TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Min bil - skryt, prat og kommentarer.
 #457167  av Mr2mr2
 07 mai 2017 14:03
Hei

Lenge siden jeg har vert innpå her nå, etter jeg solgte mr2'n for par år siden. :P

Men har rotet meg borti toyota igjen :)

En supra med nybygd 7m gte, med org. Oppsett. Men motor har vert overhalt og bygd opp med stålpakning og arp bolter. Så mulgheten for å lade på litt mere er der :D

Manuell er den også Med R154 kasse (Y)

Kommer nok ikke til å være ekstremt aktiv, men greit å ha en tråd her om jeg skulle lure på noe :)



Hvordan er det med bilder her nå? Får man lastet opp rett ifra tlf?
 #457168  av CelicaTurbo
 07 mai 2017 15:43
Velkommen tilbake til Toyota da :)

Bilder fra telefon går helt fint, så lenge filen er mindre enn 5MB tror jeg det er. De fleste telefoner har mindre filer enn det.
 #457173  av Mr2mr2
 07 mai 2017 18:30
De ble små nok om jeg tok skjermbilde av bilde å bruker det :P

IMG_4595.PNG


IMG_4596.PNG
IMG_4597.PNG
 #457174  av ArildM
 07 mai 2017 20:54
Gratulerer med knalltøff bil :D
Morsomt å ha deg tilbake her :)
 #457655  av Mr2mr2
 30 jun 2017 21:03
Takk takk :) fått brukt bilen en del, og veldig gøy bil :D

Men en ting som er litt irriterende, diffen sperrer ikke skikkelig :P

Noen som vet om noe alternativer til supra mk3? Eventuellt overhaling og shimsing av org lamell diff? :D
 #457769  av Myklebust
 18 jul 2017 16:31
Råkule biler, særlig i svart! 8) Ser det er TV-skilt? Registrert i mine trakter då!
 #458089  av Royalmaas
 19 aug 2017 21:53
Mr2mr2 skrev:Takk takk :) fått brukt bilen en del, og veldig gøy bil :D

Men en ting som er litt irriterende, diffen sperrer ikke skikkelig :P

Noen som vet om noe alternativer til supra mk3? Eventuellt overhaling og shimsing av org lamell diff? :D


Jeg bygget om min diff med shims og ekstra fjær til forspenning. Lamellene såg nesten ikke brukt ut da diffene er så svake fa fabrikk..

Jeg kjøpte MaxGrip Kit#1 og forspenningen økte fra 50nm til 100nm om jeg ikke husker feil...

http://www.weirperformance.com/maxgriplsdkits.html
 #458120  av Mr2mr2
 27 aug 2017 14:48
Nice takk for tips, tror det må prøves ut :)

Akk nå står bilen i deler pga rådebank som kom snikende :P

IMG_0822.PNG

IMG_0823.PNG

IMG_0824.PNG

IMG_0825.PNG

IMG_0826.PNG
 #458123  av ArildM
 28 aug 2017 08:25
Ouch. Perfekt tid for 1jz / 2jz? :D
 #458147  av Mr2mr2
 30 aug 2017 22:20
hehe, joda :P men jeg har litt troen på 7M motoren, så blir det noe videre bygg, så blir det nok på den :D motoren er jo nybygd, arp, mls toppakning osv. men noe må de ha gjort gale når lagrene allerede har røket. :!: :?:

har bestillt ny brukt veiv, og har lagre liggende så blir å montere det sammen igjen, shimse opp oljetrykk ventilen litt, og få på skikkelig olje.

Selv om enkleste å mest driftsikre gjerne er å trø i 2jz, men er jo det "Alle" bruker, så vil gjøre noe annet :)

Karosseri er i såpass bra stand, att blir nok lagret for vinteren, så om tid og penger strekker til blir det datasprut, nytt grenrør, større turbo og dyser for 3-400 hest :D

nå må jeg først og fremst få bruks/trekk bilen opp å gå igjen, Dodge ram. der girkassen tok kveld :shock: så ryker vel fort 50 000 der :P
 #458148  av ArildM
 31 aug 2017 09:32
Sånn siden du har vekselvise feil så er det jo bare å flytte motoren fra Dodgen over i Supran så har du alt på stell? :mrgreen:
 #458159  av Mr2mr2
 03 sep 2017 22:32
Det hadde vert fett da :D :mrgreen: