deksler er av med meg atm.
Må bare ha av dekslene rundt, og rattet. Så kommer instrument panelet ut når alle skruer er løse.
Mest kødd å løsne speedometer vaier, hvis du har vaier og ikke elektrisk. Trangt bak der med vaier, og du jobber i blinde.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 63