TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tores 1JZ Celica Supra Banebil

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460576  av Rolla75
 
Hei, driver på med en Celicasupra om dagen som eg tenkte eg skulle dele med dere
Bilde
lite specsliste sånn den er idag,
1JZ Non vvti med HKS264 kammer, stålpakning ARP bolter de fleste steder, Twin scroll manifold og twin scroll comp turbo
bakover er det ACT clutch, R154 kasse, mellomaksling for JZ swap i S-chassis :lol: , bakstillinga er S13 med solide aluforinger, Diff fra R32 GTS med tilhørende akslinger så det holder noe hester, mer en kassa tåler, og div Cusco justerbare stag i bakstillinga
forstilling er full s13 altså alt fra en s13, med vinkelkit fra GKtech i australia som gir 72 grader lock og 45mm drop spindeler, coilovers er JIC Magic... ellers er det mye smått som eg ikke har skrivi :P

bilen har blitt brukt i Drifting før, plukket ned og skulle forbedres men forje eier stoppet opp og solgte helt tomt karroseri til meg i august i fjor, han var nesten ferdig med rørrammer, bur og glassfiber og div ellers rundt om
så slik ut når den kom til meg, hadde med meg Watanabe repsa mine og kasta på i en gang :lol:
Bilde
bynte i en gang og forberede til lakkering av glassfiber og karroseri utvendig da det gir meg mye mer lyst til å drive på med resten når det ser fint ut.. sveisa igjen og fikk motorrommet fint
Bilde
lakkerte alle løse deler først, og nyinnhandla 1jz i hjørnet her
Bilde
Bilde
Bilde
så var det utvendig karroseri sin tur, venter med rørrammer, bur og innvendig til alt er ferdigsveisa og alt av braketter osv er ferdig :)
Bilde
kommer seg fort
Bilde
Bilde
fulgte jo ikke med no med bilen så fant ut eg ville ha TA22 dash istede for å skaffe orginale eller bare lage ei aluplate
Bilde
analoge målere som fulgte med ene ae86'n fra japan
Bilde
s13 bakstillinga sanblåste og lakkerte den så blei den noe finere
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
fant ut supra klistremerket på bakluka kunne brukes flere steder
Bilde
Bilde
Bilde

så er det prosjekt radiator baki, planen er å bruke spoilern til å dra inn luft
Bilde
Bilde
Bilde
:D
Bilde
Bilde
Bilde
øverste delen/den inni spoiler følger bakluka så eg faktisk kommer til nedi der og får fylt vann osv
Bilde
planen med tank var å ha den slik rett bak radiator, fant ut den var dumt bpde pga varm bensin og dårlig flow ut av radiator
Bilde
var jo så og si ferdig med å legge opp slik men neiiida
Bilde
flippa ned tanken slik
Bilde
laga no fester, må jo flytte alle AN koblingene også og lage ny påfylling.
Bilde
ignorer at fankfestet ikke er beint, er ikke ferdig der :P
Bilde
laga rustfritt "downpipe" og tilpassa til en 40mm Precision Turbo wastegate , håper det er stort nok
Bilde
Bilde
skulle vel egentlig tigga det her men er like like sikker på tigginga mi som mig'en
Bilde
Gktech vinkelkit
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
utrolig mye jobb med ting man ikke ser :lol:
har igjen mye innvendig før det er lakk, blir hvit overalt og røde rørrammer og bur
Nardi ratt, Bride stol og orginal passasjerstol for ekstra jdmness :lol: :lol:
Bilde
Bilde
Bilde
driver å får til no VEMS sprut også men går smått
Bilde
Bilde
myye igjen og mye som ikke er her fordi da hadde posten vært utrolig lang :lol:
skal prøve oppdatere av å til når det skjer noe, planen er å kanskje få testkjørt i år men ikke no store planer utover det...
 #460577  av ArildM
 
Takk for delinga!

Blir bare råere og råere de prosjektene dine!
Digger som sagt "Racing Toyota" fargene fra 80ish tallet(?).
Håper på noen videoer etterhvert som du får testa og kjørt litt!
Ellers må jeg vel bare si stå på videre :mrgreen: 8)
 #460581  av Rolla75
 
Blir nok ei stund til testkjøring med den her :|
fått handla meg no mer rele, ikke no elektriker så må bare bruke litt tid for å få det så fint eg klarer
Bilde
klarte ikke leve med det lille brakket som ikke sto i stil med noe som helst så reiste å kjøpte ett øskeskaft istede, ta22 dashen er "treverk" girkula er treverk så hvorfor ikke brekket :D
Bilde
var sikker på den brekket var alu men var nok støpegodts, får håpe sveisen holder..
Bilde
Bilde
 #460583  av OleST
 
Økseskaftet ble stilig!

Så lenge elnettet er lagt på en ryddig og oversiktlig måte så tror jeg ikke en elektriker hadde gjort det bedre.
 #460585  av Rolla75
 
må varmebehandle det litt og få det til å se gammelt ut tenker eg :?:

fikk pakke fra driftmotion
Bilde
nye bremser, gikk for ebay slissa å drilla, fulgte med noe no-name klosser, usikker om eg tørr bruke dem..
Bilde
nytt fra driftmotions, napper ut motor og lakkerer den også, blir ei uke eller to til eg byner med den :)
Bilde
Bilde
supra sjorte med riktige farger :)
Bilde
electrisk servo, fra astra G
Bilde
festet
Bilde
drilla hull til nye an utakene på tanken
Bilde
fikk en som kan å sveise til å sveise dem inn og vise meg litt med aperatet mitt, er kun selvlært med tiggen så mye tips og triks å lære her, og trenger mengdetrening, får det til bra på flata men i hjørner og slikt sliter eg
Bilde
min og hans sveis
Bilde
ribba bilen igjen, sveise litt hull og smått i mårra så blir det lakkering av bur, rørrammer og interiør i helga :D
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #460586  av OleST
 
For å elde det så kan du pusse det til bart treverk og håndtere det med litt oljete/møkkete hender + lett sviing med propanbrenner.

Smør det inn med matolje etter "aldring"
 #460587  av ArildM
 
Gromt chassis. Ser ut til at motoriseringen og alt blir deretter :)
Skal snart til med å prøve å lære meg litt MIG selv, aldri sveist før, men ser ut til at det går helt greit å være selvlært :mrgreen:
 #460590  av Rolla75
 
du blir nok fort flink med miggen :)
skal prøves Ole

lakkert i helga
Bilde
Bilde
Bilde
ser ut som en CRX uten rørramme bak haha
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
bra fornøyd, kan endelig byne å montere ting for godt :D legge opp elektrisk og bensin next
 #460591  av ArildM
 
Strøkent! :D
 #460621  av Rolla75
 
går frammover her
fått montert ferdig alt med motoren
Bilde
Bilde
ny lengere studs til turbomanifolden da eg må ha en spacer imellom for å få god nok plass til oljeretur, håper det blir tett
Bilde
audicoiler
Bilde
Bilde
Bilde
alt nett til motoren ferdig
Bilde
her er alt nett til motor montert, klarte gjemme det godt
Bilde
laga ei blokk off til bensinmålern da eg har snudd tanken så den ville vært ubrukelig uansett
Bilde
satte nediigjen motor og montere sammen
Bilde
trykktesta beninsystem ute, måtte stramme ett par men tett nå!
Bilde
montert alt til trykkrør forran
Bilde
Bilde
ikke mye igjen til oppstart nå, mangler å kjøpe en del slangeklemmer og ferdigstille og teste kjølesystemet og bitte litt elektrisk samt bli klok på sprutet
Bilde
 #460622  av ArildM
 
Syykt strøkent.
Blir helt rått dette :D
 #460651  av Rolla75
 
det er målet det Arild :P
kjøpte no gamle R888 av ene eg jobber med
Bilde
dem gjorde seg, mindre rulleomkrets så mer vinkel før det tar inni rammevangen :twisted:
Bilde
må få justert inn forstillinga en dag, låser seg før full lock
Bilde
nok camber iallefall, setter seg bare støv på halve dekke :lol:
fått på og midifisert multireimstrammern , ac og ps delete
Bilde
lagt opp bremser forran, la dem utenom motorrom for å slippe å se på dem :P
bestilte meg no mer nippeler da det var tommer på OBP pumpene mine både i pedalboksen og brekket
Bilde
Bilde
ser noe merklig ut uten skjerm
Bilde
dytta ut og prøve starte men fikk bare ne massiv pottesmell, må sikkert få noen som kan det til å se på timinga da det er litt fler innstilinger en eg skjønner inne der
Bilde
tok propanbrennern på brekket og fikk fin farge, tok så å svidd inn litt div...
slipe sveisen neders og lakke neste da
Bilde
Bilde
Bilde
kappa av taket av delebilen
Bilde
blei kvitt no søppel i samme slengeen, sikkert første celica supran med 318 motor haha
Bilde
Bilde
 #460667  av ArildM
 
Tøffeste håndbrekket :lol: :mrgreen:
Keep up the good work 8)
 #460764  av Rolla75
 
takk :)
går utrolig sakte her, fått lagt opp ett bremserør på supran på en måned :shock:
fått gjort mye anna, beveger seg vel litt mer til en garasjetråd det her da eg har alt for mange prosjekter på likt og bytter på å drive på dem hele tida..
fått tatt en liten vårrydd iallefall
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
kan vel byne med at eg har handla meg truck, noe som gjør rydding og flytting av div myye enklere, hanlda en som ikke gikk siden den var billig, litt fikkling sammen med fadern så gikk den, det meste måtte ses over, av bensinsystem og tenning
Bilde
flathead fra detroit, ikke akuratt no hi-tech her..
Bilde
rett i arbeid
Bilde
hadde bygd seg opp en god haug med dekk utenfor så godt bli kvitt litt rot
Bilde
sett litt på landcruisern ,fått start på den etter turbokonvertering og den går frammover og bakover men mangler lengre bolter til body liften og å koble opp kompressoren til arb sperrene, litt tull siden det er 12v rele og 24v kompressor... ooooog må bytte en stikkaksling forran og bytte litt bremsedeler
Bilde
gått lei å kjøre hiace så bestemte meg for å få istand grå ae86n med skilter, den mangler EU så bare å sette i gang, bytta reim og litt før eu, ikke dumt :P
fikk no småfeil på eu og mangler kun ett hjullager og justere frontlys så er den godkjent
Bilde
bestemte meg for å bredde ssr mk2 ene til ae86n, dem er 3 delte men sveisa så kappa dem ifraherandre og måle meg fram til ønsket bredde på leppene, så lepper er på vei fra New Zealand, restaurere senter mens man venter
Bilde
sodablåste senterene, myye snillere ved alu en sandblåsing
Bilde
Bilde
så litt vannbase med klarlakk
Bilde
lite struktur :D
Bilde
med gamle leppa sett oppå, trur det blir bra med nye breiere og blankere lepper :D
Bilde
så enda en ting som stjeler tid, har en bmw 320 eg bruker til litt gøy, kosta med 5000 så bruker den for det den er verdt :D
var å kjørte på dokka gatetebil og jammen blei det 3.plass selv med 150hk :lol: :lol:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #460769  av ArildM
 
Grom landcruiser. Kunne ha tenkt meg en sånn en gang :mrgreen: Må vel ha sveiseapparatet i jevnlig drift med en slik en ? :lol: Men ellers rå 8)

Bmw 320 er jo vår tids AE86, så hvorfor ikke :mrgreen: BMW og Toyota er jo på talefot for tiden, så et Toyota merke i grillen er jo perfekt :mrgreen:

Ellers som vanlig en litt over snittet finfin bilpark 8)
Greit å få bytta reima på 4agen, bra 16v tåler at reima ryker,ish :)