TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462763  av magnesmurf
 
Makk skrev:Girolje er nå byttet, avrenning sto i 2 uker mens jeg ventet på oljen, MT90, gadd ikke betale 450 per liter på mekonomen.

LSD tilsetningstoff er også anskaffet, men redline sier jeg skal prøve uten først.

Pusset over kanter og flenser under bilen som typisk brunster med tiden, behandlet med brunox rustconverter som lar en hard epoxy emalje være igjen til slutt, lakkert de områdene og tektylert dem til slutt.

Venter på verktøysettet for å få av hjulene sånn jeg kan bytte bremser på bilen.

Black Week/Friday kommer snart også, da håper jeg å få gå bananas på http://www.bassbrothers.no til bilen, dem har mye bra og god peiling her, ligger ikke langt unna heller hehe.
Skal bli spennende å se hva du opplever med girolje. Prøver selv å finne ut av det på nye kassa mi med orginal LSD.
Tips til stereo: Kicker har en basskasse med dobbel 8" som passer nøyaktig bak setene på hylla i mr2: http://www.audiocom.no/bilstereo/200492 ... slim-slave
 #462765  av Makk
 
Har du original LSD så er den lukket, straight Mt90 er king kong på e153 gir ;)

Satt å vurderte prøve montere noen sub element i de originale hullene der dem sitter originalt, tette innvendig inni der så det blir kammeret, men vet ikke enda hva jeg går for.
 #462766  av magnesmurf
 
Makk skrev:Har du original LSD så er den lukket, straight Mt90 er king kong på e153 gir ;)

Satt å vurderte prøve montere noen sub element i de originale hullene der dem sitter originalt, tette innvendig inni der så det blir kammeret, men vet ikke enda hva jeg går for.
Har fått bekreftet fra Paul Woods, guruen på alt som har med mr2 å gjøre, at den orginale LSD er åpen og benytter seg av samme olje som resten av girkassa. Bare feilinfo at den er lukket og benytter egen olje.

Hvis du vil ha sub kasse inni de orginale rommene, anbefaler jeg sterkt samme løsning som jeg bygde i den blå mr2en min. Det gir mer enn nok trykk med en på hver side.
IMG_1496.JPG
IMG_1496.JPG (4.26 MiB) Vist 461 ganger
Vedlegg
IMG_1499.JPG
IMG_1499.JPG (407.99 kiB) Vist 460 ganger
 #462767  av Makk
 
Vel, om du vil ha et bilde av en, så har jeg en liggende i all sin prakt, det jeg vet om dem er ihvertfall at dem trenger ikke noen form for spesiell tilsetning, det kan knapt kalles en LSD egentlig hehehe.

MT90 er ihvertfall riktig olje på E153 kasse.
Sist redigert av Makk den 15 nov 2020 14:14, redigert 1 gang totalt.
 #462769  av magnesmurf
 
Makk skrev:Gjorde du det der selv eller finnes det å få i handelen, evt tegninger?
Jeg bygget kasse selv. Har fortsatt tegningene hvis du er interessert.
Eneste du må kjøpe er et par kurrante 6,5" subwoofere som ikke er alt for dype. Tangband har vel noe i en grei prisklasse som passer :wink:
Vedlegg
basskasse tegning.png
basskasse tegning.png (54.7 kiB) Vist 451 ganger
 #462770  av Makk
 
Min helt !

Elsker diskre oppgraderinger der en slipper ha en 12 tommer i bakhodet hahahah.
Spiller bra da? Elementer får jeg nok tak i no probs.

Popper kassene rett nedi slik en kan bygge dem p utsiden, eller må dem bygges inne i bilen?
 #462771  av magnesmurf
 
Makk skrev:Vel, om du vil ha et bilde av en, så har jeg en liggende i all sin prakt, det jeg vet om dem er ihvertfall at dem trenger ikke noen form for spesiell tilsetning, det kan knapt kalles en LSD egentlig hehehe.

MT90 er ihvertfall riktig olje på E153 kasse.
Den orginale er vel en type torsen diff? Så den fungerer vel så lenge du ikke ha et hjul i lufta så vidt jeg har forstått.
Ser at toyota anbefaler GL3/4 SAE 75W–90 eller 80W–90.
Men utover det var det lite info å finne. Mt90 har fungert veldig bra på s54 kassa i den blå. Men fortsatt usikker på om e153 kassa skal ha noen form for tilsetning, da det finnes mye rart av feilaktig info på nettet rundt dette.
 #462772  av magnesmurf
 
Makk skrev:Min helt !

Elsker diskre oppgraderinger der en slipper ha en 12 tommer i bakhodet hahahah.
Spiller bra da? Elementer får jeg nok tak i no probs.

Popper kassene rett nedi slik en kan bygge dem p utsiden, eller må dem bygges inne i bilen?
Kassene kan så vidt lirkes nedi etter de er bygget (husk å koble til ledningene først)
Det er trangt, men går akkurat.
I og med at de er lukket blir det ganske godt med trykk. Thomas har hørt mine, og han synes det spilte veldig bra.
Hvis du ikke skal ha kasse med 8/10/12 bak setet, får du det ikke til å spille noe særlig bedre med skjult anlegg.
Så spørsmålet er om det holder med litt dunking og godt hørbar bass, eller om du vil ha ryggmassasje i tillegg?
 #462773  av Makk
 
Jeg er mer på det stadiet i livet der lyden skal være BRA. dvs ikke 150 prosent mer bass enn sangen skal ha, hehehe.

Tiden der man kjøpte seg to tolvere å slengte den baki sammen med ølboksene er godt forbi haha.

Du kan fint bruke mt90, det hadde jeg på min forrige turbo mr2 med standard e153 lsd, kjørte på den olja i 4-5 år, du kunne gire så rskt du klarte å rive i spaken, aldri skraping, fikk den så varm på bane at clutchvæska kokte og pedalen forsvant, giren var like bra.

Det er også den Redline anbefaler siden vi har transaksler.
 #462774  av magnesmurf
 
Makk skrev:Jeg er mer på det stadiet i livet der lyden skal være BRA. dvs ikke 150 prosent mer bass enn sangen skal ha, hehehe.

Tiden der man kjøpte seg to tolvere å slengte den baki sammen med ølboksene er godt forbi haha.

Du kan fint bruke mt90, det hadde jeg på min forrige turbo mr2 med standard e153 lsd, kjørte på den olja i 4-5 år, du kunne gire så rskt du klarte å rive i spaken, aldri skraping, fikk den så varm på bane at clutchvæska kokte og pedalen forsvant, giren var like bra.

Det er også den Redline anbefaler siden vi har transaksler.
Da blir det nok redline på meg, evt skal jeg snuse litt på castrol sine anbefalinger.
Hvis du bare trenger god bass holder de kassene jeg har tegnet i massevis. Bare pass på å kjøp subwooferlemeneter i god kvalitet.
Kan jo linke deg noen jeg er ganske sikker på passer (de jeg brukte er utgått og gått konk)
Eneste du må passe på egentlig er at subwoofer ikke er for dyp eller har for stor magnet i bunn, samt at du kjøper en subwoofer og ikke en midbass
https://strommen-bilradio.no/produkt/20 ... gJONvD_BwE
https://www.amazon.com/Kicker-CompRT-6- ... B01BLVEZUC
 #462775  av Makk
 
Kjør Redline, den er perfekt tilpasset specs messig, og mye konsensus ute i den store verden også på at den gjør jobben godt på MR2.

Viktigste er i alle fall at en ikke har på GL5, for slippy å spiser synkringer :D

Her er det vi som hadde GT4 fikk problemer med å finne riktig olje, for uten gl5 så sprenger pinjongen, og med så forsvinner bronsesynkringene, der brukte jeg redline 75-90NS, som gjorde jobben perfekt.

Har bare godt å si om Redline etter over 10 år med toyota sportsbiler og flere av dem, brukt det på alle sammen.

Ja jeg tror jeg outsourcer kassen til bassbrothers, dem er ganske proffe å rimelige på saker å ting med diskotek i bil.

6.5 basser høres bra ut det ja.

Mye å velge mellom her, å en ser jo vel hva som passer i når en har fått lagd kassene hehehe.

https://www.bassbrothers.no/bilstereo/b ... relse/6-5-
 #462776  av Makk
 
Om noen kan noe om, eller har utstyret til å koble seg på Apexi Power FC sprut, så er det bare å melde seg.

Har håndkontrolleren.

Får man endret noe særlig med den? Bilen min etterfueler litt, skulle hatt det bort, gjorde ikke det med original ecu.

Vil gjerne bruke den om mulig, hadde en i gsmle mr2en å den var strøken i drift.
 #462777  av ArildM
 
Hva er det vel å "blaste" 90talls dunk dunk musikk uten å ha et par enorme subber på full vreng de få gangene i året man kjører MR? :lol: :mrgreen: Neida, må si jeg liker de tankene om å bruke de originale hullene der til subber :D

Elllers er vel MT90 ganske jevnt over det alle anbefaler uansett S54 / E153 (både med og LSD).

Hvor kjøpte dere oljen? Meknonomen har den jo til blodpris :shock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 37