TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Informasjon fra medlemmer om deres pågående bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462227  av MR2i
 02 aug 2020 00:18
https://shop.mambatek.com/Turbo-SUBARU- ... 1-0539.htm

Har internal wastegate. Kun $819,00

Comp. Wheel : 48.3 mm / 68mm (GTX 11 Blade Billet Wheel 16G with Extended Tip)
Turbine Wheel : 49.2 / 56 mm (TD05H 9 Blade Viper Turbine Wheel)
Compressor Housing : 2.25” Inlet / 2” Outlet (58mm Inlet / 48mm Outlet)
Turbine Housing : Bolt-On 10cm High Inconel Turbine Housing
HP Support : 350~450 HP
 #462228  av MR2i
 02 aug 2020 18:00
Alternative girkasser 6 trinns sekvensiell for "kun" 65.000,-
https://shop.quaife.co.uk/quaife-toyota ... al-gearkit

Dette kitet passer rett inn i C52 skallet. Så er nok en MYE enklere løsning
 #462230  av MR2i
 02 aug 2020 19:00
C52 girkasse data:
https://mr2wiki.com/MKI/Transmission

Gear ratios (C52):
1. 3.166:1
2. 1.904:1
3. 1.310:1
4. 0.969:1
5. 0.815:1
Final drive: 4.312:1
37 kg
 #462231  av MR2i
 02 aug 2020 19:35
 #462232  av ArildM
 02 aug 2020 21:28
Ville ha hørt med Paul Woods kanskje få noen inspill hva han tenker om prosjektet :) Han er guru deluxe på modifiserte MR2er. ATS racing er vel store på MR2, men kanskje mest bare på AW11?

Quaife har også en noe styringskomponenter til AW11 for å få annen utveksling på styresnekka.

Blir spennende å se hva du ender opp med til slutt.
The Skid Factory brukte nylig en del av samme kammene mener jeg når de bygget opp en AW11 med 20v sugemotor. Fikk bra med effekt utav den.

Ellers har vel Thomas her inne også Link ECU på sin SW20, så det virker å være et bra valg.

Fortsatt spent på hvilken løsning du ender opp med mtp girkasse. Også rent praktisk hvordan det løser seg i forhold til "interface" altså hvordan du skal gire i bilen. Paddle shift? Eller er DSG full auto? Må jo uansett ha noe for å velge mellom park/revers/forover?
 #462233  av ArildM
 02 aug 2020 21:34
 #462234  av MR2i
 02 aug 2020 22:20
Jeg har enda ikke funnet den girkassen jeg tenkte på i første omgang. Mente den bare var noen få kilo tyngre.

Det skal være paddleshift på sport. Og full auto. 7 trinn med 2000 rpm i 90km/t hadde vært kjekt. Så derfor var den Link-saken med den 7" skjermen hadde vært fin. Se hvilken modus man er i osv. Der girstanga er i dag kunne man hatt modus og girvelger.

Skal sende en mail til Paul Woods og høre hva han tenker.
 #462235  av MR2i
 02 aug 2020 22:32
Mail sendt til Woodsport
 #462237  av Myklebust
 03 aug 2020 15:32
Hissig 4A-GE liker vi!! Blir spennende å følge prosjektet her :mrgreen: Behold fargen, liker two-tonen :mrgreen:
 #462239  av MR2i
 03 aug 2020 16:52
toyofan skrev:Hvilket budsjett har du?
Må jo bli verdens dyreste mr2 dette?


Brukte 95000,- på forrige prosjekt inkl. en rusten bil. Regner med 250 - 300.000,- på dette. Inkl. bil da.
 #462240  av MR2i
 03 aug 2020 16:53
Myklebust skrev:Hissig 4A-GE liker vi!! Blir spennende å følge prosjektet her :mrgreen: Behold fargen, liker two-tonen :mrgreen:

Ja, er den som kommer til å bli brukt om jeg finner en som er god nok. Den avbildede tok dessverre fyr og er nå bilcross-karosseri.