TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460782  av ArildM
 
Konstruksjonssvakhet! Men ikke verre enn at det lar seg reparere på kurrant vis ser jeg :)
Må vel nesten sjekke min også, men feilen er vel hovedsaklig på 91-92mod biler?
 #460785  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Konstruksjonssvakhet! Men ikke verre enn at det lar seg reparere på kurrant vis ser jeg :)
Må vel nesten sjekke min også, men feilen er vel hovedsaklig på 91-92mod biler?
Feilen er hovedsakelig på rev1 biler, da rev2 fikk flyttet innfestingen av stabstaget noe.
Men har skjedd med mange rev2 og rev3 biler også. Spesielt hvis man kjører med oppgradert stabstag.
 #460793  av magnesmurf
 
Da ble endelig leveringen fra demontweeks i england levert (etter at posten klarte å feilsende 3 av 3 pakker som var tydelig merket)
dekk i orginal mr2 dim som ikke er tilgjenglig i norge, ble levert på døren langt billigere enn dekkonline klarer.
4000kr med frakt og moms, for 2 stk toyo tr1 i 225\50-15 og 2 stk i 195\55-15.
Esken ved siden av huser 4 stk koni justerbare dempere. 1200kr stk, også fra demon tweeks :D
Vedlegg
DSC_0453.JPG
DSC_0453.JPG (23.72 kiB) Vist 1355 ganger
 #460794  av ArildM
 
Nice price! :D Bra du hadde bedre hell med de enn det jeg hadde når jeg skulle bestille svinghjul :)
Har vært veldig fornøyd med Toyo dekk på SW20 før, så tipper dette blir knall :D Vært morsomt å sittet på en med org dim for å kjenne forskjellen en gang :mrgreen: AW11 var i alle fall kongefin å kjøre på bane med org dim, hadde veldig fin kontroll på når bilen slapp / var på grensen grepsmessig. Koni har jeg også vært veldig fornøyd med både på AW11 og Sw20 :)
 #460799  av magnesmurf
 
Lagt inn bestilling på masse orginaldeler hos amayama. Alt som trengs for å oppgradere bilen til nyere understell og bremser, samt litt annet. Langt billigere fra amayama enn fra noe annet sted :!:
Stabstag feste skal sveise imorgen.
Dekk skal på felger neste uke.
Og forhåpentligvis går dette strøkent gjennom eu kontroll neste uke også, så bilen får skilt igjen 8)
 #460800  av ArildM
 
Har bestilt toppdekselpakning og noe annet småtteri derifra. første gang jeg bestiller selv om jeg har hørt om siden flere gang. Nice price, og slipper å mase på sure kundebehanldere på Yota norge som helst ser at du kjøper en ny bil fra de.... Så de slipper å lete etter gamle rare deler :lol:

Anyways, bare å glede seg nå! 8)
 #460802  av magnesmurf
 
Da har en kamerat vært her og sveiset sammen stabstag innfesting. Ble brukt tig sveising istedenfor mig, da tig ikke tilfører materiale på samme måten. Siden mye av det som var sprukket kunne sammenføyes uten tilføring av ekstra materiale (sveisetråd) ble det en veldig vellykket reparasjon.

Nå skal det grunnes, lakkes og forsegles med tectyl før stabstaget monteres igjen, og forsterkingsplatene blir satt på :D
 #460803  av magnesmurf
 
Og da var det "good to go" igjen :D
Vedlegg
DSC_0457.JPG
DSC_0457.JPG (3.7 MiB) Vist 1305 ganger
DSC_0456.JPG
DSC_0456.JPG (26.15 kiB) Vist 1305 ganger
 #460810  av ArildM
 
Se der ja :D
Da slipper du å tenke noe mere på det i alle fall :wink:
 #460828  av magnesmurf
 
Første set back:
Forelå en mangellapp på bilen som selger ikke har informert om. Temmelig uproft siden det er toyota som solgte bilen.
Får se om ikke verkstedet iløpet av dagen kan få ordnet opp i dette :?
 #460829  av magnesmurf
 
Da var den tilbake fra etterkontroll.
Avgassproblemer på tomgang. Ingen problemer på 3000 rpm.
Går ordentlig feit på tomgang. 0.89 i lamda, 4,7% CO.
Så da må en begynne å nøste opp i tomgangs problemene på bilen. Festlig siden US utgaven har en haug av vakumstyrte dritt greier som styrer dette.
 #460830  av magnesmurf
 
Da fikk vegvesenet oppklart problemene med godkjenningen.
Bilen ble forsøkt eu godkjent i 2018 av toyota\eier.
Jeg fikk ingen info om dette, så der lå misforståelsen.
Så vidt jeg har forstått er da alle mangler fra forrige eu kontroll rettet, så det gjenstår kun avgass på tomgang for å få den på veien igjen.
 #460836  av GhostRider88
 
God å høre :) Håper det fikser seg relativt enkelt med avgassen. Så du har fått en del innputt på problemet på fb mr2 gruppen,. Krysser fingrene.
 #460838  av ArildM
 
Bare bagatell igjen da :mrgreen: Dette fikser du :wink:
Ikke så dumt å få gått gjennom noen gamle vakumslanger heller da :)
 #460863  av magnesmurf
 
Første store batch med deler motatt fra amayama.
Litt problematisk å sortere, men fant ut av nesten alt.
Sitter dog igjen med 6 stk skruer jeg ikke aner hvor skal sitte, hvorfor de er bestilt eller hva de skal brukes til :lol:

Eidt: Heldigvis fungerte det å google delenr i kombinasjon med bilmodell. :oops:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 62