TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's nye MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent i vognkort nÃ¥)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462818  av magnesmurf
 
Makk skrev:Idk altså.

Kjørte 3 år med BC sine på GT4, ikke papirer, men fantastisk bra understell, synes 20k er litt veeeel.
Vent et års tid? Når Bernie har rævkjørt Amerikansk økonomi kan vi kanskje få se dollaren på 6 tallet igjen og du kan kjøpe noe billig produsert der uten papirer :lol:
Skal du ha TUV kommer du ikke unna med noe særlig mindre enn 20k, siden begge med papirer er fra tyskland.
Alternativt kan du kjøpe senkefjærer med TUV, H&R sine har hvertfall papirer. Og Koni innsatsdempere. (demon tweeks selger de billig)
 #462820  av ArildM
 
Bernie og Biden er redninga for oss som vil shoppe billige deler fra alle US butikkene :lol: :mrgreen:
HÃ¥per jeg :lol:

Med DOW som nådde 30'000 nylig så er det jo en fin kontrast til de som venter i kø for gratis mat i Texas:
https://old.reddit.com/r/pics/comments/ ... lining_up/
Bilde

"I shit you not" dette er faktisk bilde av køen med folk som er desperate etter å få et gratis måltid til Thanksgiving osv:
https://www.dallasnews.com/news/public- ... -pandemic/

Ellers er Eibach / Koni en fin kombo, hadde H&R før og kunne egentlig ikke se eller merke noen vesentlig forskjell på fjærene. Koni demperne er et hakk opp vs utslitte oem dempere :lol: Bilstein er det vel mange som mener er like bra/bedre enn Koni. Ble vel levert fra fabrikk på enkelte SW20 også?
 #462824  av magnesmurf
 
Black friday deal på coil overs hos driftworks. Så 1150£ før frakt og norsk moms.. :wink:
 #462826  av Makk
 
Bilstein, såkallede "black bilsteins" er de samme gule som Fensport fortsatt selger, og var levert originalt på MR2 Turbo, det er derfor dem er så jævli dyre på Toyota om du slår opp originalt delenummer, som er annerledes enn GTI hos dem, dem er 2000 kroner stykk på Fensport også.

Det bildet der har jeg sett også, helt sykt. Stå i matkø med de feite bilene der? Dem billigere i USA ja, men lønna er jo også halva.

Sier litt om statusjaget der borte.

Jeg hadde originalt understell på min forrige MR2 SW20 turbo, å den var perfekt både høyde å performance føler jeg, det originale understellet er ikke dårlig i det hele tatt, men er det 30 år gammelt så ja... Hehhe, og når en ikke vet hva som er på? Phew, bare å skifte.

På den bilen jeg har ble hele bakstillingen byttet, ikke bare det nødvendige, men alt ble plukket over fra en 96 gen 3 JDM, så bak er fjærene mørkeblå (Spraylakkert svarte for jalla-godkjenning bare for å få bruke den :mrgreen: ), og fremme er dem 31 år gammel brun rofl.

WANT TO BUY :

Originalt ratt som ikke er utprompet.
Venstre foran plastinnerskjerm, min mangler, fint å få se bakom ihvertfall, fitte strøkent 8) Det skal det fortsette å være, så wtb.
 #462827  av Makk
 
Vel, ikke le nå, men jeg har bestilt TA Technix m/tüv for 2500 kroner rofl, fantastisk black friday fun.

"For now" vil dette være mye bedre enn 30 år gammel suspension, kansje, prisen er så latterlig at det er verdt bare for å prøve, litt værre med 20 tusen kroner for ett sett fra utlandet, å så går kansje ikke 18 tommere under dem en gang.

Planen var å bruke originalt, men til den prisen? Greie reviews for daily driving, jeg er ingen racingsjåfør så jeg tror det kan være helt greie saker.

Skal teste det og gi en ærlig review for all to see, værste fall så har jeg funnet ut for hele TS-OGN communitien at det er maxi-drit.

Best-værste fall så har jeg fått coilovers i vognkortet og kan sette på akkurat det jeg vil og ingen EU kontrollør will be any wiser :D :D :mrgreen: :mrgreen:
 #462829  av magnesmurf
 
Makk skrev:Vel, ikke le nå, men jeg har bestilt TA Technix m/tüv for 2500 kroner rofl, fantastisk black friday fun.

"For now" vil dette være mye bedre enn 30 år gammel suspension, kansje, prisen er så latterlig at det er verdt bare for å prøve, litt værre med 20 tusen kroner for ett sett fra utlandet, å så går kansje ikke 18 tommere under dem en gang.

Planen var å bruke originalt, men til den prisen? Greie reviews for daily driving, jeg er ingen racingsjåfør så jeg tror det kan være helt greie saker.

Skal teste det og gi en ærlig review for all to see, værste fall så har jeg funnet ut for hele TS-OGN communitien at det er maxi-drit.

Best-værste fall så har jeg fått coilovers i vognkortet og kan sette på akkurat det jeg vil og ingen EU kontrollør will be any wiser :D :D :mrgreen: :mrgreen:
Får håpe det duger. Hvis ikke, siden du er åpen for å bruke orginale fjærbein, så kan du jo kjøpe innsatsdempere fra sachs eller KYB (relativt billig)
Så må du få tak i fjærer.
Koster ca 1000kr stk fra japan, orginale. LAges fortsatt. Foran 48131-17310, bak 48231-17710
NÃ¥r det gjelder bilstein, de sorte er ikke de samme som de gule.
På den blå mr2 min kjører jeg gule bilstein i kombinasjon med toyota senkefjærer. De er knallharde. Mens de sorte er en god del mykere (kom standard på turbo i japan etter 94)
Gule bilstein er omtrent like harde som justerbare koni er på hardeste setting.
 #462830  av Makk
 
Forskjell på Bilstein sport og Bilstein B6, en av dem er samme specs som Toyota brukte står det på det kloke internett, enplass.

Jeg har prøvd KYB på Celicaen, rene båten, så styrer unna dem, da er jeg mye heller på Koni innsats og de Bilstein komplette bakre på enten veldig konservative senkefjører type 20% eller originale hehehe.

Ja tro meg, dere skal få full rapport m/bilder, om det er like godt som originalt, så er det jo ett helvettes godt kjøp vil jeg si, men til 4000 kroner original pris? Har ikke større forventninger enn at det "skal bare virke"

Men dog, før en kommer inn på alle de avanserte nummerne å kalkulasjonene, og faktisk TRENGER dem, så skal du jo se ut som kongen av hvilken som helst racerbane du er på, ett helt vanlig OEM understell klarer sikkert 40% mer enn det oss vanlige dødelige belaster det med, å er livredde i svingene med! Dem er ikke amatører på bilfabrikkene heller hehe................
 #462832  av ArildM
 
2500? :lol: Da må man jo bare prøve :D Og som du sier, står det coilovers i vognkort så glir du nok gjennom med det meste på EU. Så bare for skriften sin del er det gull :mrgreen:
Spent på hva du synes :D

Er gule bilstein så harde? :lol:
Har koni og har de kanskje på 30% hardhet av 100% maks?
Måtte opp litt fra aller mykeste settingen fant jeg ut, ble aalt for mye båt i svingene :)
 #462835  av magnesmurf
 
ArildM skrev:2500? :lol: Da må man jo bare prøve :D Og som du sier, står det coilovers i vognkort så glir du nok gjennom med det meste på EU. Så bare for skriften sin del er det gull :mrgreen:
Spent på hva du synes :D

Er gule bilstein så harde? :lol:
Har koni og har de kanskje på 30% hardhet av 100% maks?
Måtte opp litt fra aller mykeste settingen fant jeg ut, ble aalt for mye båt i svingene :)
Hadde jo justerbare koni på den gule, med eibach. Og på den blå sitter gule bilstein (b6) med toyota (TTE) senkefjærer.
På den gule hadde jeg nok ca 60-70% hardhet på koni. Den var rene luftskipet å kjøre iforhold til den blå. Den blå krever omtrent nyrebelte. Det krenger ikke og man kjenner hvert minste lille gurskorn i veien. Fjærer har en del å si det også, men burde egentlig byttet over til koni og eibach for å gjøre opplevelsen i den blå litt mindre hardcore :lol:
Hvis jeg blir sabla forøyd med KW kan det fort være jeg ryker på en smell og må ha det på den blå også. :lol:
 #462836  av ArildM
 
Glad jeg ikke gikk for bilstein da skjønner jeg :shock:
Vil ha noe jeg kan kjøre med uten å riste i filler på dårlig Norsk asfalt :lol:
Du har jo ekstra sett med Koni/Eibach liggende da? Bare å bytte over :wink:
 #462837  av Makk
 
Fått sammen bilen slik den kan kjøres på hjulene, bremser er all done, det meste av understellsarbeid er ferdig, bare småtterier som må bestilles.


https://www.dropbox.com/s/emjjzc19knxqe ... 4.jpg?dl=0 - Ble veldig diskre, veldig happy :)

https://www.dropbox.com/s/zhw59tfkpphsn ... 7.jpg?dl=0 - Det skal ihvertfall ikke stå på kostholdet, dem var på tilbud til en meget fair price for slik olje, ser jeg har en jobb foran meg baki det motorrommet ja, shine og skifte mye stygge slanger til RICERblå som garanterer 250 hestekrefter!

https://www.dropbox.com/s/f6cbaad4xg0mw ... 1.jpg?dl=0 - Å hellige land, nå begynner morroa inni her etterhvert, kanskje jeg gidder litt i jula, må inn med : Keyless start, keyless entry, fjernstyring sentrallåsen, stereoet må bygges, boost gaugen som aldri kommer må monteres, ledninger må routes, good times :)

https://www.dropbox.com/s/rwvj9jqtx50mr ... 5.jpg?dl=0 - Sleep now beauty, for han far skal skru på den skitne Audien sin :)
 #462838  av ArildM
 
Ble knallbra med bremsene :D
Ellers har du jo en liten jobb å gjøre ser jeg, både innvendig og i motorrommet :mrgreen:
Blir bra til slutt :wink:
 #462859  av Makk
 
På tide å få dette vasket, bagasjeroms tøyet lukter rumpehull sånn det alltid gjør i 30 år gamle kjøretøy :D

FÃ¥tt kontrollert under og bak alt mulig, finnes ikke rust, blir bare glad 8)

Onkelen har sånn FOMA rensedings, spennende å se om den funker, han har kjøpt Hiace som luktet litt vel mye BÆ, det fikset maskinen flott! hhehehe.

https://www.dropbox.com/s/3nlvbmh552q8m ... 0.jpg?dl=0
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 37