TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461017  av lasse
 
Ouch! Da går den rimelig fett ja.
Har du prøvd å kjøre uten lambda og sett hvordan den oppfører seg da?
Og det er vel gammel type LMM på disse, der kan du jo stramme/slakke fjæra inni, for å magre/feite blandingen, det hadde kanskje vært lurt med en bredbåndslambda for å se hvordan ting virkelig står til da...
Men enig i at 2gen motoren er litt avleggs, når jeg fikk byttet motor i min første gang, ble det 3gen mest fordi jeg ikke ville ha LMM og pga den totalt talentløse plasseringen av oljefilteret på 2gen.
2gr er snop, jeg heier på det :mrgreen:
 #461018  av magnesmurf
 
Prøvde å koble av lamda når jeg feilsøkte motoren. Da gikk den enda feitere. over 8 i co på tomgang :lol:

Visste ikke at det var mulig å justere på luftmengdemåleren, selv om jeg har hatt den av og målt den så jeg ingen justeringsfunksjon.
Mtp svakhetene til motoren, så er det lurere er overhale en rev3 motor, enn den eksisterende motoren, hvis jeg først må overhale noe.

Men 2gr er det jeg vil ha. Slippe alt mikk med turbomotor hadde vært gull 8)
 #461019  av lasse
 
Det er vel ikke helt etter boka den justeringen på LMM, du må sprette av det sorte lokket på toppen, så ser du en skrue med ett slags tannhjul, er basically stramming/slakking av fjæra som holder flapsen igjen. Ett velkjent triks på 3vz motorene.
Hvilken vei som blir rikere/magrere husker jeg ikke helt, men om du har måleutstyr så kan du jo prøve deg litt frem, også er det greit å legge merke til hvordan ting står før man begynner :)
 #461021  av ArildM
 
3.gen motoren min har ikke vært noe tull med. Ganske skuddsikre så lenge du ikke hobbytrimmer alt for mye :mrgreen:
Men 2GR hadde vært rått da 8)
 #461025  av GhostRider88
 
Uansett hva det ender opp med til slutt mtp motor, støtter jeg deg. Hadde jo vært moro med v6. Har en forkjærlighet for NA power 8)
 #461031  av magnesmurf
 
Fikk ordnet speedometer idag.
Var ikke mye jobb, men greit å ha det gjort. Byttet skive til km/t isteden for mph. LItt mindre forvirrende.
Og skikkelige LED pærer i belysningen.

Fant også ut at stereoovergang ble mye styr.
På min er det tydeligvis premium stereo. Og i 1991 hadde den en egen plugg. Forskjellig fra alle andre år. Så ikke lett å få tak i riktig overgang.
Vedlegg
DSC_0015.JPG
DSC_0015.JPG (4.29 MiB) Vist 956 ganger
DSC_0016.JPG
DSC_0016.JPG (4.41 MiB) Vist 956 ganger
 #461033  av lasse
 
Klipp og lim er nok løsningen din på stereofronten, akkurat samme på min.
Jeg kan se om jeg finner notatene mine fra når jeg satt inn spiller i min (i 2004!!!) om du vil? Kan jo hende det er noe likt selvom min er EU modell...
 #461035  av Makk
 
Legg opp egen tilførsel og bare bruk den originale til memory og system on, iallefall om du tenker og bruke spillerens innebygde forsterker.

Var plaget av møkkalyd i mine mr2'er lenge, med dyre komponentsett og spillere, dem fikk rett og slett ikke nok strøm.
 #461038  av magnesmurf
 
Makk skrev:Legg opp egen tilførsel og bare bruk den originale til memory og system on, iallefall om du tenker og bruke spillerens innebygde forsterker.

Var plaget av møkkalyd i mine mr2'er lenge, med dyre komponentsett og spillere, dem fikk rett og slett ikke nok strøm.
Takk. Skal ha det i bakhodet.
Blir ikke noen fancy greier i denne. Bare litt enkel oppgradering av lyden.
 #461039  av ArildM
 
Er vel bare å måle seg litt frem? :)
Klippet og fjernet siste rest av premium stereo i min nå nylig, målte meg frem med 12v konstant, 12v tenning og jord la jeg sammen med masse andre ting som var jordet på samme punktet :)
 #461051  av magnesmurf
 
Det er en mulighet når det kommer til stereo.
Jord finnes jo mange steder i nærheten, og 12v konstant går fint å hente fra batteri.
Tenning skal jeg alltids klare å måle meg frem til, og ILL er greit å ha.
Nå kommer jo uansett den passende pluggen jeg har bestilt, så kan evt splitte den og legge opp nye ledinger til alt untatt tenning og ILL.
 #461052  av magnesmurf
 
Fikk justert vindu til førerdøra så det skal være potte tett targa på den siden.
Ganske kurant justering der, siden jeg kun måtte justere vindu nærmere karosseri\paking. Vindu var sto der det skulle ellers.

Imorgen skal jeg bryne meg på passasjersiden. Der er det mer knot, siden bilen har vært rettet og døra byttet eller hatt av og opplakkert (usikker på hvilken av delene)
Uansett står vindu ca 4-5mm for langt mot bakrute, og ca 2-3 mm for lavt nede, samt muligens litt skjevt.
Får se hva jeg klarer å justere inn ved hjelp av BGB..
 #461053  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Fikk justert vindu til førerdøra så det skal være potte tett targa på den siden.
Ganske kurant justering der, siden jeg kun måtte justere vindu nærmere karosseri\paking. Vindu var sto der det skulle ellers.

Imorgen skal jeg bryne meg på passasjersiden. Der er det mer knot, siden bilen har vært rettet og døra byttet eller hatt av og opplakkert (usikker på hvilken av delene)
Uansett står vindu ca 4-5mm for langt mot bakrute, og ca 2-3 mm for lavt nede, samt muligens litt skjevt.
Får se hva jeg klarer å justere inn ved hjelp av BGB..
Praktisk med tett targa ja. Bra du fikk justert relativt enkelt frem til nå. Kan legge til at mitt targatak er så godt som helt tett på passasjersiden etter vi la silikon rundt pakningene :) Testet i dag under vask og lakk ikke noe vann inn i førerhuset :)
 #461057  av magnesmurf
 
Forsøkte å justere vindu på passasjersiden uten noe særlig hell.
Hver gang noe for å justere ble løsnet ble vindu mye mer skjevt enn det var, da vindu ville sprette til en meget skjev stilling.
Så med my rå makt og to stk som jobbet fikk jeg vinduet omtrent tilbake til utgangspunktet.
Kan vel ikke forvente at en kollisjonsskadet bil er 100% rett.

Vinduet er hvertfall tålelig på plass nå.
Det blir nok aldri 100% korrekt hvis jeg ikke leverer bilen til en meget dyktig oppretter.
Regner med at det er omtrent tett i regn, men ikke 100% tett ved vask med høytrykkspyler.
 #461060  av ArildM
 
Regner med at det er omtrent tett i regn, men ikke 100% tett ved vask med høytrykkspyler.
Akkurat slik som min da :mrgreen:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 62