TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460628  av magnesmurf
 
Da er ledingsnett målt ut, og det er i orden.
Skal sjekke hovedkrets til EFI og hovedrele når jeg får tid. Men lukter ny ecu for å få vekk feilkode.
 #460629  av GhostRider88
 
Nydelig med røde baklykter på gul bil. Ser med ett mer stilrent ut 8)

Kjedelig med slike trøblete feilkoder som man ikke finner ut av. Hadde en slik jeg også da jeg hadde den opprinnelige A/T beams ECU'en. Løsningen ble å bytte til ny M/T Beams ECU. Da var alle problemer løst. Håper det er så enkelt for deg også om det ender med å bytte.
 #460631  av magnesmurf
 
HAr målt at det ikke går strøm i oppvarmingskrets til lamdasonden. Siden hovedkrets fra efi gir strøm til lambda, er feilen at den ikke blir jordet gjennom ecu. Med andre ord er det stor sjanse for deffekt ecu. Har fått ordnet meg en til låns som jeg skal prøve med når jeg får hentet den.
 #460635  av magnesmurf
 
Da har jeg fått prøvd med ny (lånt) ecu. Og det fungerte fint uten feilkoder. Så da må jeg enten få reparert den jeg har. Evt få tak i en brukt ecu fra statene.
 #460636  av ArildM
 
Bra! :)
Da vet du i alle fall hvor feilen ligger :)
Synes å huske at 20v blacktop ecuen hadde/har trøbbel med noen transistorer som har for dårlig kjøling originalt (i alle fall om den står i solsteika i USA osv). Alt lar seg vel reparere om du finner ut hva som er gåent og du enten lodder/fikser selv, eller prøver å skaffe ny ecu :)
 #460640  av magnesmurf
 
Er igang med å undersøke kjøp av ecu fra statene evt rep av den jeg har.

Gikk over innvendig girsjalter isted, byttet det meste av foringer på en brukt jeg har kjøpt. Byttet foringer og fjær. Skal lakke den hammerite også. Så bytter er jeg over fra min rev1 til den jeg har kjøpt som er rev2+, så det blir shortshift.
Clutchen er luftet, men det blir ikke helt bra. Så neste der er clevis kit. Hjelper ikke det blir det også stålomspunnen slange.

Tok også på meg et lite prosjekt, som ikke gikk helt bra. Ville oppdatere look til rev2, så lakkerte sidelister.
Fikk alle mulig problemer med lakken som ikke ville sette seg på listene, på tross av de var pusset ned. Grunning som krakelerte osv. Så lakken ble langt fra bra på lister. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde de blitt foliert isteden for lakkert.
Meget mulig jeg pusser de ned og legger folie isteden etterhvert..
Vedlegg
DSC_0423.JPG
DSC_0423.JPG (4.45 MiB) Vist 1303 ganger
 #460644  av ArildM
 
Ser bra ut på bildet i alle fall :) Plastikk er vel noe av det verste å lakkere...
Vurderte faktisk å gå "feil vei" og å foliere listene mine sorte hehe :mrgreen:
Hva er det som ikke blir bra med clutchen? Kan være verdt å vurdere å bytte master og slave sylinder, koster ikke all verden. Extended pushrod på slavesylindern kan også være greit å få med (tok med det når jeg fiksa opp min) :)
 #460645  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Ser bra ut på bildet i alle fall :) Plastikk er vel noe av det verste å lakkere...
Vurderte faktisk å gå "feil vei" og å foliere listene mine sorte hehe :mrgreen:
Hva er det som ikke blir bra med clutchen? Kan være verdt å vurdere å bytte master og slave sylinder, koster ikke all verden. Extended pushrod på slavesylindern kan også være greit å få med (tok med det når jeg fiksa opp min) :)
Er bare at den ikke løser ut før pedal er veldig lange nede. Og har jo luftet den skikkelig.
Ser at den orginale innfestingen flekser en del, så prøver clevis kit først.
 #460647  av ArildM
 
Regner med du har prøvd å justere stangen som ligger bak clutchpedalen og inn mot hovedsylinderen? Min tok også veldig langt inn, så langt inn at jeg nesten ikke fikk løst ut clutch etter bytte av hele systemet. Men ved å justere stanga bakom clutchpedalen ble det helt perfekt :)

http://mr2.ie/mr2/bgb/mk2/mechanical/clutch.html
 #460649  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Regner med du har prøvd å justere stangen som ligger bak clutchpedalen og inn mot hovedsylinderen? Min tok også veldig langt inn, så langt inn at jeg nesten ikke fikk løst ut clutch etter bytte av hele systemet. Men ved å justere stanga bakom clutchpedalen ble det helt perfekt :)

http://mr2.ie/mr2/bgb/mk2/mechanical/clutch.html
Har faktisk ikke prøvd det. Må se nærmere på hvordan man gjør det. Lakkerer plata til girspaken siden den var ganske rusten. Pusset den først selvfølgelig. Og slang på litt syregrunning.
 #460650  av ArildM
 
Ser stanga her:

En stang med gjenger på, skru den ut for å få den lengre og dermed flytter du punktet clutchen tar. Sitter en egen mutter der for å låse den fast mot pedalsiden. Deretter kan du vri på selve stanga for å korte/lenge den.

Ser også her:

At hele greia flexer når du trykker inn pedalen. I så fall er en solid roller en grei oppgradering :)
Husk bare at hele clutchpedalen må ut og at du må borre opp i godset på pedalen for å få inn kulelageret. Helt kurrant jobb :) Brukte bare en slik en for å komme opp til rett størrelse: Bilde
 #460652  av magnesmurf
 
Ser at hele innmaten moten cutchen vrir seg på min, så må nok bytte ut noe der.

Ble ferdig med girspak overhalingen nå. Litt grunning og lakk på plata, så skal den i bilen så fort jeg får nye foringer til innfesting. Valgte orginalt denne gangen. Så 4 nye gummiforinger er bestilt fra toyota.
Vedlegg
DSC_0428.JPG
DSC_0428.JPG (4.62 MiB) Vist 1275 ganger
DSC_0429.JPG
DSC_0429.JPG (3.93 MiB) Vist 1275 ganger
DSC_0430.JPG
DSC_0430.JPG (3.36 MiB) Vist 1275 ganger
 #460666  av ArildM
 
Finner nok ut av det :) Kan i alle fall varmt anbefales å ta en overhaling på clutch systemet, ble natt og dag i forskjell på min :)

Ble snasent det der! Er sånne små detaljer som utgjør hele forskjellen når man er ute å kjører (shifter feel osv) :wink:
 #460670  av magnesmurf
 
Fikk klare lykteglass til sidemarkeringslys også.
Begynner å hjelpe :)

Fikk byttet en deffekt bærekule foran.

Fant ut at for å bytte bremseskjold, så må ALT demonteres. Inkludert hjullager som må ut fra nav.
Så det blir en omfattende jobb, hvor alt gjøres samtidlig på en gang. Nå må det handles deler til den store gullmedalje til for og bakstilling. Kan like gjerne renovere alt sammen, så alt er nytt. Da er det lenge til neste gang noe må gjøres.

Har bestilt travers og komplettbakstilling brukt fra en JDM rev3 bil med lav km. Driver og forhandler meg til en brukt ecu, og skal prøve å fikset den jeg har i tillegg.
Vedlegg
DSC_0431.JPG
DSC_0431.JPG (4.26 MiB) Vist 1248 ganger
 #460671  av ArildM
 
Pussig hvordan det alltid baller på seg med disse MR2 prosjektene :lol: :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 62