TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460477  av ArildM
 
Vet ikke om du så nyeste Grand Tour, men den Urusen (for et navn på en bil) der hadde en fin gulfarge! :D
Vedlegg
vlcsnap-2019-02-10-22h28m54s753.png
vlcsnap-2019-02-10-22h28m54s753.png (1.51 MiB) Vist 2045 ganger
 #460478  av magnesmurf
 
BÃ¥de lamborghini og ferrari har fine gulfarger :wink:

Kommer nok til å handle en del spraybokser og "test" biler for å prøve litt forskjellige gulfarger..
Har også kjørt en del runder i "lakkboksen" på Gran turisimo og forza 6 :lol:
Kommet frem til at jeg foretrekker en litt mørkere gul, men ikke så mørk som forden som ble linket til her inne.
 #460480  av magnesmurf
 
Har sett den listen :wink:

Lotusen står allerede på listen. Rx7 fargen var tøff den også 8)

Skal som sagt prøve meg litt frem :wink:
 #460483  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:Tenkte at du nok garantert hadde sett listen ;)

RX7 og lotusen er mine favoritter når det gjelder gulfarge :)
Lotus solar yellow er en perlemor versjon av deres opprinnlige saffron yellow.
Saffron yellow er uten perlemor\metallic, men ellers samme farge. Perlemor lakk er egentlig noe drit, fordi hvis man får en skade må hele bilen lakkeres om. Lakker man bare et panel får man stor fargeforskjell, siden flakes må have riktig vei i forhold til de som ligger i resten av lakken.
 #460484  av GhostRider88
 
Dette vet du bedre enn meg. Jeg går bare etter bilde og hvordan fargen tar seg ut. Hadde jeg vist det ville jeg ha valgt den gulfarge uten perlemor (saffron yellow) eller kanskje den som er på rx7'en.
 #460485  av magnesmurf
 
Derfor jeg skal lage meg noen "testbiler" som jeg lakker med sprayboks i forskjellige fargekoder :wink:

En ting er å se et bilde, som kanskje er trikset litt med, for å se en fin farge.
Er noe annet å ha en liten prøve som man kan se i forskjelllige lysforhold i både sol og overskyet vær, og få se hvordan fargen egentlig ser ut.

Her er saffron yellow :wink:
Vedlegg
saffron yellow.jpg
saffron yellow.jpg (282.79 kiB) Vist 2007 ganger
 #460505  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:Kom over denne videoen med noe av det skjeldneste innen mr2: Original TRD 2000GT, Toms mr2, v6 swap, TRD replica etc. Nice 8)
Har faktisk sett den før. Mye snasent der.
Jeg skulle gjerne fått tak i mer info om toms bilen. Det sitter en trimmet 3sge motor i den. Fra Toms. 240hk uten pustehjelp.. :shock:
 #460507  av ArildM
 

Står twincam turbo på dekalene på siden da?

Garage P har forresten et ganske stilig "Low rise" hovedlyktsett til MR2. Har det liggende i garasjen, ikke kommet så langt at det er installert dog :roll: :D
 #460509  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:
GhostRider88 skrev:Kom over denne videoen med noe av det skjeldneste innen mr2: Original TRD 2000GT, Toms mr2, v6 swap, TRD replica etc. Nice 8)
Har faktisk sett den før. Mye snasent der.
Jeg skulle gjerne fått tak i mer info om toms bilen. Det sitter en trimmet 3sge motor i den. Fra Toms. 240hk uten pustehjelp.. :shock:
Candyshop det der ja :) Selv veldig sansen for den Toms mr2'en, men som Arild skriver er det en 3sgte motor i den om det stemmer med merkene på siden
ArildM skrev:
Står twincam turbo på dekalene på siden da?
Ser ingen grunn for at eieren vil sette på et slikt merke med en trimmet Toms sugemotor? Men vi får jo ikke se oppi motorrommet, så uten noe mer info blir det bare gjetninger. Fin er den uansett, men toms 3sge vil gjøre den mer spesiell i min bok ;)
 #460510  av magnesmurf
 
ArildM skrev: Står twincam turbo på dekalene på siden da?
Mulig det er turbo i den.
Men har en mr2 bok hvor toms bilen står beskrevet på japansk. Men klarer å tyde såpass mye som at toms tilbød en 3sge motor med 240hk.
Skulle gjerne hatt litt mer info rundt akkurat det, men er ikke akkurat dreven i japansk :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 62