TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462712  av ArildM
 
Er bensinfilter virkelig noe som går tett/trengs å skiftes?
Vet jeg gjorde det på AW11en en gang uten at jeg egentlig kunne merke noe fra eller til.
 #462713  av Makk
 
Brunt å fint fra "IN" siden.

Ren å fin fra "OUT" siden.

Sannsynligvis blir det tett til slutt på inn siden ? :D

Peace of mind filterskift?? hehehe
 #462714  av ArildM
 
True true, bensin er jo ganske så ren nå, men etter 20-30 år er det kanskje på tide å bytte det uansett :lol: :D
 #462715  av Makk
 
Snart 31 år gammel bil så har du nok så evig rett, første jeg gjør med alt jeg kjøper av automobiler, bytte absolutt alt, gjør ingenting om du har sendt video at du gjorde det i går.

Jeg MÅ gjøre det selv... Først da er det 100% peace of mind ;) :mrgreen:
 #462724  av magnesmurf
 
Makk skrev:Snart 2 uker fra en bestiller til noe skjer, og ingen kommunikasjon, ikke før jeg ringte fyren fikk jeg vite hva problemet var, en liten del var 5 uker ventetid fra Japan på.

Jeg ba han drite i delen å sende resten, det tok også 4 dager og få til, du snakker meg om sløving.

Synes ikke MR2-Ben akkurat renner over av kommunikasjon, ingen svar på mail eller chat, jeg var sikkert bare heldig som nådde han på telefon.

Jeg kan heller ikke se noen forskjell på VAT vs non-VAT på prisene hans, så jeg må vel sende en mail å spørre om hvorfor jeg er trekt VAT? Eller om det legges til i carten om du er fra England, jeg vet ikke, uansett så er det veldig dårlig i forhold til f,eks Fensport.
Si fra hvis du får noe svar fra han angående VAT :lol:
HVER eneste mail jeg har sendt ham med klaging på deler som ikke passer, deler som er møkk ræva kvalitet eller deler som er deffekte/feil har hittil gått ubesvart. Helt til jeg har tagget ham på face med advarsler til alle andre i mr2 grupper. Da er han plutselig på deffensiven og beklager seg veldig. Uten at det blir ordnet opp av den grunn.
Har handlet deler der siden jeg fikk mr2. Og før var han flink. Men han har blitt en frekk udugelig latsabb de siste årene. Virker som han gir totalt f nå.
 #462726  av Makk
 
Jeg kan gi deg svar med en gang.

Det har tatt 6 dager å jeg har ikke hørt en drit, mail, chat.

Det eneste som mangler er at jeg ringer.

Men jeg er ikke typen som gidder å lage styr for småpenger, for jeg vet at når en er godt inne i miljøet, så er min stemme mye mer kraftig enn en klage til leverandøren, om jeg forteller her på forumet å alle andre plasser at denne fyren er helt elendig, så får det mye mer ramifikasjoner enn ellers, til pass for han sier jeg, kundeservicen er helt fantastisk elendig, dette er siste gangen jeg bestiller derfra, jeg venter heller litt ekstra eller betaler 4-500 kroner mer for å få det fra Fensport, TCB performance eller TwosRus.... Har handlet der for titusenvis av kroner opp gjennom årene, å sånn er det du bygger det reputation til det jeg vil kalle et ØKENDE begrenset marked.

MR2'er og Celicaer dør jo en etter en hvert år til det store rustspøkelset! Det som blir igjen? De EKSTREMT kritiske entusiastene.... Det er her MR2-Ben failer miserabelt, han tror det fortsatt er en ny bil med MASSE kunder!! Sannheten er at det er "a select few" i disse dager, dem er faktisk over 30 år gamle i første revision.
 #462727  av Makk
 
Sidenote om MR2-Ben.

Han har ikke refundet meg den switchen fra Japan, han gir meg noe bullshit om at jeg har bestilt den så jeg får betale den.

Noe som er greit, jeg skal gjerne betale frakten for den, NÅR den kommer i rest fra Japan..... Gjett da? Ingen kommunikasjon... Så om du bestiller en slik dørlysbryter så kan du vite om at DEN ER TJUVGODS!
 #462728  av magnesmurf
 
Makk skrev:Jeg kan gi deg svar med en gang.

Det har tatt 6 dager å jeg har ikke hørt en drit, mail, chat.

Det eneste som mangler er at jeg ringer.

Men jeg er ikke typen som gidder å lage styr for småpenger, for jeg vet at når en er godt inne i miljøet, så er min stemme mye mer kraftig enn en klage til leverandøren, om jeg forteller her på forumet å alle andre plasser at denne fyren er helt elendig, så får det mye mer ramifikasjoner enn ellers, til pass for han sier jeg, kundeservicen er helt fantastisk elendig, dette er siste gangen jeg bestiller derfra, jeg venter heller litt ekstra eller betaler 4-500 kroner mer for å få det fra Fensport, TCB performance eller TwosRus.... Har handlet der for titusenvis av kroner opp gjennom årene, å sånn er det du bygger det reputation til det jeg vil kalle et ØKENDE begrenset marked.

MR2'er og Celicaer dør jo en etter en hvert år til det store rustspøkelset! Det som blir igjen? De EKSTREMT kritiske entusiastene.... Det er her MR2-Ben failer miserabelt, han tror det fortsatt er en ny bil med MASSE kunder!! Sannheten er at det er "a select few" i disse dager, dem er faktisk over 30 år gamle i første revision.
Kan ikke si jeg er overrasket. :lol:
Blir ikke noe mer handling derfra på meg, med mindre det er deler som bare han, og ingen andre, fører.
Sist gang jeg skulle ha noe derfra fikk jeg både feil deler og deler som egentlig er søppel. Klagde og hørte aldri noe som helst tilbake.
Når det finnes såpass mange andre butikker som selger deler til mr2, er det ingen grunn til å gi mr2ben penger.
FÃ¥r stort sett tak i det aller meste fortsatt, enten nytt eller brukt.
Bedre å finne delenr selv og bestille fra japan gjennom amayama :wink:
 #462729  av Makk
 
Helt riktig, det er ganske enkelt elendig, det man får er faktisk søppel, heldigvis er EBC bremsene jeg bestilte ikke lagd av denne amatøren, de cancer barsene jeg fikk i stainless steel er jo HELT amatør, fy faen, jeg måtte rette dem selv i skrustikke før dem var OEM fit.

En ser det på måten stålet har blitt bendet på, lagd av en amatør uten tvil.

Har bestilt for tusenvis av kroner fra både ATS Racing, Fensport, TCB Performance parts, TwosRus og diverse selgere fra Ebay..... Aldri noe kødd derfra....

STYR UNNA MR2BEN !
 #462730  av magnesmurf
 
Makk skrev:Helt riktig, det er ganske enkelt elendig, det man får er faktisk søppel, heldigvis er EBC bremsene jeg bestilte ikke lagd av denne amatøren, de cancer barsene jeg fikk i stainless steel er jo HELT amatør, fy faen, jeg måtte rette dem selv i skrustikke før dem var OEM fit.

En ser det på måten stålet har blitt bendet på, lagd av en amatør uten tvil.

Har bestilt for tusenvis av kroner fra både ATS Racing, Fensport, TCB Performance parts, TwosRus og diverse selgere fra Ebay..... Aldri noe kødd derfra....

STYR UNNA MR2BEN !
Har eid mr2 i 12 år nå.
Har handlet fra stort sett alt som finnes av mr2 og toyota sjapper på nett.
Ingen andre er i nærheten av å tilby kundeservicen til mr2ben, i negativ forstand :lol:
Er et par andre som er ræva til å svare og bruker lang tid på å sende, men der får man hvertfall det man skal ha til slutt. Ikke en billig kopidel som ikke passer.
Prøvde listene mellom fanger og skjerm i glassfiber fra mr2ben. Passformen var så elendig at de gikk rett i søpla. Så ikke ut som om de var laget til bilen engang :lol:
Kjøpte bærekule som var uorginale fra ham. Kon passet ikke i hullet, så det ble ustabilt og dirkete farlig. Prøvde å stramme med korrekt moment, da sprakk hele gjengepartiet.
Advarte mr2ben om dette med masse bilder osv. Men han hadde montert 100 slike uten problem, så var jeg som var idiot :lol:
 #462731  av Makk
 
Trassig at det skal være sånn.

Noen som btw vet hvor en får kjøpt låsepiper til hjulbolter? Har bestilt ett mega-sett fra ebay som forhåpentligvis har en som passer men det tar lang tid, følgte ikke med...
 #462732  av magnesmurf
 
Makk skrev:Trassig at det skal være sånn.

Noen som btw vet hvor en får kjøpt låsepiper til hjulbolter? Har bestilt ett mega-sett fra ebay som forhåpentligvis har en som passer men det tar lang tid, følgte ikke med...
Må identifisere merke og kode på låsebolten. PLeier å stå stemplet en liten kode, hvis den ikke er irret vekk.
Ellers finnes det vel noe universale gripe greier, men spørs om det løsner bolten
https://www.thansen.no/bil/dekk-og-felg ... lsrc=aw.ds
 #462733  av ArildM
 
Har et slikt sett i ørten forskjellige størrelser, funker genialt på de boltene jeg har brukt de på :)
Ikke prøvd de på låsemuttre eller hjulmuttre dog.
 #462760  av Makk
 
Gleden er når Redline sier at MT90 er knall på aftermarket clutch type LSD også.

Om man får noe lyder ved sving i sakte fart, tilsettes ørliten mengde LSD additiv, under 2% blanding, så lite som råd, for mer slippyness gjør det trassig for synkringene å gjøre jobben sin og mindre lockup.

Gleder meg til å prøve, den gl5'en som har vært på (fra kaaze) var jo helt håpløs for den er det mye slip i, kunne få skraping i hvert gir om en girer hurtig, treg også var kassa, helt tydelig feil olje... Det er sikkert den oljen som kommer med, og slik olje skal byttes etter en liten stund da det er innkjøringsolje som har veldig mye av LSD additiver da den dobler opp som break-in olje også!
 #462762  av Makk
 
Girolje er nå byttet, avrenning sto i 2 uker mens jeg ventet på oljen, MT90, gadd ikke betale 450 per liter på mekonomen.

LSD tilsetningstoff er også anskaffet, men redline sier jeg skal prøve uten først.

Pusset over kanter og flenser under bilen som typisk brunster med tiden, behandlet med brunox rustconverter som lar en hard epoxy emalje være igjen til slutt, lakkert de områdene og tektylert dem til slutt.

Venter på verktøysettet for å få av hjulene sånn jeg kan bytte bremser på bilen.

Black Week/Friday kommer snart også, da håper jeg å få gå bananas på www.bassbrothers.no til bilen, dem har mye bra og god peiling her, ligger ikke langt unna heller hehe.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37