TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460901  av ArildM
 
Ah, er sånn det ser ut. Lurer faktisk på om det er brukt vanlige bolter på min. Ikke så lenge siden jeg flyttet over o2 sensoren når jeg byttet downpipe, men har glemt det :lol:
 #460955  av magnesmurf
 
Da var bakstilling fra en rev3 bil på plass, med foringer fra powerflex.
Foran beholdes den som sitter der orginalt, siden den gir mulighet for caster justering, noe rev2 og utover ikke gjør.
Skal dog oppgradere stabstaget etterhvert.
Vedlegg
DSC_0478.JPG
DSC_0478.JPG (33.69 kiB) Vist 1281 ganger
DSC_0479.JPG
DSC_0479.JPG (27.83 kiB) Vist 1281 ganger
 #460957  av ArildM
 
Se der ja. Blir bare snadder det der :wink:
 #460959  av magnesmurf
 
Og der var nye nav og bakbremser fra rev3 på bilen.
Kjøpte nye calipere. Desverre var den ene fucked, så nå er det ikke bremser på bilen uansett hvor mye jeg lufter systemet. Får pumpet opp trykk, men det forsvinner så fort jeg slipper pedalen.
Har hatt samme problem med ny caliper en gang tidligere på den blå.

Lurer på hva det er for amatører som overhaler caliperene man får kjøpet hos mr2ben, siden dette er caliper nr2 jeg kjøper som er deffekt. Ingen lekkasjer, men pedalen går rett i bunn på første bremsing. Heldigvis var det liv i den jeg fikk med de brukte navene. Så må bytte til den.
Men litt grinete, når jeg har lagt arbeid i maling av nye calipere :x
Vedlegg
DSC_0480.JPG
DSC_0480.JPG (29.39 kiB) Vist 1274 ganger
 #460960  av ArildM
 
Vi driver vel ikke med dekaltrimming gjør vi vel? :mrgreen:

Kjipt at det ble tull med kaliptret, er vel tryggere å kjøpe fra Toyota sånn sett, men koster jo deretter også da :wink:
 #460964  av magnesmurf
 
Viste seg at det ikke var caliperen det var noe feil med.
Men de gangene jeg har byttet bakbremser og caliper på mr2 tidligere, har det vært plug and play, og alt passet.
Denne gangen var calipere skrudd HELT tilbake, og da er de ikke selvjusterende...
De gangene jeg har gjort dette tidligere holdt det å nappe et par gang i brekket for å justere stemplene inni caliper for å ligge inntil bremseklosser.
Nå måtte jeg rådføre meg med forumene, og fikk til svar at calipere, og stemplene inni caliperne måtte justeres manuelt, med spaken på caliper som håndbrekksvaier drar i.
Mysteriet er hvertfall løst. Og etter å ha dratt noen runder i nevnte spak, er pedalvandringen en god mindre.
 #460968  av ArildM
 
Jaggu, da lærte jeg noe nytt jeg også i dag :mrgreen:
 #460991  av magnesmurf
 
Da har jeg fått ordnet lås til bagasjelokket.
Må jo ha lengere låsesylinder når man bytter til 94+ bakplate og lys.
Etter å ha lest at universallåsesylinder TL323 fra honda passet, ble en slik handlet på ebay.
Idag fikk jeg tid til å bygge om honda låsen med deler fra en gammel brukt mr2 lås.
Så nå har jeg låsesylinder som stemmer med bakplaten. Eneste minuset er at jeg nå må bruke en annen nøkkel forå låse opp bagasjelokket. Men spaken inni bilen virker jo også.
Denne låsesylinderen kostet meg ca 600kr, med en brukt mr2 lås og denne fra ebay.
En orginal ligger på 1000-1500kr brukt, og skal man bygge den om for å passe orginal nøkkel er det sikker 1000kr ekstra hos en låsesmed. Så dette var helt innafor egentlig.
Tok meg 30 min å tilpasse braketter fra mr2 lås til å passe på hondalåsen med en dremel.
Vedlegg
FB_IMG_1563368817519.jpg
FB_IMG_1563368817519.jpg (24.31 kiB) Vist 1209 ganger
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG (17.69 kiB) Vist 1209 ganger
 #460995  av magnesmurf
 
Satte i et komponentsett i dørene idag.
Ble som vanlig litt mer jobb enn tiltenkt :roll:

Sjekket specs på høytalerene før jeg bestilte, der sto det at hullet skulle være 128mm stort til disse høytalerne.
Sjekket også gamle notater, hvor det sto oppgitt at høytalerhullet var 130mm stort i døra.

Så da burde det bare være plugg and play..

Bestilte høytalere uten sepparat delefilter, da jeg ville gjøre det enkelt.
SÃ¥ valget sto mellom focal og rockford fosgate.
Ble rockford.

Ved installasjon viste det seg at hullet i døra på rev1 er mindre enn på rev3. Så hullet var 125mm.
I tillegg viste det seg at manualen til høytaleren som var sjekket var fra forrige generasjon høytaler, så hullet måtte være 140mm.

Burde kjøpt 13cm høytaler isteden for 16cm med andre ord.

Etter en del frustrasjon og saging i døra ble det plass til 16cm høytaler også... :roll:

HAr bestilt meg en pioneer sph-10 som snart kommer også. Den fungerer som en forlengelse av mobilen, og med mobilholder innebygget passer den forhåpentligvis bra i mr2en.
Gidder ikke legge mye i stereodelen på turboen, da det ikke er i den bilen musikk er viktigst. Skal kun ha grei lyd og enkelt oppsett.
 #461002  av magnesmurf
 
Da har bilen vært en tur hos biltilsynet for å godkjenning av orginale 15" hjul med 225 bredde bak.
Gikk overraskende greit, de godtok orginal salgsbrosjyre som dokumentasjon.
Ble også korrigert en del i vognkort som ikke stemte fra før: Dekkdim, lengde, bredde, akselavstand osv.
Alt ble korrigert utfra opplysinger i salgsbroskjyre. SÃ¥ det gikk veldig greit :D
 #461008  av lasse
 
Ja, de har virkelig løsna på snippen!
En kompis fikk godkjent kompressor på sin MX5 i fjor, der hadde han ikke stort mer dokumentasjon enn at kitet var laget for motoren som sto i hans bil, så lenge den gikk gjennom avgass på EU kontroll var alt OK :shock:
 #461009  av magnesmurf
 
lasse skrev:Ja, de har virkelig løsna på snippen!
En kompis fikk godkjent kompressor på sin MX5 i fjor, der hadde han ikke stort mer dokumentasjon enn at kitet var laget for motoren som sto i hans bil, så lenge den gikk gjennom avgass på EU kontroll var alt OK :shock:
Høres veldig lovende ut mtp søknad om 2gr :D
 #461011  av magnesmurf
 
Byttet targa pakinger idag.
Gikk overraskende greit når man hadde verkstedmanualen å følge.

Litt knot med ting som skal passe i hverandre, uten at det er åpenbart når man demonterer, og uten at det står noe i manualen om det.
Demonterte heldigvis en side av gangen, så kunne se på motsatt side når jeg monterte.

Ser jeg må justere vinduer for å det 100% tett. Så får ta det en annen gang når jeg har overskudd, tid og tålmodighet.
Vet at justering av slike ting kan være temmelig knotete.

Skulle gjerne sett at bilen var soltak eller hardtop, da targataket aldri er av.. :roll:
Vedlegg
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG (3.82 MiB) Vist 1156 ganger
 #461012  av ArildM
 
Godt jobbet :) Samme her ang t-takene.
Er aldri av uansett :lol:

Prøvde å være dedikert og kjøre med det av til Leira det året vi var der, ende opp med dotter i ørene og 3.grads solbrenning i panna :lol:
 #461016  av magnesmurf
 
Jeg får også dotter i ørene med taket av. Så får heller beholde AC i bilen.

Når bilen ble kjørt igår kom problemene med feit blanding frem tydelig. Løsner ved ca 3000rpm og går greit. Men mellom 1500 og 3000rpm går bilen og lugger litt pga feit blanding. Til sammenlikning bruker bilen nesten 8 sek på 0-100 slik den er nå, noe som er temmelig dødt, mtp at det skal gå på 6 sekunder.

Skal prøve å bytte plugger, men blir nok ikke mer feilsøking på denne motoren.
Ender enten opp med 2gr V6. Som er det største ønsket. Alternativt en rev3 turbomotor. Da er jeg kvitt 90% av vakumslanger og styr fra motoren jeg har. Samt en mye bedre turbo osv.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 62