TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460432  av magnesmurf
 
Jeg savnet faktisk ac på roadtrippen jeg var på i fjor ;)
 #460433  av ArildM
 
Er det ikke liiiiittegrann godt å ha når det pusher sånn 30 grader utendørs?
Er vel fare for at det ryker uansett om det blir 2gr eller annen motor neddi der :wink:
 #460440  av GhostRider88
 
Jeg har helt fjernet min ac. Var defekt uansett (lakk), så da jeg satt inn beams fjernet vi like greit ac motoren. Får litt ekstra ponier også ;)
Får heller svette litt i varmen og drikke vann, som ikke er det største problemet i Norge (om man ser bort ifra sommeren 2018)...
 #460442  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Er det ikke liiiiittegrann godt å ha når det pusher sånn 30 grader utendørs?
Er vel fare for at det ryker uansett om det blir 2gr eller annen motor neddi der :wink:
Skal faktisk la seg gjøre å beholde med 2gr motor, da ac er standard på den motoren. Og man bytter strengt tatt bare ut kompressor til ac, så litt kabling og noen slanger som skjøtes sammen, så burde ac fungere hvis dne gjør det fra før :wink:
Jeg kommer nok til å beholde ac hvis det lar seg gjøre.

Sitter for øvrig å ser etter pene gulfarger. Og prøver å korte ned listen en del. Men ønsker fortsatt tips til fine gule lakkfarger.
SÃ¥ langt er favorittene en fra lotus og en fra kia..
Vedlegg
gul kia  sunset yellow s7y.jpg
gul kia sunset yellow s7y.jpg (3.91 MiB) Vist 2055 ganger
lotus solar yellow PPG Code 83935, Autocolor code 0455.jpg
lotus solar yellow PPG Code 83935, Autocolor code 0455.jpg (45.43 kiB) Vist 2055 ganger
 #460443  av ArildM
 
Så gammel at jeg gjerne holder med deg i å beholde AC :lol:
Får vel en mer moderne AC i 2GR motoren også, så hvorfor ikke :)
Om mulig ville jeg ha sett på biler i virkeligheten for å få et godt intrykk før du bestemmer deg.
Men er ganske begrenset med gule biler å dra å se på i Norge kanskje :lol:
 #460446  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Så gammel at jeg gjerne holder med deg i å beholde AC :lol:
Får vel en mer moderne AC i 2GR motoren også, så hvorfor ikke :)
Om mulig ville jeg ha sett på biler i virkeligheten for å få et godt intrykk før du bestemmer deg.
Men er ganske begrenset med gule biler å dra å se på i Norge kanskje :lol:
Kommer nok til å kjøpe noen spraybokser med lakken og prøvespraye sånne lakktest bilfasonger. :wink:
De får man på ebay til 25kr stk, og en spesialblandet boks med lakk koster 350kr per boks.
Grei måte å få en fargetest på :)
 #460448  av Zepticon
 
Jeg har aldri fatta hvorfor folk fjerner AC.

"Men det stjeler jo effekt!!!!"
Nei det gjør ikke det. Alle AC systemer i "moderne" biler har elektrisk clutch som gjør at det bare stjeler effekt når det er på, og da minimalt. Den stjeler garrantert mindre effekt enn det idiotiske åpne luftfiltere folk plasserer midt inni et glovarmt motorrom, i steden for det orginale som henter luft utenfra.

Det er på nivå med å lime igjen vinduene for å spare vekt ved å ta ut vindusheisen.

/rant :mrgreen:
 #460449  av magnesmurf
 
Zepticon skrev:Jeg har aldri fatta hvorfor folk fjerner AC.

"Men det stjeler jo effekt!!!!"
Nei det gjør ikke det. Alle AC systemer i "moderne" biler har elektrisk clutch som gjør at det bare stjeler effekt når det er på, og da minimalt. Den stjeler garrantert mindre effekt enn det idiotiske åpne luftfiltere folk plasserer midt inni et glovarmt motorrom, i steden for det orginale som henter luft utenfra.

Det er på nivå med å lime igjen vinduene for å spare vekt ved å ta ut vindusheisen.

/rant :mrgreen:
Du sparer jo litt vekt da, kanskje 5 kg? :lol:
Det må man jo gjøre når man legger til ekstra vekt i form av store felger, som også veier minst 5kg mer enn orginalfelger. Men siden de er uavfjæret vekt kan du for regne 50kg isteden :wink: :lol:
 #460450  av ArildM
 
Kommer jo også an på hva man er ute etter.
En pur SW20 med masse sugehester er noe mer rendyrket sportsbil, ala noe man bygger for å feks tenke på lette felger, ta med på trackday, spise svinger i Inital D stil.
Mens en Widebody SW20 med 2GR motor har så mye grunt at det ultralille en AC kompressor faktisk bruker lett kan ofres bare fordi den ikke lengre er en REN svingespiser. Det er en showbil, en kosebil man kan dra på langtur med, en mye mer allround bil til alle formål. Da er tilogmed noen "tunge" alufelger heeelt innafor imho :)
 #460453  av ArildM
 
Bilde
Jeg ville kanskje ha lagt inn noen sorte kontrastfelter om jeg hadde gått for en litt "moderne" gulfarge med spill i. Synes det gjør seg litt IMHO.
Ellers har jo Erlend her inne en SW20 med original gulfarge, synes ikke den er så dum jeg i virkeligheten :D
 #460458  av magnesmurf
 
Ikke så dum den mercedes fargen. Minner litt om en dodge gulfarge jeg kikket på, må uansett bare prøve meg frem litt.
Synes faktisk svart er litt oppbrukt mot gult.. Har blitt gjort mye av det de siste 10 årene, så nå det litt oppbrukt.

Erlend sin er veldig fin. Tar jeg ikke feil er den bilen 576, solar yellow. Mens min er 567, signal yellow.
 #460461  av magnesmurf
 
Makk skrev:RAL 1007 :mrgreen:
Er vel ikke så mye sportslig over gravemaskingul? :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 62