TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461324  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Er det denne du tenker på?

I så fall har jeg allerede linket til den :)

Eller er det en egen tomgangsventil som er magnetstyrt ala det som var på 20v blacktop motoren?

Kanskje uansett greit å kjøre en komptest på motoren, så vet du jo kjapt om det er noe alvorlig feil med den? Er kompresjonen god bør det jo på alle mulige vis være mulig å få den til å funke. Men ingenting ser ut til å gå lett med dette prosjektet da :lol: :roll: Så sånn sett kanskje like greit å bare bytte til 3.gen, som uansett er en vesentlig mer moderne motor :)

HÃ¥per du finner ut av det 8)
Og den nye justeringen jeg fant , omtalt i forrige post, er da den du linket til :wink:
Den er altså plugget fra fabrikken.
 #461325  av magnesmurf
 
Flere oppturer og positive ting :D
Rattnavet fra Works Bell passet som det skulle, og det fulgte faktisk med en egen plugg for å slukke airbaglampe.
I tillegg kom et hyggelig brev fra Biltilsynet i Postkassen.
Etter å ha levert dokumentasjon fra Carfax på at bilen er førstegangregistrert i Amerika i oktober 1990, så er bilen nå å regne som veteran fra og med neste år :D
Har også betstilt time til avgassjustering og eukontroll, samt en 4hjulskontroll/justering etter at jeg byttet alle foringene.
Vedlegg
DSC_0091.JPG
DSC_0091.JPG (26.77 kiB) Vist 1102 ganger
DSC_0092.JPG
DSC_0092.JPG (23.19 kiB) Vist 1102 ganger
 #461328  av ArildM
 
Du må jo se videoene jeg linker til :wink: :mrgreen:

Uflaksen må jo ta ende en gang da, så får bare håpe det går fremover nå :wink:
 #461331  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Du må jo se videoene jeg linker til :wink: :mrgreen:

Uflaksen må jo ta ende en gang da, så får bare håpe det går fremover nå :wink:
Så ikke hele videoen, så bare deler av den.
Og der han hadde en skrue var det bare en plugg på min :lol:
Men nå bør det løse seg hvertfall :D Når jeg både har den og har den på TPS å skru på er det vel håp.
 #461335  av magnesmurf
 
ArildM skrev: Hvis ikke:
https://www.ebay.com/itm/JDM-Toyota-Lex ... 1438.l2649 :mrgreen:
"shipping only to lower 48 states"
Men når selger rat2 komplett 2gr pakke til mr2, så det er ikke noe problem.
Og jeg har jo en 3.gen i bakhånd. :wink:
 #461336  av ArildM
 
Valgets kvaler :mrgreen: Synes det er heelt greit å være MR2 eier nå om dagen 8)

Marc på Frankenstein Motorworks frarådet forresten Rat2, og jeg mener han har ganske så mange innafor MR2 communityen i USA, uten at jeg skal si jeg har noen fastit på hvem som er seriøse eller ikke (han hadde ikke noe vondt å si om andre MR2 firmaer jeg har luftet for han).
 #461338  av magnesmurf
 
Så lenge jeg kan få tilsendt en 2gr i god stand bryr det meg ikke mye om hvem som sender den hit :wink:
Alt "tilbehør" blir nok bestilt fra Frankenstein motorworks og wilhelm raceworks.
 #461339  av magnesmurf
 
Ser ut til at uflaksen er over :D
Da tok jeg turen ut til et annet verksted, med kompetente folk.
Når bilen ble tilkoblet måler lå CO på 0,2, og sank når jeg la den på 3000rp.
Når gassen ble sluppet skøyt co i været til over 2 i co.

Prøvde på begge justeringsskruene, både på gasspsjeld og luftmengdemåler. Den på LMM ga minimalt med utslag.
Den på gassspjeld (TPS) ga betraktelig utslag, og jeg fikk ned CO til 0,5.
Mekanikeren gjettet på at den gikk reint på turtall fordi man fikk opp varmen i katalysator ved turtall. Men katalysator brenner ikke like bra på tomgang.

Kan uansett meddele at når gassspjeld ble justert går bilen mye bedre, den er mer responsiv, den høres mye friskere ut, da den maler og går reint isteden for å høres litt anstrengt og røff ut.
Så anntar at den får mye riktigere blanding nå. Og at den gikk alt for feit tidligere.

Uansett, skilt er bestilt, alt er betalt og til uka får jeg skilt og vognkort til den.
Det er bestilt time til 4hjulskontroll, da den sårt trenger det etter bytte av alle foringer. Rattet sto plutselig i 45 garder :lol:
Vedlegg
DSC_0093.JPG
DSC_0093.JPG (4.2 MiB) Vist 1062 ganger
DSC_0094.JPG
DSC_0094.JPG (32.92 kiB) Vist 1062 ganger
 #461341  av ArildM
 
Er vel på sin plass å si:

GRATULERER
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Det beste med en lang og hard kamp er når man endelig vinner :wink:

Og forresten må jeg vel gratulere med å ha funnet et kompetent verksted, akkurat det er GULL verdt når man har gamle biler. Alt for mange verksted som ser på slike ting som bare prakk, særlig om de ikke kan skrive skyhøye regninger på oppdikta feil :roll:
 #461343  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Er vel på sin plass å si:

GRATULERER
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Det beste med en lang og hard kamp er når man endelig vinner :wink:

Og forresten må jeg vel gratulere med å ha funnet et kompetent verksted, akkurat det er GULL verdt når man har gamle biler. Alt for mange verksted som ser på slike ting som bare prakk, særlig om de ikke kan skrive skyhøye regninger på oppdikta feil :roll:
Takk :)
Samme verksted som jeg har brukt lenge. Prøvde et lokalt her i nærheten kun for avgassmåling, men han lot bare meg styre og gjorde ikke annet enn å tilkoble måler og være litt spydig om at det var bedre å kjøpe ny bil, istden for å slite med gammel drit :roll:
Verkstedet jeg brukte nå driver med entusiast biler, så de er det litt mer tak i :wink:
Men de ligger en times kjøring unna. Men absolutt verdt det :mrgreen:
 #461344  av ArildM
 
"Mitt" verksted ligger 1,5 time unna, men vel verdt det med folk som faktisk har interesse for bil og gjør jobben skikkelig :mrgreen: :wink:
 #461364  av magnesmurf
 
Endelig! :mrgreen:
DSC_0112.JPG
DSC_0112.JPG (1.39 MiB) Vist 1022 ganger

Fikk ikke korrekt skilt bak. Standard euro skilt passer ikke i US fanger.
Når jeg skulle korrigere det dagen etterpå, var bestilling av skilt gått gjennom og gikk ikke å endre før skilter ble utlevert.
Så må tilbake der for å hente skilt som passer bak. Stripset euro skiltet til eksosrist midlertidig.
Vedlegg
DSC_0110.JPG
DSC_0110.JPG (29.13 kiB) Vist 1022 ganger
 #461369  av ArildM
 
Ser man det 8)
Alt ordner seg til slutt :mrgreen:

Så har du jo plenty tid å vente på til neste sesong starter :mrgreen:
Neida, rekker vel noen fine turer før vinteren setter inn skikkelig :wink:
 #461370  av magnesmurf
 
Allerede begynt å bruke den.
Ser at den ikke yter helt slik den skal, så ny motor blir uansett ikke å forakte.
Klarer fortsatt ikke 0-100 på under 7 sek.

Men får hvertfall brukt den litt.
Vedlegg
IMG_1504.JPG
IMG_1504.JPG (32.28 kiB) Vist 1020 ganger
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 62