TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 AW11 - 1986 - 245hk - dual-clutch girkasse

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462308  av ArildM
 
Spennende :) Tenkte ikke Link ECU hadde støtte for CANbus, gleder meg virkelig til å se hvordan dette vil fungere i praksis.
Om girkassen relativt enkelt kan stå i standalone modus uten så utrolig mye ekstra dall er det absolutt en potensiell løsning for automat i SW20 turboen min også :D E153 kassa ser jeg veier rundt 60kg, så det er ingen ekstrem økning i vekt for min del :)

Ligger det noen LSD / diffsperre i denne kassa originalt?
 #462309  av MR2i
 
ArildM skrev:Spennende :) Tenkte ikke Link ECU hadde støtte for CANbus, gleder meg virkelig til å se hvordan dette vil fungere i praksis.
Om girkassen relativt enkelt kan stå i standalone modus uten så utrolig mye ekstra dall er det absolutt en potensiell løsning for automat i SW20 turboen min også :D E153 kassa ser jeg veier rundt 60kg, så det er ingen ekstrem økning i vekt for min del :)

Ligger det noen LSD / diffsperre i denne kassa originalt?
Tror ikke det, siden Quaife selger de:
https://www.darksidedevelopments.co.uk/ ... df28r.html
 #462317  av MR2i
 
Har i dag fått klarhet om leverandør av adapter mellom motor og girkasse.
Problemet er DQ250 svinghjul mot 4AGE veiv

DSG
mahovic-03L105266DF-2-800x600.jpg
mahovic-03L105266DF-2-800x600.jpg (81.76 kiB) Vist 695 ganger
4AGE
22100-SR0-0T0.jpg
22100-SR0-0T0.jpg (43.03 kiB) Vist 695 ganger
 #462319  av MR2i
 
ArildM skrev:Mulig å løse på fornuftig vis? :)
Skulle hatt tekniske tegninger eller kanskje kjøpt 2 brukte på huggeren og tatt med til metallguruen.
Høre hvilke muligheter som finnes. Har ingen tro på å sveise igjen skruehullene på veiva og lage nye som passer til DSG-svinghjulet. Men så var det å få sentrert og balansert hele greia også.
 #462320  av MR2i
 
Noe slikt jeg kanskje kan forvente at MR2'en kommer til å gå? Men med litt bedre feste pga. drift på bakhjulene.
Men burde være omtrent samme vektnivå og effektnivå.
https://www.youtube.com/watch?v=IvtDXakDlfw
 #462321  av MR2i
 
DQ250 external TCU Standalone. Ikke lenger avhengig av original kassestyring.
https://www.audiboost.com/content.php?1 ... on-control

Inputs that are required for the firmware to work:
-2 or more wheel speed signals
-Brake Pressure or Brake Switch Signal
-Paddle Up Switch
-Paddle Down Switch
If not using OEM Shifter Block {
-Sport Switch
-Mode Switch}
 #462322  av ArildM
 
NICE 8)
Morsomt at de tuller litt med 2GR motoren. Svinghjulet til 3sg(t)e passer rett på den i alle fall, så adapteren de har laget for å kjøre DSG kasse er trolig veldig lik det du må ha på 4a motoren. I beste fall identisk :wink:

Genialt at de har laget egen girkasse styring også. Ser de har en smart-tlf eller noe liknende som indikerer girvalg også?

Forsatt meget spennende dette :)
 #462329  av MR2i
 
ArildM skrev:NICE 8)
Morsomt at de tuller litt med 2GR motoren. Svinghjulet til 3sg(t)e passer rett på den i alle fall, så adapteren de har laget for å kjøre DSG kasse er trolig veldig lik det du må ha på 4a motoren. I beste fall identisk :wink:

Genialt at de har laget egen girkasse styring også. Ser de har en smart-tlf eller noe liknende som indikerer girvalg også?

Forsatt meget spennende dette :)
Wow! Det hadde jo avlettet masse!
Skal lese litt mer om det prosjektet der.
 #462330  av MR2i
 
Hmm.. kanskje jeg tenker ALT for tungvint..?
Hva med å bruke hele pakken fra Golf?

https://www.youtube.com/watch?v=KvdYYkqKk9Q

Denne bilen bruker LINK ECU også. Kjenner igjen dashbordet!
Her er jo egentlig hele prosjektet mitt pakket inn i en pakning

Byggetråd:
https://www.lotustalk.com/threads/exige ... ld.399546/

Men spørs om pakken er for stor for den lille MR2'en...
 #462332  av ArildM
 
Mye ledninger:
https://www.lotustalk.com/attachments/c-jpg.1069785/
Stilig mer girvalg:
https://www.lotustalk.com/attachments/2 ... g.1070289/
:D

Lurt å se mot Lotus forum :)
Både siden Lotus bruker mye Toyota motorer (2zz har c60 girkasse org, mens 4a har c50/c52), og siden det ser ut til at det er mye mer spennende prosjekter på den siden. Samtidig er vel Lotusen og MR2 gaaanske like i størrelse, men et stort spørsmål er jo plass i motorrom.

Du har ikke vurdert W30 plattformen? Ser for meg litt mer plass siden det mer eller mindre er rør-ramme konstruksjon i den. Samt at du får et ganske rustfritt MR2 mk3 chassis for en meget rimelig penge nå om dagen.

Absolutt genialt å starte med en komplett motor fra VW også, sparer mye fabrikasjon, samtidig som du får en mye mer moderne motor.
 #462334  av MR2i
 
W30 har jo ikke 30-årsregelen da, så det som grunnlag blir nok ikke aktuelt.
Dessuten er det AW11 som er plantet godt inn i sjela. Jeg var 23 år gammel da jeg kjøpte den første, 8 mnd gammel bil.

Men som du sier; voldsomt med ledninger. Hmm.. Er nok ikke bare-bare å ta det prosjektet likevel.
 #462335  av MR2i
 
Hm:

https://www.reddit.com/r/mr2/comments/6 ... p_options/

VW 1.8T - easy to get hold of, fun power and potential, quite modern, bit of fabrication and not well documented. - if you have the money, a 2.0TFSI would be amazing!
 #462336  av MR2i
 
ArildM skrev:NICE 8)
Morsomt at de tuller litt med 2GR motoren. Svinghjulet til 3sg(t)e passer rett på den i alle fall, så adapteren de har laget for å kjøre DSG kasse er trolig veldig lik det du må ha på 4a motoren. I beste fall identisk :wink:

Genialt at de har laget egen girkasse styring også. Ser de har en smart-tlf eller noe liknende som indikerer girvalg også?

Forsatt meget spennende dette :)
UPPS! 25.000 EURO for det kittet til 2GR...
https://www.jubu-performance.com/de/tun ... ersion-399
 #462337  av MR2i
 
Ferdig LOOM 4AGE til LINK ECU ihvertfall

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18