TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460409  av laffy
 
magnesmurf skrev:Priser på TRD kit er inhentet.
Dette er da et kit som er støpt i former fra et orginalt kit. Så passformen er noe helt annet enn alle dårlige kopier fra diverse stylingfirmaer.

Alternativ 1. Ferdig levert til hjemadresse Norge. Ca 30000kr. Da kommer kostnader med montering og lakkering i tillegg.
Alternativ 2. KJøre bilen til england, hvor han som lager kittet også monterer det. Pris ca 50000, ink alt arbeid og lakkering av bilen i samme farge (ikke lakk inni dører osv) Bakdelen er at alle deler som byttes ut blir liggende i england. Kan evt sendes til norge for ekstra fraktkostnad.
Alternativ 3. Samme som alt.2 men med fargebytte på bil. Ca 70000kr.

I hodet mitt lønner det seg veldig å kjøre bilen til england. Men skal se hva det egentlig koster. Får hvertfall ikke montering og ny lakk for under 30000kr her i norge.

Ville gått for alternativ 4:
Beholde orginalfarge, og droppa TRD :) ifølge bildene såg bilen ut til å være veldig hel og pen, og det florerer ikke akkurat av MR2er som er originale i karosseriet. For 10-15 år siden var glassfiberstyling i skuddet, det er det dessverre ikke lenger :) Om du vil at bilen skal holde seg i verdi, eller stige, så er det iallefall originalt som gjelder, i tillegg slipper du å bruke 50.000++ på noe du kanskje kommer til å angre på senere. Sikkert ikke det du ville høre i denne tråden da men :)
 #460410  av GhostRider88
 
laffy skrev:
magnesmurf skrev:Priser på TRD kit er inhentet.
Dette er da et kit som er støpt i former fra et orginalt kit. Så passformen er noe helt annet enn alle dårlige kopier fra diverse stylingfirmaer.

Alternativ 1. Ferdig levert til hjemadresse Norge. Ca 30000kr. Da kommer kostnader med montering og lakkering i tillegg.
Alternativ 2. KJøre bilen til england, hvor han som lager kittet også monterer det. Pris ca 50000, ink alt arbeid og lakkering av bilen i samme farge (ikke lakk inni dører osv) Bakdelen er at alle deler som byttes ut blir liggende i england. Kan evt sendes til norge for ekstra fraktkostnad.
Alternativ 3. Samme som alt.2 men med fargebytte på bil. Ca 70000kr.

I hodet mitt lønner det seg veldig å kjøre bilen til england. Men skal se hva det egentlig koster. Får hvertfall ikke montering og ny lakk for under 30000kr her i norge.

Ville gått for alternativ 4:
Beholde orginalfarge, og droppa TRD :) ifølge bildene såg bilen ut til å være veldig hel og pen, og det florerer ikke akkurat av MR2er som er originale i karosseriet. For 10-15 år siden var glassfiberstyling i skuddet, det er det dessverre ikke lenger :) Om du vil at bilen skal holde seg i verdi, eller stige, så er det iallefall originalt som gjelder, i tillegg slipper du å bruke 50.000++ på noe du kanskje kommer til å angre på senere. Sikkert ikke det du ville høre i denne tråden da men :)
Jeg kan forstå argumentet ditt, men en trd bygget rett er vel så sjeldent og enda mer "eksotisk". Selv mener jeg den vil stige ytterligere i verdi om det er gjort profesjonelt med 100% passform og nært opp til oem trd mr2.
 #460412  av magnesmurf
 
laffy skrev:
magnesmurf skrev:Priser på TRD kit er inhentet.
Dette er da et kit som er støpt i former fra et orginalt kit. Så passformen er noe helt annet enn alle dårlige kopier fra diverse stylingfirmaer.

Alternativ 1. Ferdig levert til hjemadresse Norge. Ca 30000kr. Da kommer kostnader med montering og lakkering i tillegg.
Alternativ 2. KJøre bilen til england, hvor han som lager kittet også monterer det. Pris ca 50000, ink alt arbeid og lakkering av bilen i samme farge (ikke lakk inni dører osv) Bakdelen er at alle deler som byttes ut blir liggende i england. Kan evt sendes til norge for ekstra fraktkostnad.
Alternativ 3. Samme som alt.2 men med fargebytte på bil. Ca 70000kr.

I hodet mitt lønner det seg veldig å kjøre bilen til england. Men skal se hva det egentlig koster. Får hvertfall ikke montering og ny lakk for under 30000kr her i norge.

Ville gått for alternativ 4:
Beholde orginalfarge, og droppa TRD :) ifølge bildene såg bilen ut til å være veldig hel og pen, og det florerer ikke akkurat av MR2er som er originale i karosseriet. For 10-15 år siden var glassfiberstyling i skuddet, det er det dessverre ikke lenger :) Om du vil at bilen skal holde seg i verdi, eller stige, så er det iallefall originalt som gjelder, i tillegg slipper du å bruke 50.000++ på noe du kanskje kommer til å angre på senere. Sikkert ikke det du ville høre i denne tråden da men :)
Du har kanskje ikke fått med deg at jeg også eier en annen tilnærmet orginal mr2 som er dønn strøken? :wink:
Jeg har forståelse og respekt for de som mener en bil skal være orginal, men akkurat trd bilene er jo en form for orignale toyotaer. Og siden det ikke er enkelt å få tak i en av de 27 som er laget..
Denne ble handlet inn rett og slett fordi jeg ønsket en mr2 som det kanskje lot seg gjøre å få godkjent v6 i.
Uansett er det bare baksjermene som utfører inngrep i selve karroseriet. Alle de andre delene av kittet er kun snakk om å bytte ut deler av karroseri som evt kan byttes tilbake på et senere tidspunkt.
 #460414  av magnesmurf
 
celicat23 skrev:Det var hyggelige priser. Del gjerne om du sjekker priser her i landet, det tror jeg kan bli litt tragi-komisk hva koster.

Føles kanskje litt greit at han som har såpass god kjennskap til kit'et monterer det også, i stedet for ei sjappe her i Norge som kanskje har limt noen m3 sideskjørt på en bmw 316 en gang i tiden? Har han noen eksempler på biler han har gjort det på, som kanskje kan finnes igjen i noen forum for å se om det er noe om hvordan prosessen var og om det er bra utført osv?
Han har bygd om plenty av engelske biler, og er på det engelske mr2 forumet. Har et veldig godt rykte på seg og driver som mr2 spesialist. Har full tiltro etter å ha sett jobbene han gjør. (Patric Chambers i England)
Kjenner til noen gode sjapper her i landet også som er dyktige. De har som regel et års ventetid og kan ta stort sett den timeprisen de ønsker.. :wink:
 #460415  av laffy
 
magnesmurf skrev: Du har kanskje ikke fått med deg at jeg også eier en annen tilnærmet orginal mr2 som er dønn strøken? :wink:
Jeg har forståelse og respekt for de som mener en bil skal være orginal, men akkurat trd bilene er jo en form for orignale toyotaer. Og siden det ikke er enkelt å få tak i en av de 27 som er laget..
Denne ble handlet inn rett og slett fordi jeg ønsket en mr2 som det kanskje lot seg gjøre å få godkjent v6 i.
Uansett er det bare baksjermene som utfører inngrep i selve karroseriet. Alle de andre delene av kittet er kun snakk om å bytte ut deler av karroseri som evt kan byttes tilbake på et senere tidspunkt.

Har sett at du har en annen ;) Selvfølgelig din bil, ditt valg :) Men om dette er en orginal turbobil, så fortjener den bedre, USAbil eller ei. Liker for såvidt ombygde biler, men det er alltid kjekt når folk tar vare på orginalbiler. Finnes andre biler som allerede har "smakløs" styling, som sikkert kunne vært godt utgangspunkt for ombygging. Sett litt på bilder av biler med kitet, og det ser rett og slett litt rart ut, får litt Rieger-katalog-feeling, mulig det er mye bedre i virkeligheten.

Håper uansett du legger ut progress på prosjektet uansett hva du velger å gjøre med den :)
 #460416  av OleST
 
s-l1000.jpg
s-l1000.jpg (112.67 kiB) Vist 1684 ganger
Trd 2000gt widebody kittet til sw20 er knalltøft! Det er jo forsåvidt noe som kan fjernes også så bilen blir vel ikke ødelagt om ett slikt kitt monteres.
 #460417  av ArildM
 
Bilde
Bilde
Originalt og tøft, du har min støtte i alle fall! :)
Snakker ikke om en OEM twinturbo Supra til 700lapper heller her da, SW20 er såpass vanlig, ish, at det er godt innafor å bygge den om til noe den ble levert som originalt. Selv om de helt klart begynner å bli mer sjelden, og sånn verdimessig vil kanskje en original være mer verdt. Men en 2.gen 3sgte er jo ikke akkurat tidenes motor bone stock? Så om man først skal bygge om til V6 så er TRD kittet absolutt innafor!

Paul Woods tar seg forresten sikkert av V6 konverteringa, han har holdt på i ørten år med ombygginger av MR2 :wink:

Felgene på min er helt klart valgt pga likheten til felgene på TRD widebody MR2n, og ville helt klart ha valgt den i rød. Evt BMW sin metallic brunfarge:
http://photobucket.com/gallery/user/sim ... anBn/?ref=

Slenger med litt bilder og litt knytninger til motorsporthistorie som TRD settet har = enda mer innafor :)
Vedlegg
trd3.png
trd3.png (946.25 kiB) Vist 1684 ganger
trd4.jpg
trd4.jpg (105.23 kiB) Vist 1684 ganger
trd1.JPG
trd1.JPG (4.26 MiB) Vist 1684 ganger
 #460420  av laffy
 
ArildM skrev: Bilde

Slenger med litt bilder og litt knytninger til motorsporthistorie som TRD settet har = enda mer innafor
)
Skal gi meg med å argumentere (etter dette innlegget) :lol:

Er ikke TRD-kittet gatevennlig "tribute" til JGTC-bilen? Dvs at en TRD-replica blir en replica av en replica? TRD2000GT er vel ikke en løpsbil?
Du kan ikke sammenligne denne med det kittet over, det er to HELT forskjellige biler, JGTC-bilen er rå forresten.
Bilde
 #460421  av magnesmurf
 
laffy skrev:
Skal gi meg med å argumentere (etter dette innlegget) :lol:

Er ikke TRD-kittet gatevennlig "tribute" til JGTC-bilen? Dvs at en TRD-replica blir en replica av en replica? TRD2000GT er vel ikke en løpsbil?
Du kan ikke sammenligne denne med det kittet over, det er to HELT forskjellige biler, JGTC-bilen er rå forresten.
Nå lagde trd styling kit til de fleste toyotaene både på 90 tallet og idag. At de hentet inspirasjon til mr2en fra løpsbilen er jo tilfeldig. Finnes faktisk en supra med trd kit her til lands også.. Sånn mtp å "ødelegge" en bil til over 500k :wink:
Når det er sagt har jeg alltid ønsket meg en trd bil, og siden de som ble bygd på fabrikk ikke er mulig å oppdrive samt at de er høyrerattet alle sammen, så må det bli en replica.
Jeg synes formene på bilen er fine. De gir bilen en litt lavere og sportsligere look. Vanligvis er jeg motstander av det meste av styling. Men akkurat TRD bilen liker jeg.
Når det gjelder "sjelden", så er jo ikke en orginal turbo vanlig i norge. Men det er laget ca 130000 mr2 mk2. Regn med at antall turbo biler er hvertfall 20000stk. Vet at usa fikk ca 25000 mr og at ca 7000 av disse var turbo utgave.
Når det er sagt kjøper jeg ikke bilen som innvestering, da hadde jeg heller handlet meg en celica liftback fra 76-77 :wink:

Legger bare ved noen bilder av orginale trd biler i rødt og blått.
Vedlegg
trd blå1 work equip felger.jpg
trd blå1 work equip felger.jpg (37.13 kiB) Vist 1674 ganger
trd.jpg
trd.jpg (147.76 kiB) Vist 1674 ganger
trd 2000.jpg
trd 2000.jpg (101.89 kiB) Vist 1674 ganger
trd 2000gt.jpg
trd 2000gt.jpg (116.91 kiB) Vist 1674 ganger
Sist redigert av magnesmurf den 23 jan 2019 02:43, redigert 1 gang totalt.
 #460422  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Så om man først skal bygge om til V6 så er TRD kittet absolutt innafor!

Paul Woods tar seg forresten sikkert av V6 konverteringa, han har holdt på i ørten år med ombygginger av MR2 :wink:

Felgene på min er helt klart valgt pga likheten til felgene på TRD widebody MR2n, og ville helt klart ha valgt den i rød. Evt BMW sin metallic brunfarge:
Paul woods har venteliste på ca 2år nå, og tar ikke imot nye bestillinger før han har unnagjort alle bookinger..

Nå har jeg en svakhet for blå da. Men hadde den ikke skulle blitt gul hadde blå vært andrevalget i noen forskjelige nyanser, blandt annet toyota sin electric blue
electric blue.jpg
electric blue.jpg (221.09 kiB) Vist 1673 ganger
eller lexus lfa sin pearl blue.
lfa pearl blue.jpg
lfa pearl blue.jpg (346.15 kiB) Vist 1673 ganger
3 valget hadde vært lexus sin brownstone, som er et hakk mer grå enn brunfargen til bmw.
brownstone.jpg
brownstone.jpg (188.46 kiB) Vist 1673 ganger
Ellers gjør trd bilen seg i sølv også
trd sølv.jpg
trd sølv.jpg (116.6 kiB) Vist 1668 ganger
 #460423  av GhostRider88
 
Fin i rød også, samt blå.
Selv har jeg en liten forkjærlighet for denne mr2'en, har fulgt meg siden jeg selv fikk mr2. Sikker flere som kjenner til den.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

...men praktisk? nei :twisted:
 #460424  av celicat23
 
Skal vi snakke "ødelegge original bil" så må man ta en liten runde på akkurat hva det er som blir gjort med bilen. Ett kvalitets trd kit på en mr2 (eller en supra mkiv) er rimelig innafor vil jeg si. Personlig hadde jeg med glede betalt det samme før en dønn original mr2 eller supra, som en som hadde ett trd sitt kit på seg.

Snakker vi en mr2 (eller supra) med ett veilside, border, bomex, toms etc kit... Nja. Det er ingenting galt med noen av de kit'ene (ja, jeg er en av raringa som til og med liker veilside) men... Da er det liksom en "styling bil" igjen, litt fast & the furious. Det er ikke TRD, det er ikke noe som er smått legendarisk lengre. Da er jeg også over på at en original bil har mer verdi.

Men... Forstår selvfølgelig at noen vil være uenig her. TRD kittet er BRUTALT. Det er det som gjør det så herlig for oss som liker det, og sikker det som gjør det så jævelig for de som liker ett mer originalt utseende :D
 #460427  av ArildM
 
Ikke sååå ulikt da?
Bilde
Bra du tør gå for noe som er litt kontroversielt Magne :wink:
 #460431  av hmsilset
 
Gratulerer med ny bil/prosjekt :) jeg har ikke så mange forslag. Kanskje røske ut ac anlegget? Har hatt det på en mr2 en gang, og det ble ikke brukt ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 63