TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460683  av ArildM
 
Hehe, nei det har du rett i. Ditt ble vel et ganske rett fram enkelt billig helgeprosjekt det også? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Var det bytte av dynamo det startet med? :lol:


Hver gang man skal gjøre noe med prosjektbilen:
Skulle bare bytte hjulmuttre, endte opp med en total overhaling av hele bilen. Beholdt de origiale hjulmuttrene, for de jeg nye jeg skulle sette på passa ikke :lol:
 #460684  av magnesmurf
 
Listen med deler og arbeid fyller nå 2 a4 sider. Jeg skulle bare bytte fjærbein foran, en bærekule og få fikset feilkoden i første omgang :lol: :roll:
 #460685  av ArildM
 
Sa jo det har en tendens til å balle litt på seg :lol:
Men det er jo en del av kosen også, og ta noe som er småslitent og sette det i akkurat den standen du har lyst til å ha det i. I vårt tilfelle kanskje litt for strøkent :lol: :mrgreen:
 #460686  av GhostRider88
 
Kjenner meg godt igjen... Jeg skulle i utgangspunktet sette inn en beams motor, som så førte til en total overhaling og oppgradering av alt det mekaniske på bilen og motor. Sluttet å regne på hva jeg har brukt for å si det slik.
Å når jeg får den igjen er det rett til Magne for å montere Nardi TRD rattet og oppfriskning av coating... Men "We are in the Endgame now".

Ellers lurt å oppdatere når man først er i gang og ting er demontert.
 #460690  av magnesmurf
 
Dagens lille prosjekt.
Har tatt av lister og våtslipt og polert de. Det hjelper en del, selv om det ikke blir perfekt.

FÃ¥tt byttet baklys og er i gang med senterplate med ryggelys.
Vedlegg
DSC_0432.JPG
DSC_0432.JPG (4.51 MiB) Vist 1179 ganger
DSC_0434.JPG
DSC_0434.JPG (31.68 kiB) Vist 1179 ganger
DSC_0398.JPG
DSC_0398.JPG (4.49 MiB) Vist 1179 ganger
DSC_0412.JPG
DSC_0412.JPG (27.67 kiB) Vist 1179 ganger
 #460691  av GhostRider88
 
Begge kler bilen godt. Men du vet jo at jeg liker 91 looken godt også, og spesielt i dette tilfelle ville det blitt vel så (om ikke bedre i mine øyne) med 91 looken. Men blir jo en mer moderne look.
 #460693  av ArildM
 
Faktisk enig her. 91 looken er etterhvert nesten sjelden å se på velholdte biler, og siden du har en som allerede har 98 vinge og kouki lykter så hadde det ikke vært så dumt med en av hver? Men om du skal på med widebody etterhvert så kler nok kouki lyktene definitivt bilen best :wink:
 #460696  av magnesmurf
 
På widebodyen ser de gamle lyktene litt merkelige ut. Men beholder alt, så det er fort gjort å bytte.
Hadde jeg fått tak i en slikm rød refleksplate hadde jeg nok beholdt de gamle en stund til 8)
 #460722  av magnesmurf
 
Komplett JDM rev3 bakstilling på plass. 8)
Fikk den tilsendt med fly cargo, så måtte hente og tolle dem selv på Gardermoen. Litt styr, men mye sparte 3000kr mot å få den hjem på døra.

Skal bytte alle foringer i alle armer, så er dette som nytt. Blir powerflex foringer, da de er mykest av alle ettermarkeds polyforinger. Pluss andre fabrikater der powerflex ikke lager foringer. (2 steder i bakstilling)

Ny ecu er på vei også. Så det begynner å hjelpe.

Kjøpte ettermarkeds bærekule fra mr2 ben, foran. Det var søppel, passet ikke i det hele tatt. Så har bestilt fra toyota.
Vedlegg
DSC_0436.JPG
DSC_0436.JPG (32.77 kiB) Vist 1138 ganger
 #460725  av ArildM
 
Nice. Baller på seg her også ser jeg :D Noen spesiell grunn til å bytte? Primedriven har noen shims til å ha mellom broen å chassiet om du skal ta det helt ut ;)

Vet du hvilke foringer som ikke fulger med i de andre settene?

Så noen andre som hadde de kulene på mk1 på Facebook, så ikke ikke bra ut imho. When in doubt, oem :)
 #460726  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Nice. Baller på seg her også ser jeg :D Noen spesiell grunn til å bytte? Primedriven har noen shims til å ha mellom broen å chassiet om du skal ta det helt ut ;)

Vet du hvilke foringer som ikke fulger med i de andre settene?

Så noen andre som hadde de kulene på mk1 på Facebook, så ikke ikke bra ut imho. When in doubt, oem :)
Tenkte du på å bytte bakstilling eller bytte foringer? Bakstillingen fra rev2 og oppover er annen enn på rev1. Rev1 bilene er mye mer utsatt for den berømte "snap oversteer"
Trenger strengt tatt bare å bytte travers og tilhørende stag. Men ville ha stabstaget bak, og like greit å bytte hubber til de med større bremser. Så slipper jeg å bytte lager for å bytte bremseskjold til større bremser. Og da fikk jeg med hele bakstillingen. Når jeg først har den ute kan jeg like gjerne bytte alle foringer, siden noen var litt slitene.

Ingen av de andre settene, eller powerflex, har foringene som sitter i kontrollarmene fra hub til travers. Må ha nye stag eller kjøpe disse foringene:
https://www.mr2-ben.co.uk/products/713
Ingen lager foringene som sitter i hub\spindel hvor kontrollarm festes. Men de fra en annen toyota passer:
https://twosrus.com/catalog/product_inf ... cts_id=547

Kittet fra prime er jo litt jalla, når du får et skikkelig kit som prime egentlig kopierte.. :wink:
https://wilhelmraceworks.com/suspension-geometry-kit
 #460729  av magnesmurf
 
Ser at det sitter en vanskelig skrue på traversen, til en eksosholder som ser ut som et motorfeste.
Hvis noen har noen tips for denne, enten ved å løsne den fra eksos, noe som er tungvindt ut, eller for å komme til bolten, så si gjerne ifra.
 #460731  av ArildM
 
Skjønner :)
Er kanskje ikke så dum oppgradering :) Eneste er vel at du mister justering av caster ellerno på rav2 oppsettet? Ikke at det har noe å si for min del :) Bedre med en bil som er litt mer forutsigbar, enn noe ala S2000 som er knivskarp helt til du plutselig har ræva på bilen feil vei :lol:

Tenkte forresten mer på disse:
https://primedriven.com/collections/sus ... s-sw20-mr2
Usikker på hvor mye de egentlig har å si :)

Skulle vel nesten ha hatt foringene til kontrollarmene bak også da skjønner jeg, må sjekke hvor slitt de er :)
Selve kontrollarmen koster jo 120usd fra twosrus ser jeg, så er vel neppe noe billigere direkte fra Toyota i Norge. Så rimeligst er vel å kjøpe foringene til begge sidene :)

Hvilken skrue tenker du på?
 #460732  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Skjønner :)
Er kanskje ikke så dum oppgradering :) Eneste er vel at du mister justering av caster ellerno på rav2 oppsettet? Ikke at det har noe å si for min del :) Bedre med en bil som er litt mer forutsigbar, enn noe ala S2000 som er knivskarp helt til du plutselig har ræva på bilen feil vei :lol:

Tenkte forresten mer på disse:
https://primedriven.com/collections/sus ... s-sw20-mr2
Usikker på hvor mye de egentlig har å si :)

Skulle vel nesten ha hatt foringene til kontrollarmene bak også da skjønner jeg, må sjekke hvor slitt de er :)
Selve kontrollarmen koster jo 120usd fra twosrus ser jeg, så er vel neppe noe billigere direkte fra Toyota i Norge. Så rimeligst er vel å kjøpe foringene til begge sidene :)

Hvilken skrue tenker du på?
Bak mister man ingen justeringer med rev2-5 bakstilling. Forskjellen ligger i lenger kontrollarmer og andre festepunkter i travers, som gjør bilen mindre følsom for snap oversteer.
Er foran man ikke kan justere caster på rev2-5 og der er det ikke mulig å bygge om uten å kappe i karroseriet, siden de armene er helt ulik innfesting på rev1 og senere :wink:
Kontrollarmene bak er billigere fra amayama enn fra twosrus.

Skruen jeg tenker på sitter på toppen av travers mot forpart av bilen. og holder noe som likner et motorfeste, men som kun holder en eksosbrakett.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 63