TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tores 1JZ Celica Supra Banebil

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #460990  av Rolla75
 
ja ser litt på e36 som nåtidens 86, den er billig, går sidelengs og ikke sånn alverdens kul, ser de stiger kraftig i pris for fine eksemplarer allerede men får stygge og rusta svinebillig selv med seksylindra motor, dro den med på trening nå for noen uker siden og av en eller annen grunn gikk toppakningen nesten i en gang, kjørte etterpå til den stoppa av varmgang (tror eg) så nå er den helt død, får se om eg gidder swappe inn no større eller om den blir vrak..?

uansett fått sett litt på bremserør på supran, fyfaen å mye krøll med pumper som har tommer, noe uten og heeeelt ukurante gjenger men har finni alle nippela nå og nesten lagt opp alt!
Bilde

har også gått til innkjøp av en 1j vvti helt orginal fra japan så venter på den, så får eg bare plukke ut den her å skaffe no sprut som eg faktisk skjønner... klarer fint å venne meg til bilen med 300 hester au.. så får eg få til denne og få mer hester neste år eller noe :)
Bilde
Bilde

har også solgt den grå AE86'n og handla meg no så kjedlig som 4 dørs nittitalls toyota
Bilde
nybilen, henta i london :)
Bilde
som ny innunder
Bilde
såvidt det er brunt i traversene, men slik ser jo ny biler ut etter ett år :D
Bilde
og den funker som en toyota skal https://www.youtube.com/watch?v=g6WOEMaMnvA
 #461013  av ArildM
 
Kjekt med nye importreglene :lol:
Så strøken ut :mrgreen: Kanskje den forblir slik i noen uker :mrgreen:
 #461200  av Rolla75
 
endelig motor fra japan, ikke ofte en ser 4 1jz på ett bilde :lol:
en til meg og en til fattern
Bilde
fikk motor på tirsdag og lå syk til fredag, da blei motor bytta og på søndag gikk den :lol:
Bilde
Bilde
fikk lagt opp litt bremserør
Bilde
provosorisk bøttestol og første prøvetur i boks, kjørte den bare opp på bukken :lol:
Bilde
 #461201  av ArildM
 
Har det greit sånn motormessig nå da :mrgreen:
Fornøyd med importbilen? :mrgreen:
 #461203  av Rolla75
 
Chasern er heelt knall, fått testa den litt på både bane og vei og den funker akkuratt som man ser i japan :lol:
har skaffa orginalt understell og no felger som funker så bare få bygd om lysa og montert orginal stol så er det visning 8)

har supran på bukk og prøver å få alt klart for en liten test i helga :D litt smått rundt om som må ses på
planen er å få den kjørbar og montere alt sammen, så en prøveskilter og en liten roadtrip for å få den justert inn på 4hjulskontroll, noen som veit om et sted som tar slike biler? ingen her i nerheten eg har hørt med som får det til når det ikke er en bil man kan legge inn som engang ligner :lol:
Bilde
om noen veit om noen som har celicasupra baklykter er eg veldig interesert , klarte knuse toppen av venstre baklys...
Bilde
 #461204  av Rolla75
 
endelig!!!


bytta plugger, røyk som en diesel med hks plugga som sto i fra japan
Bilde
Bilde
Bilde
 #461209  av ArildM
 
Hørtes frisk ut den der :mrgreen: 8)