Etter mange måneder dukker endelig den jævla bolten til o2 sensor opp hos toyota.
Fornøyd drar jeg for å bestille time til avgasskontroll.
Skal montere o2 sensor med ny bolt. Og da er selvfølgelig den spesielle mutterjævelen som har ligget og ventet på arbeidsbensken i flere måneder søkk vekk. Borte som om den aldri hadde eksistert!
Har sett den hver jævla dag i flere måneder mens jeg har jobbet.
Nå vurderer jeg å brenne bilen.
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:22 aug 2019 22:00
av GhostRider88
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:23 aug 2019 18:21
av ArildM
Bytta o2 sensor på min her om dagen, er festet med to helt vanlige bolter. Ikke noe problem
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:23 aug 2019 18:46
av magnesmurf
ArildM skrev:Bytta o2 sensor på min her om dagen, er festet med to helt vanlige bolter. Ikke noe problem
Blir nok problem når det skal løs igjen..
Ser at de spesialmutterene som sitter på orginale gjengestag\bolter har spor i seg for å tåle å utvides av varmen.
Fikk ny mutter på toyota idag. Så nå er det i orden.
Fant ut at bilen er feilregistrert også. Så skal se om det lar seg ordnes.
Den er faktisk førstegangs reg i 1990, ikke 1991.
Får jeg ordnet det er den veteran neste år.
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:24 aug 2019 00:21
av GhostRider88
Godt å høre at det løste seg Ser dog fortvilelsen når man møter hinder etter hinder.
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:24 aug 2019 08:38
av ArildM
Fikk løsnet de helt fint når jeg byttet downpipe, og eksosanlegget har i alle fall stått på i 10 år ish? Hvis de setter seg så tipper jeg induksjonsvarmern tar de
Men uansett, bra det ordner seg
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:26 aug 2019 12:07
av magnesmurf
Og det er vel gammel type LMM på disse, der kan du jo stramme/slakke fjæra inni, for å magre/feite blandingen, det hadde kanskje vært lurt med en bredbåndslambda for å se hvordan ting virkelig står til da...
Avgassmåling utført. Fortsatt ikke helt innafor. Men langt bedre.
Utførte måling både før og etter fylling av e85\sprit på tanken. Fylte ca 5 liter av det mens tanken inneholdt ca 10-15 liter bensin.
Merkelig nok var det ingen forskjell i CO med og uten e85, noe som er temmelig uforståelig for meg.
Kan jo være fordi jeg tuklet litt med luftmengde måleren for å få til dette.
Skal prøve å bytte hele luftmengdemåleren også.
Så har bestilt en brukt.
Får ikke gjort så mye mer enn det, så blir ny motor hvis det ikke virker.
Usikker på hvordan man strammer\slakker fjær inni LMM? Så ingen skrue som var til det formålet.
Ny måling vs gammel måling:
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:26 aug 2019 16:36
av magnesmurf
Får ta noen bilder av kjerra, siden den ikke blir kjørt på en stund.
Ny spiller med mobilholder, hvor mobilen fungerer som integrert del av spiller.
Gule belter.
Ble helrøde baklys til slutt (de hvite blinkerene er foliert)
Re: Magnes nye mr2 turbo prosjekt.
Legg innLagt inn:26 aug 2019 17:20
av magnesmurf
lasse skrev:
Og det er vel gammel type LMM på disse, der kan du jo stramme/slakke fjæra inni, for å magre/feite blandingen, det hadde kanskje vært lurt med en bredbåndslambda for å se hvordan ting virkelig står til da...
Fant ingen justering inni her.
Ser det sitter en skrue på siden. Vet du om det er den som slakker\strammer fjæra?
Nye nav og bremser på plass foran.
Må fortsatt justere bremsene bak litt, samt lufte systemet før jeg sier meg ferdig med bremser.
Har vært såpass fornøyd med black diamond bremseskiver på den blå, at det ble samme på den gule.
Prøver porterfield bremseklosser foran for å se hvordan de yter.
(ja jeg veit dekaltrimming er harry)