TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462873  av magnesmurf
 
Ny drive by wire gasspedal på plass.
Litt trangt der nede, men det gikk til slutt.
Hadde bestilt 2 adaptere, en fra Frankenstein motorworks, den er av aluminium og virker skikkelig solid. Men litt knot å entre skruene da det var trangt.
Den andre adapteren var fra RAT2 og laget av 3d printet plast. Bedre patent, da det var muttere på bolter til pedalen, som er noe lettere å få på plass. Men tør ikke bruke plast i noe så vesentlig som oppheng til gasspedal. Jævlig kjedelig hvis den plutselig løsner om 5 år når plasten har blitt sprø :lol:

Ja, jeg vet at isolasjonen til varmeapparatrøret er fillete og fæl. Men hvordan i allverden skal man utbedre noe slikt?
Vedlegg
DSC_0140.JPG
DSC_0140.JPG (4.47 MiB) Vist 415 ganger
DSC_0142.JPG
DSC_0142.JPG (4.25 MiB) Vist 415 ganger
 #462875  av magnesmurf
 
Makk skrev:Riv den av og vask rent, du kan bruke sånn dem isolerer motorrom i båt med f,eks, eller universalplater som er lett å forme, bilxtra har også.
Blir nok satt på "to do" listen :wink:
 #462877  av ArildM
 
Nice nice. Ser helt perfekt ut både plassering og funksjonsmessig.
Enig ang alu vs plastikk også :wink:
 #462878  av Makk
 
Hadde valgt Aluminium uten den minste form for tvil jeg også, når en har holdt på med konstruksjon å maskiner i en del år nå, så faen alså, de plastikkrælet en finner over alt er en stor spøk, tåler ingenting.
 #462889  av magnesmurf
 
Mottok ny drivaksel fra TCS idag. Bestilte under balck friday, så ny drivaksel for 200$ var en god deal.
Hater å bytte og montere drivaksel ledd, så ville heller kjøpe komplett fremfor å bytte et ledd på drivakslene som fulgte med LSD kassa jeg skal ha på bilen.
Drivaksel ledd er i grunn det alle værste jeg vet å holde på med, så skuffelsen var derfor temmelig stor når jeg så at det ene leddet i drivaksel jeg mottok ikke var montert skikkelig. En kule var falt ut, og leddet var ikke smurt inn med fett.
Så da måtte alt fra hverandre og settes sammen på nytt og smøres inn med fett.
Selvfølgelig gikk det på et eller annet uforståellig vis til helvete, så når alt endelig var sammen fungerte ikke leddet. Det var helt låst :roll: gikk ikke å rikke.

Så da var det å demontere hele dritten og gjøre jobben en gang til :cry:
Etter gang nr2, når jeg gjorde akkurat det samme som første gang virker det. Så da blir det hvertfall en ny drivaksel på bilen. Var temmelig lei når jeg var ferdig, så ingen bilder :lol:
 #462890  av ArildM
 
:? Føler med deg. Er noe herk å holde på med, men ble bra til slutt da :)

Føler meg litt lurt da "Black friday superdeal" saken deres har akkurat samme priser og tilbud nå som under Black friday (i alle fall sist gang jeg sjekket). Men men, det er et firma med godt rykte så jeg velger å ha trua på de enda :)

FÃ¥tt noe svar ang eksosen?
Spent på når den skal produseres :lol:
 #462891  av magnesmurf
 
ArildM skrev::? Føler med deg. Er noe herk å holde på med, men ble bra til slutt da :)

Føler meg litt lurt da "Black friday superdeal" saken deres har akkurat samme priser og tilbud nå som under Black friday (i alle fall sist gang jeg sjekket). Men men, det er et firma med godt rykte så jeg velger å ha trua på de enda :)

FÃ¥tt noe svar ang eksosen?
Spent på når den skal produseres :lol:
De gidder jo aldri å svare meg :P
Når det gjelder kundebehandling og svar virker det veldig langt fra seriøst egentlig. Men man får varene man bestiller :lol:
 #462892  av ArildM
 
Har ikke orket mase noe mer jeg heller.

Jaja, vi får se. Time will sjau 8)
Lar litt corona og andre ting komme tvilen til gode :wink:
 #463024  av magnesmurf
 
Fikk til slutt svar fra TCS. NÃ¥ er ETA mars, men det er ikke noe problem for min del.

Fikk endelig gjort opp siste del av motor, og betalt for frakt og klargjøring. Heldigvis ble det en del billigere enn fryktet.
Endte opp med 1300$ på relativt tålelig kurs, så ca 11500kr.
Hadde regnet med 1800$ på dårlig kurs, så ca 18000kr.
Den skal sendes iløpet av uka.
HÃ¥per den er her i begynnelsen av februar :)
 #463026  av magnesmurf
 
laffy skrev:Hvor handla du motor fra?
Firma i US som ordnet alt. De hentet en motor fra et huggeri. Med tilknyttet VIN osv så dette kan godkjennes.
 #463027  av ArildM
 
Bra at de svarer i det minste, får bare vente og se :) De skriver jo på sidene sine at eksoen ikke er noe å bestille for de som er utålmodige. Men samtidig kunne de jo ha tatt seg 5 minutter til å oppdatere der hvor det står at den trolig er ferdig septemper 2020 :lol:

Ble vel mer enn 1300dollarinos totalt for motoren?
 #463030  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Bra at de svarer i det minste, får bare vente og se :) De skriver jo på sidene sine at eksoen ikke er noe å bestille for de som er utålmodige. Men samtidig kunne de jo ha tatt seg 5 minutter til å oppdatere der hvor det står at den trolig er ferdig septemper 2020 :lol:

Ble vel mer enn 1300dollarinos totalt for motoren?
Ja. 3000$ for motor. 1300$ for frakt og prep. Men ble hvertfall 500$ mindre enn først angitt.
 #463031  av Makk
 
Hvilket firma er det?

Dem kan sikkert selge meg VIN fra ett vrak av en original turbo jeg kan bruke, har ikke hvor min 3sgte kom fra og det går vel ikke uten det.

Nå som sosialistene har tatt over i US of A kommer dollar til å bli en fiatvaluta snart, da skal en vurdere å slå til på diverse :mrgreen:
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 63