TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463016  av magnesmurf
 
Makk skrev:Evt felger til salgs, 17 tommer.

IKKE hvite, gjør seg ikke til svart bil..
Hvis du venter noen uker så kan du sikkert låne 16" felgene mine. Må bare få dekkene til de først.
Evt har jeg 17" felger du kan låne, men de er litt utafor godkjente specs foran (17x7,5 et 30)
 #463017  av Makk
 
Bilder og er noe av det evt for salg rimelig? Dårlige dekk gjør ingenting, har egne maskin for slikt.

Kan være greit å ha på lur også, og om 17 tommerne ser folkelige ut påmonterte så er vel inne det noe trøbnel.
 #463018  av magnesmurf
 
Makk skrev:Bilder og er noe av det evt for salg rimelig? Dårlige dekk gjør ingenting, har egne maskin for slikt.

Kan være greit å ha på lur også, og om 17 tommerne ser folkelige ut påmonterte så er vel inne det noe trøbnel.
Ikke noe av det er for salg foreløbig. Men ikke noe problem å låne ut.
16" felgene har jeg allerede nappet dekkene av på, så venter på de nye dekkene. De er litt forsinket.
17" sitter det helt nye ferske dekk på. 215/45-17 foran og 255/40-17 bak.

Begge deler ser relativt diskre ut, og har god klaring til coil overs.

De sorte er 17", de sølvfargene er 16". Samme type felg på begge.
Vedlegg
DSC_0128.JPG
DSC_0128.JPG (4.4 MiB) Vist 221 ganger
received_756438174922139.jpeg
received_756438174922139.jpeg (54.62 kiB) Vist 221 ganger
 #463021  av magnesmurf
 
Makk skrev:Cool, jeg sier fra isåfall, jeg tenker å prøve mye bredere dekk så strekket forsvinner :)
Ikke noe strekk på disse :wink: Men ikke ballongdekk heller.
Blir 245 bak og 205 foran på 16", felgene er 7 og 8" brede.
17" felgene er 255 bak på 9", og 215 foran på 7,5"

Foran er det ikke plass til veldig mye bredere. Bak skal det godt gjøres å finne bredere dekk som er lovlig enn 255. Vet det lages et 275/35-17 dekk. Hvis du skal ha det godkjent må du jo innenfor 5% av orginalt.
 #463023  av Makk
 
Hehhee, ja jeg har sett på kalkulatoren, 255/35/18 er 4.9%, akkurat innenfor :lol:

La oss ikke snakke om innpress :mrgreen:
 #463087  av Makk
 
Helvettes dekkene passer jo selvsagt ikke, for høye, men ingenting tilgjengelig i 30 profil på 255 bredde i 18 tommer.

Faktisk stylingsettet bak som gjør problemet, når bilen henger i luften tar dekket i bakfanger enden på border stylingen når understellet er maks ute, dette HÅPER jeg å rette ved å sette på coiloverene, for da tror jeg at hvileposisjonen er mye høyere oppe i chassis, ble det på GT4'en ihvertfall med coilovers :)
 #463095  av Makk
 
Går ikke det heller, faktisk pga stylingsettet, men jeg ser at en skikkelig amatør har skiftet understellet her, caster barsa er justert så feil i forhold til hverandre at du kan SE forskjellen om du går fra side til side hvor hjulet sitter i hjulbuen lol.

Bestilt 245/35/18, det burde gå greit inni, litt mindre omkrets og jeg har bare saget litt ut av glassfiberfangeren bak på begge sider :mrgreen: :mrgreen: Synes ikke siden det er på innsiden.

Så jeg sluttet med det rotet der, å tok heller en overhaling på tenningsanlegget.

4x NGK BKR7E kopperplugger gappet til 0.6
Magnacore tenningskabelkit, 8,5 conversion from 5mm clip-on 3rd gen.
Nytt lokk og rotor

Steike, ikke en eneste av pluggene satt fast, løste dem nesten får hånd uten verktøy, greit med alt som er gått over !

Dradd over mye skruer å slikt, fant mye løst og gammelt, har bestilt fullt silikon ancillary hose kit fra stoneyracing nå, så godt som alle slanger i hele motorrom er morknede å fæle, så her blir alle skiftet :D
 #463105  av ArildM
 
Bedre å være trygg enn å være lei sei som de sier over dammen :lol: :mrgreen:
Utrolig greit å få gått over slike ting :)
Ble vel kanskje litt store de dekkene du prøvde med først da, men lærer så lenge man lever :)
 #463107  av Makk
 
Ny dag, nye muligheter under gamle biler.

Korrigert skeivheten mellom høyre og venstre side sånn noenlunde på øyemålet, du kunne som jeg nevnte i forrige post faktisk se med det blotte øye hvor forskjellig det var mellom sidene bak hvor hjulene var i hjulbuen.

Blir 4 hjuls kontroll etter EU når jeg peiser på coiloverne, gidder ikke nå... Skal bare ha bilen godkjent før jeg begynner med å rote med ombygging til det.

Her er før jeg gjorde noenting, mega-forskjell.

https://www.dropbox.com/s/2nakxit5izrob ... 6.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/qjein16u8h8wh ... 5.jpg?dl=0

Ellers ble det på med forsterkningsplater foran, var ikke revet chassis i min heldigvis og nå er dem montert + nye foringer :)

https://www.dropbox.com/s/048bqq8ypuu5b ... 9.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/lgys5rccoavlv ... 1.jpg?dl=0

Fikk på venstre innerplastskjerm som manglet hos meg, fra før er det behandlet og lakkert bak der dem skal være montert på begge sider av meg, for "peace of mind" da det samler seg mye dritt over årene bak slikt, løste av nederste del av fremskjermer også når jeg gjorde det, all rusk å stein å møkk vasket og fjernet før lakkering etc :D

Og ENDELIG fant jeg hva problemet med en skramlete blekkplate var! På det som sitter i torpedovegg mot kabin så er der flere stålplater skrudd på veggen der, dem føltes faste å fine ut når en prøver å røre dem, men det var ikke så lett å finne ut at det var en av mutterne som holder den som var dårlig festet, skrudd den til og sjekket over alle de andre, nå skal det endelig bli slutt på den jæævlige metallskramlingen på riktig RPM :P

Bestilt nye 245/35/18, noe mindre omkrets ja så det blir sikkert bra med de dekkene.

Fått hevet baki bagasjerom det rensede teppet, skal klipset det opp når jeg tar bilen ned igjen, men det har snødd noe så forjævlig her, så hele garasjen er stappfull av dingser å biler som egentlig står ute til vanlig :D
 #463120  av ArildM
 
Var "litt" forskjell der ja :lol:
De bilene jeg har sett på har de vært justert ca helt likt, så det er not greit å ta det på øyet sånn enn så lenge.
 #463128  av Makk
 
Sitter å koser seg med whisky (hver dag pga kulde depresjon :mrgreen: ) Og bestiller koserier.

PCV valve
PCV pakning
Diverse klips en oppdager mens en holder på (blir alltid flere!)
Magnetisk bunnplugg
Oljefilter adapter plate så jeg får på litt målerutganger etc

Det er faktisk små-pjasket som er kjekkest, se hvor bra det blir å sånt :D :D Sitter å gleder meg til ancillary hose kit kommer.
 #463131  av ArildM
 
Og lurer meg til å kjøpe småstash samtidig :lol:
Del for del blir det nybil på hele gjengen her inne, og selve veien i seg selv er gleden, ikke målet om å bli ferdig :wink:
 #463184  av Makk
 
I gang igjen etter trassig kulde å slikt, selv med dieselkanon er alt bare trist med 15 minus haha.

Fikk brukt kjerringen til noe annet enn koking å knulling idag, flushet bremsevæske gjennom alle 4 calipere, var på tide ja.

Tok clutchen samtidig, svart væske nesten hah.

Sjekket over at jeg har gjort det jeg mener trengs under, skrudd i noen skruer jeg bestilte som manglet.

Ellers har jeg begynt å evne på å montere ancillary hose kittet jeg fikk fra Stoneyracing, er imponert, passformen er 99% og den ene prosenten som mangler korrigerer du med å sette fast slangen på en av sidene, så vri en ørliten turn :D

Ny PCV og pakning, den var like hard som metall nesten etter alle årene i varme hehe.

Before :

https://www.dropbox.com/s/zsrbazoon1icq ... 3.jpg?dl=0

In progress : (alt ikke helt ferdig)

https://www.dropbox.com/s/9w7quan9igv4s ... 2.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/bljltmourztyf ... 8.jpg?dl=0

Og samlingen klistremerker bare vokser :mrgreen:

https://www.dropbox.com/s/py44ob2g417aw ... 9.jpg?dl=0

Disse slangene fra Stoneyracing får en både i svart, rødt og blått, jeg har byttet snart alt av vakuum, lufteslanger og andre slanger, pill morknede mye av det, kan anbefale settene fra Stoney, man får til Gen 2/3/4/5 og LHD, RHD, NA, TURBO, formstøpte slanger, det MÅ man ha på noen av dem da om du prøver trykke innpå en vanlig en, så knekker den seg der det er skarpe og korte svinger og det er ikke bra for innvendig flow i det hele tatt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 37